Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Staria 2.2 CRDi Tour - komfort pro devět

Nabídka jihokorejské automobilky Hyundai je víc než bohaté. V současné době jde o jedenáct modelů, od malé i20 až po velkoprostorovou Starii. Zahrnuje i různé deriváty, jako sportovně laděné modely N, a také elektrické a hybridních verze. My jsme využili příležitosti o vyzkoušeli Starii.

Hyundai Staria, využívající platformu modelu Santa Fe je v nabídce pouze s jediným motorem, s dvěma převodovkami, pohonem předních nebo i všech kol, v devítimístné verzi Tour, sedmimístné Luxury nebo jako užitkový van s třemi nebo šesti sedadly. Třeba podotknout, že to vše s jednou délkou i rozvorem kol.

I když občas tu a tam Starii vidíte silnici, tak stále budí pozornost hlavně svým designem. Díky oblé přídě s LED světelným pruhem, který se táhne přes celou šířku. K futuristickému vzhledu připívají ještě hlavní světlomety schované v masce výrazných tvarů. Z boku jsou nepřehlédnutelná velká okna, jejichž spodní okraj je podstatně níž, než jsme zvyklí u konkurence.


Boční dveře jsou pochopitelně elektricky posuvné, výklopná záď se otevírá dostatečně vysoko. Tím máte pohodlný přístup k zavazadlům. Velikost prostoru lze variabilně měnit v závislosti na lavici třetí řady, jejíž opěradla jsou sklopná. Ovšem sedadla nelze zapustit do podlahy ani vyjmout. K tomu potřebujete nářadí. Přístup k nim je poměrně jednoduchý a pohodlně se na nich usadí osoby až do 190 cm výšky. Také druhou řadu, dělenou 1:2 tvoří pohodlná sedadla. Tři jsou také vpředu, přičemž prostřední je úzké a jen jako nouzové. Můžete ho ale využít jako stolek.

Z výše usazených „dodávkovských“ sedadel je skvělý výhled a ani nezaclánějí hodně sešikmené A-sloupky. Palubní deska je moderní, s dvěma odkládacími uzavíratelnými schránkami. Mezi drobné vychytávky patří vnitřní zpětná kamera, která promítá obraz ze zadních sedadel na displej infotainmentu. Výrobce ji nazývá jako video komunikace. Je součástí balíčku Premium, který zahrnuje dále třeba ventilované sedačky. Každá legrace něco stojí, v tomto případě šedesát tisíc korun. Co všechno obsahuje najdete níže v odkazu Přehled výbav. Abyste se nemuseli s cestujícími vzadu překřikovat, tak nabízí výrobce systém zesilování hlasu.

Přístroje jsou netradičně umístěné nad volantem, vlastně tak nahrazují v určitých okamžicích head up displej a jsou dobře čitelné, věnec volantu je nezakrývá.


Nechybí pochopitelně řada jízdních asistentů, jako například nouzové brzdění, adaptivní tempomat a vedení jízdy v pruhu, monitorování mrtvých úhlů včetně kamerového pohledu promítaného na přístrojový panel nebo 360° kamerový parkovací systém.


Přední (v našem případě) nebo všechna kola pohání přeplňovaný dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 177 k při 3800 otáčkách za minutu. Točivý moment 430 Nm je k dispozici v pásmu od 1500 do 2500 otáček. Ve spojení s osmistupňovým automatem zaručuje slušnou dynamiku a je i dobře odhlučněn. V průměru jsme jezdili kolem devíti litrů nafty, což je na dvoutunový automobil velice slušné. Na jednu nádrž 75 litrů ujedete opravdu hodně. Při plném naložení pochopitelně síla klesá a chce to během jízdy, a hlavně při předjíždění předvídat.


„Dvoukolka“ v podstatě stačí, verzi 4x4 bychom asi doporučili jen těm, kteří najezdí hodně kilometrů na sněhu. Svojí světlou výškou 186 milimetrů rozhodně není na zdolávání terénních nerovností,
Přestože Staria měří přes pět metrů, tak se s ní díky malému poloměru otáčení 5,9 metru a kamerovému systému dobře manipuluje ve stísněných prostorech, K tomu přispívají krátké převisy. Naopak pozor si musíte dát při vjezdu do garáží. Na výšku má přes 1,9 metru a to je už v některých obchodních centrech oříšek.


Musíme pochválit podvozek, a to díky víceprvkové nápravě vzadu. Se Starii jedete jak s osobním automobilem, a nikoliv s dodávkou, Jízda je stabilní pohodlná a kultivovaná. Malou výtku máme k asistentu hlídání jízdního pruhu. Snad v noci bychom jeho zvukový signál ocenili, ale ve dne jsme ho deaktivovali, aby nerušil. Musíte tak učinit ale při každém nastartování.


Hyundai Staria je příjemná a pohodlný automobil, s nímž a díky devíti sedadlům můžete vyrazit na delší cesty i s přáteli. Ceny za základní výbavu Comfort se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol začínají na 969 990 Kč, s automatem od druhé výbavy na 1 169 990 Kč, respektive za 1 219 990 Kč s nejvyšší výbavou Style. Za 4x4 si musíte připlatit padesát tisíc korun.



Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem:2199 cm³
Výkon: 130 kW (177 k) při 3800/min
Točivý moment: 430 Nm při 1500-2500/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Zrychlení 0-100 km/h: 12,4 s
Rychlost: 185 km/h
Kombin.spotřeba: 8,5 l/100 km
Rozměry:5253 x 1997 x 1990 mm
Rozvor kol: 3273 mm
Zav.prostor: 831/1303 l
Cena: 1 169 990 Kč (Style, 4x2)



JL 4.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar