Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 1.5 blueHDi - prémiový malý hatchback

Stalo se už pravidlem, jakmile máme možnost vyzkoušet automobil prémiové značky DS, tak se nás lidé vyptávají, o jakou značku se jedná. Když řekneme DS, tak nevěřícně koukají a musíme vysvětlit, že jde vlastně o samostatnou značku francouzské skupiny PSA (původně šlo o luxusní divizi Citroënu). Dodnes není DS příliš známá, ale budí zájem.

Značka DS Automobiles vznikla v roce 2014 a prvním počinem bylo SUV nebo crossover DS 7 Crossback, po němž přišel menší sourozenec DS3 Crossback, který letos nahradila nová DS a croosback skončil.

Ostřejší vzhled dodávají nové LED světlomety díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu.


Nový nárazník a maska chladiče byly přepracovány s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti vozidla. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu.
DS3 v sobě nezapře francouzský šarm, jak dokazuje nejen množství chromu, ale například také jakési trojúhelníčky u zadních bočních oken. Při pohledu zepředu si můžete všimnout kapoty do které jsou zapuštěny Matrix LED světlomety. A že vůz nemá kliky: stačí se přiblížit na půldruhého metru s klíčkem v kapse a hned vyskočí. Zároveň se vůz odemkne.


S originálním designem se setkáváme také uvnitř. Všude samé „diamanty“ nebo kosočtverce či trojúhelníčky. Chvilku vám trvá, než se v tlačítkách zorientujete. Dokonce jsme po převzetí vozu hledali startovací tlačítko. Bylo umístěné vtipně do přístrojové desky. Netradiční jsou i prvky otevírání oken na středovém tunelu vedle řadicí páky. Nikoliv ve dveřích, jak jsme zvyklí.
Ovládání některých funkcí nám přišlo možná trochu složitější, ale majitel vozu si rychle zvykne. O tom jsme přesvědčeni. Kruhový displej nám vedle rychlosti zobrazuje také stav paliva, teplotu oleje, otáčkoměr na levé straně je spíš jen orientační. V případě rozsvícení kontrolky rezervy se vypne vyhřívání oken, klimatizace a zobrazí se vzdálenost k nejbližší čerpací stanici. To vše ušetří nějaké to deci paliva-. Celý interiér je obklopen kvalitními materiály, včetně sedadel a zpracování, jak se na prémiový vůz, i když malý, sluší.


Nový volant je vybaven ovladači asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení, umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3" s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System.


Vzhledem k délce čtyř metrů a rozvoru 2,5 metru (ten oceníte při manévrování ve městě) je lepší cestovat pouze ve dvou, protože na zadních sedadlech příliš místa není. Zavazadlový prostor odpovídá kompaktním rozměrům vozu. Sklopením opěradel zadních sedadel jej můžete zvětšit z 350 na 1050 litrů.
Zákazník má na výběr zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s výkonem 130 k, dále vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 130 k a můžete mít i elektrickou verzi.


Pro první test jsme zvolili vznětový přeplňovaný čtyřválec, jenž disponuje slušnou silou 300 Nm. Díky přeplňovaní je k dispozici už od 1750 otáček za minutu, ale už od zhruba 1600 otáček můžete využívat devadesát procent. Osmistupňový automat motor zbytečně nevytáčí, a kromě dynamiky je jeho předností hospodárnost. V průměru jsme jezdili svižnější jízdě do šesti litrů. Určitě je dobře, že Francouzi diesely neopouštějí, jako jiní výrobci.


Pro DS3 je k dispozici čtyři stupně výbavy, od základní Bastile až po luxusní Opera. Cena nejlevnějšího DS3 s benzinovým motorem se pohybuje od 770 000 Kč, u dieselu začínají ceny na 820 000 Kč


V ceně vozu je již obsažena záruka na 5 let/60 000km a taktéž servisní smlouva FreeDrive na stejný rozsah (ta obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou brzdové destičky nebo stírátka atd.


Popis vozu:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Nova-DS3-dorazila-na-cesky-trh/



Ceník
i přehled výbav najdete:


https://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/cenik-nova-ds3.pdf?_gl=1*c4g4z6*_ga*MjM5NDY4NDA0LjE2OTEwODE3NDU.*_ga_H5DVJ9FZN4*MTY5MTA4MTc0NC4xLjEuMTY5MTA4MTc4Ny4wLjAuMA..



DS 3 není vyloženě ideální rodinný automobil, ale spíš bychom jej mohli považovat za typického představitele francouzského šarmu a módy, tudíž osloví zřejmě nejvíce ženy. Čtyři roky jde značka DS vlastní cestou, především designovou a komfortním. I malý hatchback může být prémiový.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: 8EAT
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba kombin.: 5,1 l/100 km
Rozměry: 4118 x 1791 x 1534 mm
Rozvor kol: 2558 mm
Zav.prostor: 350/1050 l
Cena. 930 000 Kč (Rivoli)


JL 4.8.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar