Rally Bohemia - Prokop, Hänninen a historici
Rally Bohemia – Prokop, Hänninen a historici Slavnostním startem vybraných posádek byla včera zahájena Rally Bohemia a Bohemia Historic Show. Největším tahákem je bezpochyby start Martina Prokopa s Fordem Fiesta S2000 a Juhy Hänninena se Škodou Fabia S2000.
Ale na startu jsou i další výborní jezdci jako Pavel Valoušek (Škoda Fabia S2000), Václav Pech (Mitsubishi Lancer), Roman Kresta (Peugeoet 207 S2000), po delší době se objeví i Štěpán Vojtěch (Škoda Fabia S2000) nebo Emil Triner, jenž s postarším Subaru Impreza drží krok s nejlepšími. Protože se soutěž započítává také do mistrovství Polska, tak se v Mladé Boleslavi objevila celá špička našich sousedů včele Michalem Solowowem (Ford Fiesta S2000), Tomaszem Kucharem (Peugeoet 207 S2000), Leszkem Kuzajem (Skoda Fabia S2000), a přijel i Francouz Bryan Bouffier (Peugeoet 207 S2000).
S číslem se vydá zítra ráno na trať Martin Prkop, který bere účast na „bohemce“ jako test pro nastávající Rallye Deutschland. „Na bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Chceme se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě.
Přesto trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.
Na bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.
Konkurence se sešla skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět.“
Rally Bohemia 2010 staruje dnes v 17:05 h superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Historici
Ale ještě před tím, od 15.00 se v Sosnové představí čtyřicet posádek Historic Show, v níž bude k vidění rovněž celá řada krásných automobilů. Mezi skvosty bude určitě patři Fiat 124 Abarth po polském soutěžákovi Andrzeji Jaroszewiczovi, dále Fiat 131 Abarth italské „šoumena“ Diany, dvě Audi Quattro, dále třeba Ford Escort Cosworth, s nímž kdysi trénoval Ari Vatanen nebo silný Mercedes Benz. Pamětníci budou moci také zavzpomínat na doby, kde se na našich rallye proháněly škodovky. Zhruba od půl třetí se v Sosnové představí slavný Nor John Haugland s evolučním modelem Škoda 130 LR/Evo, který postavil pan Daníček ze Železného Brodu. A svého Forda vyndá z garáže také Ladislav Křeček.
Historici pojedou zítra a v neděli půl hodiny za poslední posádkou soudobých automobilů.
ing. J.Lasík, 2.7.2010
S číslem se vydá zítra ráno na trať Martin Prkop, který bere účast na „bohemce“ jako test pro nastávající Rallye Deutschland. „Na bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Chceme se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě.
Přesto trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.
Na bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.
Konkurence se sešla skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět.“
Rally Bohemia 2010 staruje dnes v 17:05 h superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Historici
Ale ještě před tím, od 15.00 se v Sosnové představí čtyřicet posádek Historic Show, v níž bude k vidění rovněž celá řada krásných automobilů. Mezi skvosty bude určitě patři Fiat 124 Abarth po polském soutěžákovi Andrzeji Jaroszewiczovi, dále Fiat 131 Abarth italské „šoumena“ Diany, dvě Audi Quattro, dále třeba Ford Escort Cosworth, s nímž kdysi trénoval Ari Vatanen nebo silný Mercedes Benz. Pamětníci budou moci také zavzpomínat na doby, kde se na našich rallye proháněly škodovky. Zhruba od půl třetí se v Sosnové představí slavný Nor John Haugland s evolučním modelem Škoda 130 LR/Evo, který postavil pan Daníček ze Železného Brodu. A svého Forda vyndá z garáže také Ladislav Křeček.
Historici pojedou zítra a v neděli půl hodiny za poslední posádkou soudobých automobilů.
ing. J.Lasík, 2.7.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout