Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Monte Carlo pro Bouffiera s Peugeotem

Tradiční Rallye Monte Carlo, jejíž první ročník se uskutečnil již v roce 1911, tedy před sto lety, se i letos musela obejít bez nejlepších světových jezdců. Ani tentokrát nebyla součástí mistrovství světa, ale šampionátu IRC, v němž obhajují prvenství značka Škoda a Juha Hänninen.

Nutno na úvod říct, že ještě nikdy nebyla značka Škoda tak blízko k vítězství, jako letos. Ale bohužel. Zase se totiž potvrdilo, že se Monte Carlu ne nadarmo říká ledová ruleta a výběr pneumatik tady rozhoduje víc než kde jinde. Na posádky bylo připraveno 13 rychlostních zkoušek o délce 337 kilometrů rozdělených do tří dnů. Soutěž rozjel v úvodní středeční etapě čítající čtyři zkoušky (128 km) nejlépe Juho Hänninen, který si vytvořil náskok 45 s před Freddy Loixem, rovněž na Škodě Fabia S2000. Teprve za nimi byli Solberg a Sarrazin.
Celá etapa se jela na suchém asfaltu, kde Juho potvrdil svůj výkonnostní vzestup na tomto povrchu. Podobné podmínky panovaly i polovinu čtvrteční etapy, ve kterých na jezdce čekaly čtyři RZ (94 km), v nichž Hänninen navyšoval náskok až na takřka minutu před Solbergem a Loixem.
Druhá polovina dne ukázala, proč je Rally Monte Carlo považována za soutěž, kde se vše může během chvíle otočit. V horách začalo sněžit, a zatímco řada jezdců vsadila na pneumatiky s hroty, tak Hänninen i Kopecký vyrazili na tzv. intermédiích.
A to znamenalo totální obrat v pořadí soutěže. Dosud vedoucí Hänninen se propadl nejdříve na čtvrtou pozici a po další zkoušce až na šestou se ztrátou více než tří minut, zatímco Loix zakončil druhou etapu na třetí příčce za Bouffirem (ten se do vedení dostal ze sedmé příčky) a Delecourem (oba s Peugeoty), kteří naopak zvolili dobře. Podobně jako škodováci dopadl i Petter Solberg, který se s Peugeotem 207 S2000 propadl až na sedmé místo, navíc jej postihl ještě defekt. Kopecký ztratil neuvěřitelných sedm minut a byl po druhé etapě byl devátý s obrovskou ztrátou na vedoucího Bouffiera. Poslední rychlostní test druhé etapy vyhrál o půl minuty veterán Francois Delecour, jenž ve velké soutěži startoval poprvé od roku 2002.
Závěrečný den připravil pro jezdce pět rychlostních zkoušek (115 km) a dlouhý přejezd z oblasti města Valence až do hor kolem Monte Carla, kde se jely závěrečné a divácky přitažlivé noční erzety, všechny na suchém asfaltovém povrchu. Piloti vozů Škoda se po neúspěšném čtvrtku nechtěli vzdát bez boje, Freddy Loix se nakonec posunul na druhé místo a Hänninen skončil šestý. Vzhledem k tomu, že sedmý Petter Solberg projel sice všechny zkoušky,ale alternátor jeho peugeoetu vypověděl službu třináct kilometrů před Monte Carlem, tak se na jeho místo posunul Vouilloz sedmý, Kopecký skončil osmý, a Caffi jedenáctý.Freddy Loix: „Samozřejmě, že by vítězství bylo ještě lepší, ale musíme být spokojení. Zejména druhý den byl pro nás obtížný, ale nevzdávali jsme se a bojovali až do konce.“
Juho Hänninen: „Skvěle rozjetý závod jsme si prohráli vlastní chybou. Je to pro nás ponaučení pro příště, musíme se dívat do budoucna. Před osudnou volbou pneumatik jsme měli několik možností, rozhodli jsem se však pro tu, která nebyla optimální.“
Vítězové rychlostních zkoušek – Sarrazin (4), Hänninen (3), Bouffier (2), Loix, Delecour, Vouilloz, Basso (1)


1. Bouffier – PanseriPeugeot 207 S20003:32:55.6
2. Loix – MiclotteŠkoda Fabia S2000+ 32.5
3. Wilks – PughPeugeot 207 S2000+ 1:19.7
4. Sarrazin – RenucciPeugeot 207 S2000+ 1.21,9
5. Delecour – SavignoniPeugeot 207 S2000+ 1:22.4
6. Hänninen – MarkkulaŠkoda Fabia S2000+ 1:29.3
7. Vouilloz – VeillasŠkoda Fabia S2000+ 4:47.8
8. Kopecký – StarýŠkoda Fabia S2000+ 7:45.9
9. Basso – DottaPeugeot 207 S2000+ 8:46.0
10.Gardemeister - TuominenPeugeoet S2000+9.09,0




JL, 24.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar