Peugeot HX1 - koncept pro IAA
Výzkumný koncept HX1 má za cíl ukázat možný budoucí směr vývoje značky v různých oblastech: architektura vozu, aerodynamika, variabilita, výbava, provedení interiéru a použité materiály a pohonná jednotka.
Aby koncept vyhověl zadávacím podmínkám, byla zvolena jednoprostorová architektura s úctyhodnými proporcemi: mimořádně nízká 1,373 m, široká 1,990 m a s délkou 4,954 m.
Čtyři proti sobě otevírané dveře na pantografických závěsech se vyklápí částečně nahoru a částečně do stran. Přístup do kabiny je tak široký a pohodlný. Vnitřní prostor je uspořádaný tak, aby oba cestující v poslední řadě sedadel měli maximální pohodlí a cestující vpředu si užívali potěšení z jízdy. V případě potřeby je možné v prostřední řadě použít dvě výklopná sedadla, dodatečná sedadla jsou stejně jako u konceptu HR1 (pařížský autosalon 2010) uložena za předními sedadly.
Z pohledu aerodynamiky vozu návrháři odvedli skvělou práci. Sedm pohyblivých klapek na discích kol uspořádaných do podoby turbíny se při jízdě otevře, zaplní plochu disku a sníží odpor vzduchu. Současně se nad 100 km/h nad zadními pátými dveřmi vysune malé přítlačné křídlo s postranními výběžky.
Koncept HX1 překvapí jednoduchými a čistými tvary. Přední část rozvíjí nové stylové znaky Peugeot. Unikátní otvor sání, který působí dojmem, že je oddělen od zbytku karoserie, je upraven s ohledem na štíhlý tvar vozu.
Jednoduchý a futuristický design palubní desky, použité materiály (podlaha a výplně dveří z přírodního dubu vykládaného optickými vlákny, leštěný kov, kůže), přístrojové vybavení (digitální ukazatele, dotykové obrazovky), promyšlené osvětlení (led spoty, drážky ve střeše přirozeně osvětlující interiér).
Současně s posunem sedadla se elektricky skloní i sloupek řízení, čímž řidiči usnadní vstup do vozu. Disk volantu se automaticky zpevní, jakmile vůz přejde do režimu « cruising », a řidiči tak poskytne větší komfort řízení. Multifunkční obrazovku ve středu palubní desky lze nastavit podle potřeby, přičemž pro lepší přehlednost je možné zobrazovat pouze základní informace.
Pohodlně tvarovaná zadní sedadla mají možnost nastavení sklonu opěradla, ovládání všech funkcí je v loketní opěrce mezi sedadly. Ve středové konzole najdeme minibar i automat na kávu. Konzolu zdobí ručně opracovaný mramor Carrare bílé barvy, který celkovému prostředí vtiskne exkluzivní a moderní ráz.
Motor Hybrid4 Plug in
Pohon zajišťuje hybridní technologie HYbrid4, která se objevila u vozu 3008 HYbrid4, prvního hybridního dieselu na světě, a bude představena i u modelu 508 RXH.
Princip je jednoduchý: spalovací motor vpředu (pohání přední kola) a elektrický motor vzadu (pohání zadní kola). Pokud oba motory pracují současně, zajišťuje tato technologie pohon všech čtyř kol. Pod kapotou najdeme vznětový 2.2 HDi 150 kW (204 k) s automatickou šestistupňovou převodovkou. Spalovací motor je doplněn elektrickým o výkonu 70 kW (95 k) a celkový výkonový potenciál soustavy je 220 kW (299 k).
Koncept je vybaven funkcí plug-in, která znamená, že lithium-iontové akumulátory lze dobíjet z rozvodné sítě připojením do standardní zásuvky 220 V. Režim « ZEV » lze využívat častěji, přičemž dojezdová vzdálenost na výhradně elektrický pohon je až 30 km! Kombinovaná spotřeba paliva vozu HX1 je pouhých 3,2 l/100 km.
JL, 7.9.2011
Čtyři proti sobě otevírané dveře na pantografických závěsech se vyklápí částečně nahoru a částečně do stran. Přístup do kabiny je tak široký a pohodlný. Vnitřní prostor je uspořádaný tak, aby oba cestující v poslední řadě sedadel měli maximální pohodlí a cestující vpředu si užívali potěšení z jízdy. V případě potřeby je možné v prostřední řadě použít dvě výklopná sedadla, dodatečná sedadla jsou stejně jako u konceptu HR1 (pařížský autosalon 2010) uložena za předními sedadly.
Z pohledu aerodynamiky vozu návrháři odvedli skvělou práci. Sedm pohyblivých klapek na discích kol uspořádaných do podoby turbíny se při jízdě otevře, zaplní plochu disku a sníží odpor vzduchu. Současně se nad 100 km/h nad zadními pátými dveřmi vysune malé přítlačné křídlo s postranními výběžky.
Koncept HX1 překvapí jednoduchými a čistými tvary. Přední část rozvíjí nové stylové znaky Peugeot. Unikátní otvor sání, který působí dojmem, že je oddělen od zbytku karoserie, je upraven s ohledem na štíhlý tvar vozu.
Jednoduchý a futuristický design palubní desky, použité materiály (podlaha a výplně dveří z přírodního dubu vykládaného optickými vlákny, leštěný kov, kůže), přístrojové vybavení (digitální ukazatele, dotykové obrazovky), promyšlené osvětlení (led spoty, drážky ve střeše přirozeně osvětlující interiér).
Současně s posunem sedadla se elektricky skloní i sloupek řízení, čímž řidiči usnadní vstup do vozu. Disk volantu se automaticky zpevní, jakmile vůz přejde do režimu « cruising », a řidiči tak poskytne větší komfort řízení. Multifunkční obrazovku ve středu palubní desky lze nastavit podle potřeby, přičemž pro lepší přehlednost je možné zobrazovat pouze základní informace.
Pohodlně tvarovaná zadní sedadla mají možnost nastavení sklonu opěradla, ovládání všech funkcí je v loketní opěrce mezi sedadly. Ve středové konzole najdeme minibar i automat na kávu. Konzolu zdobí ručně opracovaný mramor Carrare bílé barvy, který celkovému prostředí vtiskne exkluzivní a moderní ráz.
Motor Hybrid4 Plug in
Pohon zajišťuje hybridní technologie HYbrid4, která se objevila u vozu 3008 HYbrid4, prvního hybridního dieselu na světě, a bude představena i u modelu 508 RXH.
Princip je jednoduchý: spalovací motor vpředu (pohání přední kola) a elektrický motor vzadu (pohání zadní kola). Pokud oba motory pracují současně, zajišťuje tato technologie pohon všech čtyř kol. Pod kapotou najdeme vznětový 2.2 HDi 150 kW (204 k) s automatickou šestistupňovou převodovkou. Spalovací motor je doplněn elektrickým o výkonu 70 kW (95 k) a celkový výkonový potenciál soustavy je 220 kW (299 k).
Koncept je vybaven funkcí plug-in, která znamená, že lithium-iontové akumulátory lze dobíjet z rozvodné sítě připojením do standardní zásuvky 220 V. Režim « ZEV » lze využívat častěji, přičemž dojezdová vzdálenost na výhradně elektrický pohon je až 30 km! Kombinovaná spotřeba paliva vozu HX1 je pouhých 3,2 l/100 km.
JL, 7.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout