Peugeot Partner Teppe Dangel 4x4 - v terénu se neztratí
Pohon všech kol v segmentu malých „dodávek“, ať užitkových nebo osobních verzí, je dnes hodně vzácný. Od doby, kdy přestal Renault vyrábět Kangoo 4x4, vlastně nikdo nemá takový model v nabídce, ani Peugeot, Citroën či Fiat.
První vlaštovkou na našem trhu je model Partner Teppe Outdoor od Peugeotu, respektive od specializované firmy Automobiles Dangel. Ta má s vývojem a montáží pohonu všech kol už třicetileté zkušenosti a můžeme se s ním setkat nejen v Peugeotu, ale také například v Citroënu. Systém Dangel 4x4 staví hlavně na mechanice, která zaručuje jednak spolehlivost, ale ve finále celkovou cenu zlevňuje oproti elektronickým systémům. Základem je viskózní spojka, uložená před zadním diferenciálem, která plynule a samočinně připojuje pohon zadních kol (verze Endurance). Dále Dangel nabízí verzi Performance s předním a zadním diferenciálem se zvýšenou svorností a konečně ještě Extrem s terénní redukcí a stoprocentní uzávěrou zadního diferenciálu využitelného do rychlosti 30 km/h.
V našem případě používal Peugeot Partner Teppe Dangel zlatou střední cestu, tedy Performance. Kromě přiřaditelného pohonu všech kol jsme si při zdolávání terénních nerovností pochvalovali vysokou světlost 200 mm, tedy o 64 mm větší než u běžného Partnera. Díky ní a krytu pod motorem jsme se nemuseli obávat ani větších překážek, s nimiž si vůz i na hodně rozmáčené půdě dobře poradil. A poradil by si ještě lépe, kdyby byl osazen odpovídajícími pneumatikami. Přeci jen silniční snižují průchodnost. V některých okamžicích bychom možná uvítali uzávěru zadního diferenciálu, který si lze ale přiobjednat zhruba za čtyřicet tisíc korun.
Dodejme, že pohon zadních kol se můžeme navolit ručně ovladačem na středovém panelu. Na asfaltu jsme pochopitelně jezdili pouze s pohonem předních kol. Jinak na jízdy v terénu je karosérie dostatečně tuhá. V okamžiku, kdy máme třeba jedno kolo ve vzduchu, tak můžeme otevřít boční dveře.
Při prudkých výjezdech by se zase hodila redukce, ale na druhou stranu kolikrát bychom ji využili. Vznětový přeplňovaný čtyřválec disponuje výkonem 80 kW, a tak se nesmíme bát v terénu motor trochu víc vytočit. Na silnici nám však 240 Nm při 1750/min bohatě stačí, ale vzhledem k vyšší hmotnosti je i průměrná spotřeba o něco vyšší. V našem případě jsme se pohybovali kolem 7,5 litrů nafty na sto kilometrů. Při delší jízdě s pohonem 4x4 v terénu však není problém překročit hranici 8,5 litrů.
Interiér je zcela shodný s „dvoukolkou“ Teppe Outdoor (viz Testy) až na dvě věci. První je už zmíněný ovladač pohonu všech kol, druhým pak umístění rezervy v zavazadlovém prostoru. Ale i tak je jeho objem 675 litrů dostačující. Potěší řada přihrádek i pohodlná samostatná sedadla, příjemná na cestování. S příplatkovou navigací a automatickou klimatizací vypadá i dost luxusně. Ovšem s bohatou výbavou roste také cena, která bude asi při výběru hrát důležitou roli. Nejlevnější verzi se slabším motorem ve výbavě Premium a pouze s viskozní spojkou pořídíme za 619 900 Kč. Testované provedení Outdoor se silnějším motorem je o 60 000 Kč dražší. Verze Dangel 4x4 by měla oslovit hlavně majitele horských chalup, ke kterým není po několik měsíců právě jednoduchý přístup. Přesvědčili jsme se, že Partner s pohonem všech kol zvládne opravdu hodně. Pro podnikatele je v nabídce skříňová verze.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec HDi
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost. 173 km/h.
Zrychlení 0-100 km/h: 14.0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,2/6,0 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1910 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 27,7º/42,7º
Přechodový úhel: 24,8º
Světlá výška: 200 mm
Cena: 676 900 Kč
Příklady cen
J.Lasík, 30.9.2010
V našem případě používal Peugeot Partner Teppe Dangel zlatou střední cestu, tedy Performance. Kromě přiřaditelného pohonu všech kol jsme si při zdolávání terénních nerovností pochvalovali vysokou světlost 200 mm, tedy o 64 mm větší než u běžného Partnera. Díky ní a krytu pod motorem jsme se nemuseli obávat ani větších překážek, s nimiž si vůz i na hodně rozmáčené půdě dobře poradil. A poradil by si ještě lépe, kdyby byl osazen odpovídajícími pneumatikami. Přeci jen silniční snižují průchodnost. V některých okamžicích bychom možná uvítali uzávěru zadního diferenciálu, který si lze ale přiobjednat zhruba za čtyřicet tisíc korun.
Dodejme, že pohon zadních kol se můžeme navolit ručně ovladačem na středovém panelu. Na asfaltu jsme pochopitelně jezdili pouze s pohonem předních kol. Jinak na jízdy v terénu je karosérie dostatečně tuhá. V okamžiku, kdy máme třeba jedno kolo ve vzduchu, tak můžeme otevřít boční dveře.
Při prudkých výjezdech by se zase hodila redukce, ale na druhou stranu kolikrát bychom ji využili. Vznětový přeplňovaný čtyřválec disponuje výkonem 80 kW, a tak se nesmíme bát v terénu motor trochu víc vytočit. Na silnici nám však 240 Nm při 1750/min bohatě stačí, ale vzhledem k vyšší hmotnosti je i průměrná spotřeba o něco vyšší. V našem případě jsme se pohybovali kolem 7,5 litrů nafty na sto kilometrů. Při delší jízdě s pohonem 4x4 v terénu však není problém překročit hranici 8,5 litrů.
Interiér je zcela shodný s „dvoukolkou“ Teppe Outdoor (viz Testy) až na dvě věci. První je už zmíněný ovladač pohonu všech kol, druhým pak umístění rezervy v zavazadlovém prostoru. Ale i tak je jeho objem 675 litrů dostačující. Potěší řada přihrádek i pohodlná samostatná sedadla, příjemná na cestování. S příplatkovou navigací a automatickou klimatizací vypadá i dost luxusně. Ovšem s bohatou výbavou roste také cena, která bude asi při výběru hrát důležitou roli. Nejlevnější verzi se slabším motorem ve výbavě Premium a pouze s viskozní spojkou pořídíme za 619 900 Kč. Testované provedení Outdoor se silnějším motorem je o 60 000 Kč dražší. Verze Dangel 4x4 by měla oslovit hlavně majitele horských chalup, ke kterým není po několik měsíců právě jednoduchý přístup. Přesvědčili jsme se, že Partner s pohonem všech kol zvládne opravdu hodně. Pro podnikatele je v nabídce skříňová verze.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec HDi
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost. 173 km/h.
Zrychlení 0-100 km/h: 14.0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,2/6,0 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1910 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 27,7º/42,7º
Přechodový úhel: 24,8º
Světlá výška: 200 mm
Cena: 676 900 Kč
Příklady cen
Typ | Premium | Outdoor |
1.HDI 90 k | 619 900 Kč | 631 900 Kč |
1.6 HDI 110 k | 664 900 Kč | 676 900 Kč |
J.Lasík, 30.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout