Škoda Fabia R5 na startu Rallye Šumava i v MS
Kapitola Škody Fabia 2000 končí a začíná nová éra Škody Fabia R5, která byla včera oficiálně prezentována zahraničních novinářům v areálu v Bělé pod Bezdězem. Poprvé ji budou moci spatřit diváci už za týden při Rallye Šumava s Janem Kopeckým za volantem.
romě domácího šampionátu se nová Škoda Fabia R5 objeví ještě v kategorii WRC-2 mistrovství světa FIA v rally (WRC) a v průběhu sezóny také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC).
V tomto prestižním mistrovství, jehož finále se odehraje na klíčovém trhu značky v Číně, pojede švédský talent Pontus Tidemand a někdejší juniorský mistr světa v rally. První soutěž Novozélandskou rally od 17. do 19. dubna pojede ještě s vozem Fabia Super 2000. „Těším se na novou výzvu. Jsem hrdý, že moje jméno je nyní na seznamu jezdců u tak úspěšné značky ŠKODA,“ říká 24letý Tidemand, který je pokládán za jeden z největších rallyových talentů v Evropě.
Esapekka Lappi se spolujezdcem Jannem Fermem poměří síly se světovou elitou na vybraných soutěžích kategorie WRC-2 na mistrovství světa FIA v rally. Zde oslaví ŠKODA Motorsport na Portugalské rally od 21. do 24. května svůj návrat do mistrovství světa po dvouleté přestávce.
„Již se nemůžeme prvního startu s novým vozem Fabia R 5 dočkat. Jsme velice zvědaví na nové auto, je to něco mimořádného,“ říká Lappi. „Velice nás těší, že jsme zpět v elitní lize.“
Jak jsme už řekli Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem pojedou domácí šampionát, ale zúčastní se i některých soutěží WRC-2, stejně jako Tidemand.
Světová automobilová federace FIA jako nejvyšší autorita motoristického sportu dala 1. dubna po rozsáhlém prověřování zelenou novému vozu ŠKODA Fabia R 5. Fabia R 5 vychází z mimořádného nového sériového vozu ŠKODA Fabia a je nástupcem vozu Fabia Super 2000, který vešel do historie ŠKODA Motorsport jako nejúspěšnější soutěžní vůz její 114leté historie. V souladu s předpisy FIA je nový vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru.
To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Aby vše dohromady perfektně fungovalo, investoval tým ŠKODA Motorsport od spuštění projektu 15 měsíců intenzivní vývojové práce. Ty by se nyní měly vyplatit na tratích rally.
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec, přímé vstřikování paliva
Objem:1620 cm³
Výkon: 205 kW při 4 750/min
Točivý moment:420 Nm při 4 750
Převodovka: pětistupňová, manuální sekvenční řazení
Podvozek: McPherson vpředu, vzadu, mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
Brzdy: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm
šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
Palivová soustava: speciální nádrž objem 82,5 l
Spotřeba paliva 0,6 l/km RZ
Kola: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg
šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg
Pneumatiky: Michelin
Délka: 3 994 mm
Max. šířka: 1 820 mm
Min. hmotnost: 1 230 kg
Škoda 15.4.2015
V tomto prestižním mistrovství, jehož finále se odehraje na klíčovém trhu značky v Číně, pojede švédský talent Pontus Tidemand a někdejší juniorský mistr světa v rally. První soutěž Novozélandskou rally od 17. do 19. dubna pojede ještě s vozem Fabia Super 2000. „Těším se na novou výzvu. Jsem hrdý, že moje jméno je nyní na seznamu jezdců u tak úspěšné značky ŠKODA,“ říká 24letý Tidemand, který je pokládán za jeden z největších rallyových talentů v Evropě.
Esapekka Lappi se spolujezdcem Jannem Fermem poměří síly se světovou elitou na vybraných soutěžích kategorie WRC-2 na mistrovství světa FIA v rally. Zde oslaví ŠKODA Motorsport na Portugalské rally od 21. do 24. května svůj návrat do mistrovství světa po dvouleté přestávce.
„Již se nemůžeme prvního startu s novým vozem Fabia R 5 dočkat. Jsme velice zvědaví na nové auto, je to něco mimořádného,“ říká Lappi. „Velice nás těší, že jsme zpět v elitní lize.“
Jak jsme už řekli Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem pojedou domácí šampionát, ale zúčastní se i některých soutěží WRC-2, stejně jako Tidemand.
Světová automobilová federace FIA jako nejvyšší autorita motoristického sportu dala 1. dubna po rozsáhlém prověřování zelenou novému vozu ŠKODA Fabia R 5. Fabia R 5 vychází z mimořádného nového sériového vozu ŠKODA Fabia a je nástupcem vozu Fabia Super 2000, který vešel do historie ŠKODA Motorsport jako nejúspěšnější soutěžní vůz její 114leté historie. V souladu s předpisy FIA je nový vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru.
To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Aby vše dohromady perfektně fungovalo, investoval tým ŠKODA Motorsport od spuštění projektu 15 měsíců intenzivní vývojové práce. Ty by se nyní měly vyplatit na tratích rally.
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec, přímé vstřikování paliva
Objem:1620 cm³
Výkon: 205 kW při 4 750/min
Točivý moment:420 Nm při 4 750
Převodovka: pětistupňová, manuální sekvenční řazení
Podvozek: McPherson vpředu, vzadu, mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
Brzdy: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm
šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
Palivová soustava: speciální nádrž objem 82,5 l
Spotřeba paliva 0,6 l/km RZ
Kola: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg
šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg
Pneumatiky: Michelin
Délka: 3 994 mm
Max. šířka: 1 820 mm
Min. hmotnost: 1 230 kg
Škoda 15.4.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout