Thriller na Nürburgringu vyhrálo opět Porsche
Letošní, v pořadí 37. ročník nejtěžšího závodu cestovních automobilů – 24 hodin Nürburgringu, se zapíše do dějin jako jeden z nejnapínavějších. Postaraly se o to týmy Manthey Porsche Racing a AUDI. Po napínavých soubojích zvítězil počtvrté v řadě tým Manthey a Marc Tiemann se stal s pěti výhrami nejúspěšnějším jezdcem tohoto závodu.
Více než 25 kilometrů dlouhý okruh, kombinující legendární Severní smyčku a okruh Grand Prix, 663 jezdců na startu z 32 národů, 235 000 diváků – to je stručná charakteristika letošního závodu.
Nejlepší čas v kvalifikaci zajel Ford GT (Tilke, Adorf, Hennerici, Mutsch), před Porsche 911 GT3 – 480 k (Bernhard/Lieb/Dumas/Tiemann) a Audi R8 LMS (Basseng/Fässler/Rockenfeller/Stippler). Také na dalších místech skončily další tovární vozy Audi R8 LMS, přičemž šestý čas zajelo kvarteto Biela, Fässler, Pirro a Stuck.
Podle očekávání nejlépe odstartoval Ford a Porsche, jejichž jezdci se první hodinu drželi v těsném závěsu. Po kolizi Adorfa s Fordem GT, když předjížděl jedno z pomalejších vozidel ve druhé hodině závodu, se začaly ve vedení střídat obhájci loňského prvenství s Porsche a Audi kvarteto vedené Bassengem. Od té chvíle se na trati odehrával napínavý souboj těchto dvou značek. V menší výhodě bylo Audi, které podle nových předpisů, vzhledem k vyššímu výkonu, mohlo mít nádrž o 20 litrů větší. Díky tomu mohl zůstat na trati o kolo déle. Naopak posádka Fordu se postupně zlepšovala a z 12. místa se dostala až pátou příčku, z níž však v neděli ráno pro poruchu odpadla.
Drama se vystupňovalo v půl dvanácté dopoledne, kdy mělo vedoucí Audi technické problémy, které znamenaly propad na páté místo a ztrátu šesti kol. Do té doby měly první čtyři vozy stejný počet odjetých kol a mezi sebou jen nepatrné rozdíly. Vedení se měnilo prakticky po každé zastávce v boxech. Netrvalo dlouho a problémy postihly také Porsche s číslem 2 (Collard/Henzler/Lietz/Werner), které muselo pro technické problémy rovněž neplánovaně do boxu. Oprava si vyžádala 24minutévé zdržení, čímž dost možná přišlo o druhé místo.
Vedoucí posádce Bernhard, Lieb, Dumas a Tiemann už nic nebránilo v cestě, aby pro tým Manhey Racing vybojovala čtvrté vítězství v řadě. Během 24 hodin také zlepšila rekord, když ujela celkem 3933 km, tedy o 101 km více než v roce 2006.
Nestárnoucí Hans Joachim Stuck, mimochodem vítěz prvního ročníku, který už dávno pověsil závodění na hřebík dojel se svými kolegy na výborném 12. místě, jen dvě příčky za BMW Z4 Coupe, v němž se střídal Luca Ludwig, syn další legendy automobilového sportu.
Vítězství ve svých kategoriích získaly i tentokrát tovární automobily VW Scirocco – posádka Gruber, Johansson, N.Thiim a Karlhofer dojela na 15.místě. Kvarteto ve složení Vanina Ickx, Niedzwiedz, Terting a Klenke obsadili se Sciroccem na zemní plyn 17. příčku.
JL, 25.5.2009
Nejlepší čas v kvalifikaci zajel Ford GT (Tilke, Adorf, Hennerici, Mutsch), před Porsche 911 GT3 – 480 k (Bernhard/Lieb/Dumas/Tiemann) a Audi R8 LMS (Basseng/Fässler/Rockenfeller/Stippler). Také na dalších místech skončily další tovární vozy Audi R8 LMS, přičemž šestý čas zajelo kvarteto Biela, Fässler, Pirro a Stuck.
Podle očekávání nejlépe odstartoval Ford a Porsche, jejichž jezdci se první hodinu drželi v těsném závěsu. Po kolizi Adorfa s Fordem GT, když předjížděl jedno z pomalejších vozidel ve druhé hodině závodu, se začaly ve vedení střídat obhájci loňského prvenství s Porsche a Audi kvarteto vedené Bassengem. Od té chvíle se na trati odehrával napínavý souboj těchto dvou značek. V menší výhodě bylo Audi, které podle nových předpisů, vzhledem k vyššímu výkonu, mohlo mít nádrž o 20 litrů větší. Díky tomu mohl zůstat na trati o kolo déle. Naopak posádka Fordu se postupně zlepšovala a z 12. místa se dostala až pátou příčku, z níž však v neděli ráno pro poruchu odpadla.
Drama se vystupňovalo v půl dvanácté dopoledne, kdy mělo vedoucí Audi technické problémy, které znamenaly propad na páté místo a ztrátu šesti kol. Do té doby měly první čtyři vozy stejný počet odjetých kol a mezi sebou jen nepatrné rozdíly. Vedení se měnilo prakticky po každé zastávce v boxech. Netrvalo dlouho a problémy postihly také Porsche s číslem 2 (Collard/Henzler/Lietz/Werner), které muselo pro technické problémy rovněž neplánovaně do boxu. Oprava si vyžádala 24minutévé zdržení, čímž dost možná přišlo o druhé místo.
Vedoucí posádce Bernhard, Lieb, Dumas a Tiemann už nic nebránilo v cestě, aby pro tým Manhey Racing vybojovala čtvrté vítězství v řadě. Během 24 hodin také zlepšila rekord, když ujela celkem 3933 km, tedy o 101 km více než v roce 2006.
Nestárnoucí Hans Joachim Stuck, mimochodem vítěz prvního ročníku, který už dávno pověsil závodění na hřebík dojel se svými kolegy na výborném 12. místě, jen dvě příčky za BMW Z4 Coupe, v němž se střídal Luca Ludwig, syn další legendy automobilového sportu.
Vítězství ve svých kategoriích získaly i tentokrát tovární automobily VW Scirocco – posádka Gruber, Johansson, N.Thiim a Karlhofer dojela na 15.místě. Kvarteto ve složení Vanina Ickx, Niedzwiedz, Terting a Klenke obsadili se Sciroccem na zemní plyn 17. příčku.
1. Bernhard/Lieb/Dumas/Tiemann | Porsche 911 GT3 RSR | 155 |
2. Abt/Hemroulle/Kaffer/Luhr | Audi R8 LMS | 154 |
3. Collard/Henzler/Lietz/Werner | Porsche GT3 Cup S | 152 |
4. Alzen/Bert/Arnold/Mies | Porsche 911 GT3 Cup | 150 |
5. Basseng/Fässler/Rockenfeller/Stippler | Audi R8 LMS | 149 |
6. Schmitz/Abbelen/Althoff/Heyer | Porsche 911 GT3 | 149 |
7. Kräling/Gindorf/Scharmach/Holzer | Porsche 911 GT3 Cup | 149 |
8. Bermes/Kainz/Schmickler/Bergmeister | Porsche 911 GT3 Cup S | 148 |
9. Quinn/Quinn/Baird/Denyer | Porsche 911 GT3 RSR | 146 |
10. Adams/Ludwig/Meier/Grossmann | BMW Z4 M Coupé | 145 |
JL, 25.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout