RMC - vítězná premiéra Fordu Fiesta
V soutěži zařazené do seriálu Intercontinental rally challenge (IRC) obsadily posádky továrního týmu Škoda tři místa v elitní pětici. Juho Hänninen z Finska byl druhý, třetí dojel Nicolas Vouilloz a pátý Jan Kopecký. Úspěch završili ještě soukromníci Wilks na šestém a Orsák na devátém.
Škodovky se v 78. ročníku slavné rallye dočkaly poprvé umístění na stupních vítězů. Nejúspěšnější z trojice továrních jezdců byl Hänninen, jenž od prvního dne bojoval o medailové pozice. Nakonec zaostal za vítězem o téměř dvě minuty. Jan Kopecký přišel o šanci bojovat o přední příčky hned v úvodu, kdy v první a druhé erzetě ztratil po defektu přes pět minut. Francouzský jezdec Vouilloz, který doplnil tovární tým, prokázal dobrou znalost prostředí a dojel třetí.
Rally Monte Carlo byla letos nejdelší v celé historii a kvůli měnícím se podmínkám na trati a tudíž často složité volbě pneumatik těžká. Jezdci museli zvládnout během čtyř dnů 405 km rychlostních zkoušek, více než 1200km přejezdů.
„Jsem velmi spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat. Přál jsem si na trati více sněhu, ale i tak byla soutěž velmi dlouhá a náročná,“ řekl Hänninen a Francouz Vouilloz poznamenal: „Jel jsem na jistotu, abych nezklamal důvěru, kterou ve mne tým Škoda Motorsport vložil. Jsem rád, že jsem dostal příležitost jet s vozem Škoda Fabia S2000 Rally Monte Carlo a s výsledkem jsem velice spokojený.“
Úvodní prolog, který se do soutěže nepočítal vyhrál Gardemeister s Fiatem Punto, v první byl však nejrychlejší Mikko Hirvonen s novým Fordem Fiesta S2000. Přestože v nejdelší zkoušce kraloval Ogier s Peugeotem 207 S2000, tak Fin příliš neztratil a usadil se na čele ani ne šedesátičlenného pole. Po první etapě vedl před Meekem (+41,9 s) a Hänninenem (+ 1.04,4). Třetí zkouška se stala osudnou pro Ogiera, který na sněhu naházeném diváky na trati lehce havaroval, poškodil přední kolo a ztratil dvě minuty. Tím se propadl na osmou příčku.
V úvodní zkoušce druhého dne se po havárii rozloučil se soutěží Meeke, když škodovky obsadily první tři příčky (Vouilloz, Hänninen, Kopecký). Na třetí příčku se mezitím posunul Ogier, který v dalších zkouškách bojoval s Hänninenem o druhou příčku. Slibně rozjetý závěr však ukončila technická závada v předposlední zkoušce. Malou útěchou mu může být, že do té doby stačil vyhrát nejvíce zkoušek – sedm, když vítězný Hirvonen byl nejrychlejší třikrát, Hänninen a Sarrazin dvakrát a Vouilloz jednou.
Mikko Hirvonen si vítězstvím splnil sen, když do cíle dovedl Fiestu na prvním místě a dokázal, že se Fordu nový model kategorie S200 opravdu povedl. Z našich jezdců dojel kromě výborného Orsáka na devátém místě ještě Štajf se Subaru Impreza na čtvrtém místě. O jednu příčku za ním skončil Michele Cinnoto s Mitsubishi Lancer. Pro někoho možná celkem bezvýznamný jezdec, ale už v roce 1984 vyhrál Rallye Škoda s Audi Quattro.
JL, 25.1.2010
Rally Monte Carlo byla letos nejdelší v celé historii a kvůli měnícím se podmínkám na trati a tudíž často složité volbě pneumatik těžká. Jezdci museli zvládnout během čtyř dnů 405 km rychlostních zkoušek, více než 1200km přejezdů.
„Jsem velmi spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat. Přál jsem si na trati více sněhu, ale i tak byla soutěž velmi dlouhá a náročná,“ řekl Hänninen a Francouz Vouilloz poznamenal: „Jel jsem na jistotu, abych nezklamal důvěru, kterou ve mne tým Škoda Motorsport vložil. Jsem rád, že jsem dostal příležitost jet s vozem Škoda Fabia S2000 Rally Monte Carlo a s výsledkem jsem velice spokojený.“
Úvodní prolog, který se do soutěže nepočítal vyhrál Gardemeister s Fiatem Punto, v první byl však nejrychlejší Mikko Hirvonen s novým Fordem Fiesta S2000. Přestože v nejdelší zkoušce kraloval Ogier s Peugeotem 207 S2000, tak Fin příliš neztratil a usadil se na čele ani ne šedesátičlenného pole. Po první etapě vedl před Meekem (+41,9 s) a Hänninenem (+ 1.04,4). Třetí zkouška se stala osudnou pro Ogiera, který na sněhu naházeném diváky na trati lehce havaroval, poškodil přední kolo a ztratil dvě minuty. Tím se propadl na osmou příčku.
V úvodní zkoušce druhého dne se po havárii rozloučil se soutěží Meeke, když škodovky obsadily první tři příčky (Vouilloz, Hänninen, Kopecký). Na třetí příčku se mezitím posunul Ogier, který v dalších zkouškách bojoval s Hänninenem o druhou příčku. Slibně rozjetý závěr však ukončila technická závada v předposlední zkoušce. Malou útěchou mu může být, že do té doby stačil vyhrát nejvíce zkoušek – sedm, když vítězný Hirvonen byl nejrychlejší třikrát, Hänninen a Sarrazin dvakrát a Vouilloz jednou.
Mikko Hirvonen si vítězstvím splnil sen, když do cíle dovedl Fiestu na prvním místě a dokázal, že se Fordu nový model kategorie S200 opravdu povedl. Z našich jezdců dojel kromě výborného Orsáka na devátém místě ještě Štajf se Subaru Impreza na čtvrtém místě. O jednu příčku za ním skončil Michele Cinnoto s Mitsubishi Lancer. Pro někoho možná celkem bezvýznamný jezdec, ale už v roce 1984 vyhrál Rallye Škoda s Audi Quattro.
1.Hirvonen – Lehtinen | Ford Fiesta S2000 | 04:32:58.5 |
2.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | +1:51.4 |
3.Vouilloz – Veillas | Škoda Fabia S2000 | +03:19.1 |
4.Sarrazin – Renucci | Peugeot 207 S2000 | +07:25.5 |
5.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | +08:48.7 |
6.Wilks – Pugh Philip | Škoda Fabia S2000 | +09:24.5 |
7.Magalhaes – Magalhaes Carlos | Peugeot 207 S2000 | +09:45.4 |
8.Vigion – Prevot | Peugeot 207 S2000 | +13:33.5 |
9.Orsák – Vajík | Škoda Fabia S2000 | +21:16.6 |
10.Jereb – Kacin | Peugeot 207 S2000 | +25:26.1 |
JL, 25.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout