Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Korsika - Lappi druhý v WRC2

Tovární posádka Esapekka Lappi a Janne Ferm (FIN/FIN) svým druhým místem na Rally Korsika pokračovala v úspěšné sérii značky ŠKODA v Mistrovství světa v automobilových soutěžích FIA (WRC 2). Nová ŠKODA Fabia R5 tedy při každém ze svých šesti letošních startů v mistrovství světa dojela až na stupně vítězů.

Lappi si v celkovém hodnocení WRC 2 polepšil o dvě pozice, postoupil na druhé místo a udržel si tak i šance na zisk titulu. Tým ŠKODA Motorsport navíc obhájil i svou vedoucí pozici ve WRC 2 v hodnocení týmů.
„Nepřízeň počasí a špatný stav trati: Rally Korsika, která je náročná sama o sobě, byla letos ještě mnohem těžší zkouškou. Tým ŠKODA a vůz Fabia R5 však zvládli i tuto výzvu. Pochvalu zaslouží zejména Esapekka Lappi a Janne Ferm, kteří si i za těchto podmínek zachovali chladnou hlavu a pódiové umístění získali naprosto zaslouženě,“ komentuje šéf týmu ŠKODA Motosport Michal Hrabánek.

Po sedmi rychlostních zkouškách o celkové délce 245 kilometrů ztrácel Lappi na „Rally 10.000 zatáček“ na vedoucího Francouze Juliena Maurina jen 20,9 s. Rozhodnutí o výsledku napínavého duelu, který se odehrával po celou dobu soutěže, padlo až v poslední rychlostní zkoušce finálového dne. „Samozřejmě bychom rádi vyhráli, ale i s druhým místem jsme velice spokojeni. Byla to jedna z nejtěžších rally v celé mé kariéře, podmínky na asfaltových tratích byly zejména první den naprosto nepředvídatelné. Voda, kamení, bahno – naštěstí naše ŠKODA Fabia R5 opět fungovala naprosto dokonale,“ říká Lappi.

Stejně, jako při všech šesti letošních startech, které nový soutěžní vůz od svého
představení v polovině dubna absolvoval. Po umístění na stupních vítězů v Portugalsku (Esapekka Lappi 2., Pontus Tidemand 3.), na Sardinii (Jan Kopecký 3.), v Polsku (Lappi 1., Tidemand 2.), Finsku (Lappi 1., Tidemand 2.) a v Německu (Kopecký 1.) dosáhl Lappi s vozem ŠKODA Fabia R5 na Korsice pro tovární tým již devátého pódiového umístění. „Létající Fin“ do posledních soutěží letošní sezóny nastoupí jako druhý v celkovém hodnocení WRC 2 a na vedoucího jezdce Nassera Al-Attiyah (Q) ztrácí jen devět bodů.


„Byla to skutečná výzva, druhá rychlostní zkouška dnešního dne byla jednou z nejtěžších v mém životě! Bylo mimořádně těžké odhadnout, jak rychle mohu jet. Na trati se vyskytovalo mnoho vody, ale i bahna a kamení. Ale ŠKODA Fabia R5 i v tak těžkých podmínkách fungovala velice dobře,“ komentuje Lappi. „Létající Fin“ jel při aquaplaningu na jistotu a tímto stylem jízdy si zachoval všechny šance na vítězství. V celkovém hodnocení WRC 2 je před dvěma finálovými dny na třetím místě, na vedoucího Craiga Breena (IRL) ztrácí jen 10,2 s.

Méně štěstí už měla druhá tovární posádka Tidemann a Axelsson (S/S). Čerství šampioni z Asijsko-pacifického mistrovství byli při dopolední rychlostní zkoušce po skvělém úvodu zprvu ve vedení. V jediné odpolední rychlostní zkoušce, která byla kvůli rozmarům počasí odstartována s hodinovým zpožděním, najel vůz vedoucí posádky na kámen a kvůli poškozenému zavěšení kola pak nemohl rychlostní zkoušku dokončit.

„Podmínky byly nepředstavitelně těžké. V tuto chvíli jsme samozřejmě velice zklamáni,“ komentuje Tidemand. „Rally tisíce zatáček, která po sedmi letech zažívá svůj comeback do mistrovství světa, je i za běžných podmínek považována za jednu z největších výzev v letošním kalendáři mistrovství světa. Nepříznivé počasí tento úkol ještě ztěžuje. Vytrvalý déšť, který Korsiku zasáhl ve čtvrtek a v pátek ráno, způsobil na celém ostrově záplavy a sesuvy půdy. K dešti se přidal i prudký vítr, která poškodil i stany v servisním centru. Záplavy na silnicích zdržely na cestě do Corte v centru ostrova také mechaniky týmu ŠKODA, na místo však nakonec dojeli včas“.

„Za takových podmínek je třeba být stále na pozoru. Rally bude ještě dlouhá a naším hlavním cílem je dojet bezpečně do cíle,“ říká Lappi.

„I dnes jsme jeli s kontrolovaným rizikem. Je strašně těžké přizpůsobit se neustále se měnící adhezi na trati. Našim cílem v této náročné soutěži je dojet bezpečně do cíle,“ prohlásil Lappi. V sobotu se na obloze opět objevilo slunce poté, co páteční déšť na celém středomořském ostrově poškodil silnice a způsobil sesuvy půdy. I přes zlepšení počasí byl i druhý den „Rally 10.000 zatáček“ velkou výzvou, protože na hrubém asfaltu se střídaly suché a vlhké úseky.

Esapekka Lappi ale za volantem vozu ŠKODA Fabia R5 dokázal, že je schopen tyto těžkosti překonat. Čtyřiadvacetiletý jezdec díky nejlepšímu času v dopolední rychlostní zkoušce, dlouhé 36,43 kilometrů, postoupil v hodnocení WRC 2 na druhé místo. V odpolední rychlostní zkoušce, která byla se svými 48,46 kilometry nejdelší zkouškou Rally Korsika, svou pozici obhájil. Mistr Evropy z roku 2014 před startem do finálového dne na vedoucího Francouze Juliena Maurina ztrácel jen 19,0 s.
V sobotu do závodu opět nastoupila i druhá tovární posádka Pontus Tidemand/Emil Axelsson (S/S), poté co týmoví mechanici v pátek pozdě večer opravili poškozené zavěšení kola. Protože v pátek nedojeli do cíle, dostali desetiminutovou penalizaci a jsou aktuálně na dvanáctém místě.
Skvělý výkon podal opět bývalý mistr Evropy Armin Kremer (D) ve voze ŠKODA Fabia R5, startující za zákaznický tým. Zkušený šestačtyřicetiletý jezdec se svým navigátorem Pirminem Winklhoferem je před posledním dnem soutěže v hodnocení WRC 2 na třetím místě, hned za továrním jezdcem značky ŠKODA Esapekka Lappim. Kremer tak má velkou šanci na umístění na stupních vítězů.

Bojovný duch posádky Pontus Tidemand / Emil Axelsson (S/S), ale při Rally Korsika odměněn nebyl. Po nejrychlejším čase v první páteční rychlostní zkoušce se jim smůla na paty a rallye musela předčasně ukončit. „Nejdříve poškozené zavěšení kola, potom defekt pneumatiky a nakonec jsme v neděli ještě vyjeli mimo trať – na tuhle rally bychom nejraději zapomněli. Ale z našich chyb se poučíme,“ hodnotí Tidemand.
Čtyřiadvacetiletý švédský pilot před nedávnem pro značku ŠKODA vybojoval čtvrtý titul v Asijsko-pacifickém mistrovství FIA (APRC) za sebou. Bohužel ani Němec Armin Kremer s další Škodou Fabia R5 třetí místo, na které se probojoval po dvou etapách, cíl neviděl.

Číslo dne při Rally Korsika: 7
O výsledku Rally Korsika se letos rozhodovalo v pouhých sedmi rychlostních zkouškách. To byl zdaleka nejnižší počet ze všech 13 letošních podniků mistrovství světa. Původně jich bylo plánováno devět. Dvě z nich však byly zrušeny poté, co přívalové deště poškodily silnice. Pro srovnání: Rally Sardinie, rovněž počítaná do mistrovství světa, měla na programu 23 rychlostních zkoušek.


Rally Korsika WRC 2
1.Maurin – KlingerFord Fiesta S20002:46.11,3
2.Lappi – FermŠKODA Fabia R5+ 0.20,9
3.Camilli – VeillasFord Fiesta R5+ 3.42,9
4.Breen – ScottPeugeot 208 T16 R5+ 3.49,7
5.Suninen – MarkkulaFord Fiesta R5+ 4.26,9




Celkové pořadí

1. Latvala –Anttila MiikkaVW Polo R WRC2:39:46.7
2. Evans – BarrittFord Fiesta RS WRC+43.1
3. Mikkelsen – FloeneVW Polo R WRC+46.3
4. Meeke – NagleCitroën DS3 WRC+1:33.4
5. Paddon – KennardHyundai i20 WRC +1:53.6
6. Ostberg – AnderssonCitroën DS3 WRC+1:59.8
7. Sordo –MartíHyundai i20 WRC +2:10.4
8. Bouffier –De La HayeFord Fiesta RS WRC+2:12.8
9. Sarrazin – RenucciFord Fiesta RS WRC +2:39.3
10. Tänak – MolderFord Fiesta RS WRC+3:43.0




Škoda 6.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar