Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda mistrem světa v soutěžním SWRC

Historický triumf pro značku Škoda – poprvé ve své historii získala Škoda titul světových šampionů. Ve Španělsku jej v poslední soutěži šampionátu SWRC vybojovalo finské duo Juho Hänninen a Mikko Markkula na Fabii Super 2000. V 90.letech získala Škoda již Světový pohár FIA ve F2.

Hned v prvním roce účasti v šampionátu SWRC předvedl tým Red Bull Škoda fantastický výkon a může zaslouženě slavit titul světových šampionů. Pro značku Škoda je další titul v mistrovství světa vrcholem oslav 110 let historie motorsportu.
Týmový šéf Raimund Baumschlager: „Dnešek je pro nás všechny výjimečný. Juho potvrdil svou třídu a odjel precizní a taktickou soutěž. Byl po celou sezonu bezesporu nejrychlejší a nejkonstantnější pilot. Můžeme být na náš společný výkon hrdí!“
Španělská rally byla perfektním závěrem sezony pro celý tým. Juho Hänninen korunoval svůj celoroční výkon suverénní, inteligentní a přesto rychlou jízdou v Katalánsku. Jel chytře a současně agresivně a do spolední rychlostní zkoušky bojoval o vítězství s vítězem Dakaru Al-Attiyahem na Fordu. Předčasné rozhodnutí o držiteli světového titulu padlo již na první zkoušce v úvodní páteční etapě. Zatímco průběžně vedoucí jezdec pořadí šampionátu Juho Hänninen zajel na začátku nejrychlejší čas, největší konkurent v boji o titul Ott Tänak havaroval a nemohl již v první den zasáhnout do boje.
Od tohoto momentu změnil Hänninen strategii. Na prvním místě stála taktická jízda na jistotu. Přesto zajížděl Hänninen dále skvělé časy, zůstal maximálně
koncentrovaný a okřídlený pocitem možného vítězství.
Také druhé duo týmu Red Bull Škoda Hermann Gassner/Timo Gottschalk ukázalo na závěr sezony ve Španělsku vyzrálý výkon. Gassner zajel jeden nejrychlejší čas a několikrát se dostal mezi první tři ve třídě. V konečném účtování mu patří pátá příčka.
V celkové klasifikaci španělské rallye dojel Hänninen na desáté místě s náskokem 14 sekund na Al-Attiyaha, zatímco Gassner dojel osmnáctý. S přehledem zvítězil Loeb s Citroënem , když druhého Hirvonena a třetího Latvalu (oba s Fordy) porazil o více než dvě minuty. Další dvě příčky patřily vozům Mini, které řídili Sordo a Meeke.

JL, 24.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar