Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Combo 1.5 CDTi AT8 N1 - návrat k dieselu

Není to tak dlouho, co lehké užitkové automobily skupiny Stellantis tedy Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo opustily spalovací motory a dodávaly pouze elektrické verze. Jediný automobil této kategorie nabízela Toyota.

Ale ukázalo se, že zákazníci stále, a z pochopitelných důvodů, požadovali klasické pohonné jednotky, které se tak vrátili pod kapotu. Vozy sice nebyly homologované jako osobní, nýbrž jako lehké užitkový automobil N1. Jde jen o legislativní úpravu, na vzhledu ani výbavě se nic nezměnilo. Jako první přišel s touto alternativou Opel, po něm pak Citroën i Peugeot. A zákazníci jsou spokojeni.
Dostali zase to, po čem toužili, a to je dobře.



Opel nabízí Combo se zážehovými tříválci 1.2 PureTech s výkonem 81 kW, ale hlavně s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem ve výkonových variantách 75 kW a 96 kW. A právě nejsilnější verze v kombinaci s osmistupňovým automatem bude bezpochyby nejžádanější.


S výkonem 130 k při 3750 otáčkách za minutu a s točivým momentem 300 Nm už od 1750 otáček si dobře poradí i s plně naloženým Combem. S automatem Aisin s hydrodynamickým měničem je rozjezd plynulý a motor zbytečně nevytáčí. Asi největší předností je hospodárný provoz, kdy jsme dokázali jezdit mezi 6 až 6,5 litry nafty na sto kilometrů. Záleží pochopitelně na obsazení. S nádrží na padesát litrů tak dojedete hodně daleko.



A ještě k tomu jedete pohodlně díky měkčímu nastavené podvozku a z míry vás nevyvede ani náklon v zatáčkách. Jen při větší rychlosti na dálnici trochu ruší hluk, ale není to nic závažného.



Druhou předností je prostorný interiér s třemi samostatnými zadními sedadly, na které lze umístit tři dětské sedačky. Pokud jedete ve dvou a potřebujete zvětšit zavazadlový prostor, potom stačí sklopit sedadla třetí řady do roviny. Tím se zvětší kufr z 597 na 2126 litrů. Pochvalu zaslouží rozmístění ovladačů, kterou jsou přehledně uspořádané a obsluha jednoduchá. Žádná převratná digitalizace se nekoná.



Měli jsme Opel Combo ve „střední“ výbavě Edition Plus, která je bohatá. Jen například navigaci je třeba přikoupit v balíčku Elegance Plus. Přestože jde o verzi N1, tak už základní výbava Edition v ceně 499 900 Kč (1.2 T / 110 k), resp. 539 900 Kč za 1.5 DCTi je velice bohatá.



Přehled výbav

https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-07/CZ_Combo_Combi_01072023.pdf



Základní
technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Rychlost: 184 km/h
Rozměry: 4403 x 1848 x 1841 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 597/2126 l
Nádrž 50 l
Kombin.spotřeba 5,7 l/100 km
Cena: 629 900 Kč (Elegance Plus 1.5 DCTi AT8)



JL 29.9.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar