Volkswagen vstoupí do rallye WRC
V roce 2013 zahájí Volkswagen své angažmá v mistrovství světa v automobilových soutěžích WRC. Před Rallye Sardinie byl novinářům představen koncept soutěžního vozu Polo R WRC.
Volkswagen cítí po třech triumfech v Rallye Dakar potřebu přijmout novou výzvu ve vrcholných disciplínách motoristického sportu. V současnosti usilují o titul mistra světa v automobilových soutěžích WRC tři výrobci. Do roku 2013 vyvine Volkswagen vlastní soutěžní speciál s pohonem všech kol na základě modelu Polo. Zdrojem hnací síly bude motor 1.6 TSI o výkonu téměř 300 k.
Letos vstupují v platnost nové technické předpisy WRC. Poprvé jsou předepsány přeplňované motory 1,6 litru a přímým vstřikováním paliva. To je voda na mlýn pro Volkswagen, který dlouhé roky nabízí zákazníkům výkonné, spolehlivé a úsporné motory TSI s kombinací přímého vstřikování benzinu a přeplňování.
Volkswagen se může pochlubit sice krátkým, zato úspěšným působením ve světových soutěžích během druhé poloviny 80. let. Nejdůležitějším triumfem byl titul mistra světa ve skupině A, který v roce 1986 získal Švéd Kenneth Eriksson s německým spolujezdcem Peterem Diekmannem s VW Golf GTI 16V. Volkswagen navíc podporoval mladé talentované jezdce v poháru Golf Rally Cup. Nasazením vozů Volkswagen Polo R WRC do mistrovství světa od roku 2013 se kruh uzavírá, neboť současné vozy WRC jsou stále založeny na filozofii skupiny A, která umožňuje účast ve světových soutěžích s vozidly odvozenými od sériově vyráběných modelů.
JL, 9.5.2011
Letos vstupují v platnost nové technické předpisy WRC. Poprvé jsou předepsány přeplňované motory 1,6 litru a přímým vstřikováním paliva. To je voda na mlýn pro Volkswagen, který dlouhé roky nabízí zákazníkům výkonné, spolehlivé a úsporné motory TSI s kombinací přímého vstřikování benzinu a přeplňování.
Volkswagen se může pochlubit sice krátkým, zato úspěšným působením ve světových soutěžích během druhé poloviny 80. let. Nejdůležitějším triumfem byl titul mistra světa ve skupině A, který v roce 1986 získal Švéd Kenneth Eriksson s německým spolujezdcem Peterem Diekmannem s VW Golf GTI 16V. Volkswagen navíc podporoval mladé talentované jezdce v poháru Golf Rally Cup. Nasazením vozů Volkswagen Polo R WRC do mistrovství světa od roku 2013 se kruh uzavírá, neboť současné vozy WRC jsou stále založeny na filozofii skupiny A, která umožňuje účast ve světových soutěžích s vozidly odvozenými od sériově vyráběných modelů.
JL, 9.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout