Chevrolet Orlando 2.0 VCDi - minibus pro sedm
V posledních letech přibývá zcela nových automobilů asi jako šafránu. U většiny novinek se jedná hlavně o nové generace – druhou, třetí až třeba osmou. Ale název Orlando se u Chevroletu objevuje poprvé.
Už při uvedení vozu na český trh a krátké testovací jízdě nás Orlando zaujalo, a tak jsme se těšili, až nastane čas na pořádné vyzkoušení. Důvodů bylo hned několik. Novinku nemůžete zaměnit prakticky s žádným jiným MPV, jestli sem vůbec můžeme Orlando zařadit, a to díky hranatým krabicovým tvarům, až nápadně podobným americkému stylu. Ale omyl, Orlando se vyrábí v Jižní Koreji a do Severní Ameriky se možná ani nedostane.
Na přídi vidíme mírně zkosenou kapotu, velkoplošně světlomety a logo opravdu velkých rozměrů. Z profilu upoutají krátké převisy, dlouhý rozvor, malá okna, vyboulené blatníky včetně plastových lemů. Celek pak působí hodně robustně.
Vzhledem k délce 4,65 metru, kterou překonává všechny konkurenty, ani moc nepřekvapí, že jde výhradně o sedmimístné provedení, žádná jiná verze zatím neexistuje.
Dvě sedadla třetí řady se jednoduchým způsobem vyklopí z podlahy. Tím se zmenší zavazadlový prostor z podprůměrných 454 litrů na pouhých 96 litrů. Ale i tak jsme spoustu drobnosti naskládali a ještě využili malý prostor pod podlahou. Na kratší vzdálenost se sem mohou usadit osoby až do 1,80 metru, a kdyby neměli zvednutá kolena, potom by nebyl problém vyrazit v sedmi nebo šesti na delší cestu. Podotýkáme, že sedadla nelze z vozu vyjímat.
Sedadlo druhé řady, které je o něco výš než přední a je dělené v poměru 40:60, nelze podélně posouvat, pouze u něj můžeme nastavit sklon opěradla. Dva cestující mají plný komfort, stejně jako řidič a jeho spolujezdec. Sedadla jsou pohodlná i dostatečně velká a dvoumetrovým osobám zbývá nad hlavou ještě nějakých 50 milimetrů.
Středový panel vyniká efektními tvary a je zakončen displejem navigace, nabízený za příplatek 23 000 korun. Tříramenný kožený volant se dobře drží a na tlačítka si brzy zvyknete. Přístroje, podsvícené nezvyklou antracitovou barvou, jsou dobře čitelné. Jestliže potřebuje schovat doklady nebo brýle, potom stačí stisknout příslušné tlačítko a panel audiosystému se vyklopí vzhůru. Drobnost, která potěší.
Zákazník má na výběr mezi zážehovým čtyřválcem 1.8 nebo vznětovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 130 k nebo 163 k. Pokud máme v úmyslu jezdit častěji ve větším počtu, případně na delší cesty, potom nám vychází jako nejlepší volba výkonnější turbodiesel, který jsme také testovali.
Jeho 360 Nm můžeme využít už kolem dvou tisíc otáček, a bohatě vystačíte s otáčkami do 2500/min. Jen při studeném startu se trochu zaklepe, ale pak nás příjemně překvapil svým odhlučněním. Do kabiny prakticky neproniká žádný hluk. V šesti lidech a poměrně svižné jízdě se spotřeba pohybovala kolem 7,5 litru na sto kilometrů, ale pokud vezmeme pouze jízdu po hlavních silničkách a okreskách, potom se lze dostat až o litr nafty méně. A to jsou hodnoty na „minibus pro sedm“ víc než dobré, k čemuž přispívá i šestistupňová přímo řazená převodovka. Řazení jde zlehka a přesně.
Vzhledem k tomu, že jsme jezdili po silnicích nejrůznějších tříd, tak jsme si mohli dobře „osahat“ schopnosti podvozku. Ani těžší příď nijak jízdní vlastnosti neovlivňuje, ani v ostrých zatáčkách se nenaklání a odpružení je naladěné spíš komfortně.
Chevrolet Orlando má kromě sedmi míst, hospodárné pohonné jednotky a zajímavého designu ještě jeden trumf, a tím je pořizovací cena. Nejlevnější verze s benzinovým 1.8 T a ve výbavě LS stojí 362 900 Kč, což je cena rozhodně víc než zajímavá. Slabší turbodiesel stojí 420 400 Kč. Cena testovaného provedení v nejvyšší výbavě (mj. šest airbagů, ESP, samočinná klimatizace, 17“kola, tempomat, mlhovky, parkovací čidla) se vyšplhá na 482 900 Kč.
Orlando nemůže sice považovat za klasického představitele MPV, hlavně pro menší variabilitu vnitřního prostoru. Ale zákazníkovi je úplně jedno, do jaké „škatulky“ patří, důležitá je praktičnost a zajímavá cena. A to Chevroletu Orlando rozhodně nechybí.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 120 kW (163 k ) při 3800/min
Točivý moment: 360 Nm při 2000/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Rozměry: 4652 x 1836 x 1633 mm
Rozvor kol: 2760 mm
Rozchod kol: 1584/1588 mm
Zav.prostor: 89/454/ l
Cena: 482 900 Kč (LTZ Plus 2.0 VCDi)
J.Lasík, 25.5.2011
Na přídi vidíme mírně zkosenou kapotu, velkoplošně světlomety a logo opravdu velkých rozměrů. Z profilu upoutají krátké převisy, dlouhý rozvor, malá okna, vyboulené blatníky včetně plastových lemů. Celek pak působí hodně robustně.
Vzhledem k délce 4,65 metru, kterou překonává všechny konkurenty, ani moc nepřekvapí, že jde výhradně o sedmimístné provedení, žádná jiná verze zatím neexistuje.
Dvě sedadla třetí řady se jednoduchým způsobem vyklopí z podlahy. Tím se zmenší zavazadlový prostor z podprůměrných 454 litrů na pouhých 96 litrů. Ale i tak jsme spoustu drobnosti naskládali a ještě využili malý prostor pod podlahou. Na kratší vzdálenost se sem mohou usadit osoby až do 1,80 metru, a kdyby neměli zvednutá kolena, potom by nebyl problém vyrazit v sedmi nebo šesti na delší cestu. Podotýkáme, že sedadla nelze z vozu vyjímat.
Sedadlo druhé řady, které je o něco výš než přední a je dělené v poměru 40:60, nelze podélně posouvat, pouze u něj můžeme nastavit sklon opěradla. Dva cestující mají plný komfort, stejně jako řidič a jeho spolujezdec. Sedadla jsou pohodlná i dostatečně velká a dvoumetrovým osobám zbývá nad hlavou ještě nějakých 50 milimetrů.
Středový panel vyniká efektními tvary a je zakončen displejem navigace, nabízený za příplatek 23 000 korun. Tříramenný kožený volant se dobře drží a na tlačítka si brzy zvyknete. Přístroje, podsvícené nezvyklou antracitovou barvou, jsou dobře čitelné. Jestliže potřebuje schovat doklady nebo brýle, potom stačí stisknout příslušné tlačítko a panel audiosystému se vyklopí vzhůru. Drobnost, která potěší.
Zákazník má na výběr mezi zážehovým čtyřválcem 1.8 nebo vznětovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 130 k nebo 163 k. Pokud máme v úmyslu jezdit častěji ve větším počtu, případně na delší cesty, potom nám vychází jako nejlepší volba výkonnější turbodiesel, který jsme také testovali.
Jeho 360 Nm můžeme využít už kolem dvou tisíc otáček, a bohatě vystačíte s otáčkami do 2500/min. Jen při studeném startu se trochu zaklepe, ale pak nás příjemně překvapil svým odhlučněním. Do kabiny prakticky neproniká žádný hluk. V šesti lidech a poměrně svižné jízdě se spotřeba pohybovala kolem 7,5 litru na sto kilometrů, ale pokud vezmeme pouze jízdu po hlavních silničkách a okreskách, potom se lze dostat až o litr nafty méně. A to jsou hodnoty na „minibus pro sedm“ víc než dobré, k čemuž přispívá i šestistupňová přímo řazená převodovka. Řazení jde zlehka a přesně.
Vzhledem k tomu, že jsme jezdili po silnicích nejrůznějších tříd, tak jsme si mohli dobře „osahat“ schopnosti podvozku. Ani těžší příď nijak jízdní vlastnosti neovlivňuje, ani v ostrých zatáčkách se nenaklání a odpružení je naladěné spíš komfortně.
Chevrolet Orlando má kromě sedmi míst, hospodárné pohonné jednotky a zajímavého designu ještě jeden trumf, a tím je pořizovací cena. Nejlevnější verze s benzinovým 1.8 T a ve výbavě LS stojí 362 900 Kč, což je cena rozhodně víc než zajímavá. Slabší turbodiesel stojí 420 400 Kč. Cena testovaného provedení v nejvyšší výbavě (mj. šest airbagů, ESP, samočinná klimatizace, 17“kola, tempomat, mlhovky, parkovací čidla) se vyšplhá na 482 900 Kč.
Orlando nemůže sice považovat za klasického představitele MPV, hlavně pro menší variabilitu vnitřního prostoru. Ale zákazníkovi je úplně jedno, do jaké „škatulky“ patří, důležitá je praktičnost a zajímavá cena. A to Chevroletu Orlando rozhodně nechybí.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 120 kW (163 k ) při 3800/min
Točivý moment: 360 Nm při 2000/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Rozměry: 4652 x 1836 x 1633 mm
Rozvor kol: 2760 mm
Rozchod kol: 1584/1588 mm
Zav.prostor: 89/454/ l
Cena: 482 900 Kč (LTZ Plus 2.0 VCDi)
J.Lasík, 25.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout