Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-2008 GT - předvídat se vyplatí

První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který čekal jen málokdo. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu a v roce 2019 také druhá generace, doplněná o rok později elektrickou verzí. Vloni jsme se dočkali dalšího faceliftu.

Na karosérii byly provedeny spíš jen kosmetické změny, jako jsou například trojité drápy denního svícení místo jednoduchých. Maska chladiče je u elektrické verze v barvě karosérie. Rozvor se zvětšil o 65 mm, z čehož profitují cestující na zadních sedadlech.

Uvnitř najdeme nyní širší obrazovku, desetipalcovou komunikačního systému. Testovaná verze GT měla sportovní sedadla a osmnáctipalcová kola. Jinak interiér zůstal v podstatě zachován. Baterie s jiným chemickým složením je uložena pod předními a zadními sedadly, takže nezasahuje do zavazadlového prostoru.

První stoprocentně elektrická verze výkonem 100 kW příliš neoplývala a ani kapacita baterie 50 kWh umožňovala teoretický dojezd ca 320 kilometrů.


Maximální výkon se nyní zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh, využitelná 51 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje teoreticky až 406 km.


V době testu dosahovaly teploty až minus dvanáct stupňů, čímž se snižoval dojezd, a naopak zvyšovala doba nabíjení. A tak jsme raději předvídali víc než kdy jindy. Údaje výrobce jsou za ideálních podmínek. Předem si vytipujeme rychlonabíjecí stanice na cestě, aby se nestalo, že někam přijedeme a bude obsazeno. Proto třeba při cestě do Lomnice nad Popelkou jsme dobíjeli cestou tam i zpátky vždy v Mladé Boleslavi (ca á 30 min), kde je rychlonabíjecích stanic hodně, zatímco v Jičíně nebo v Turnově zatím pouze jedna. V mrazu se spotřeba pohybovala kolem 20 kWh na sto kilometrů, nebo i víc. Při teplotách kolem deseti stupních nad nulou na běžných silnicích se dá jet v průměru za 16 kWh/100 km.


Dojezd se v mrazu ani o mnoho nesnížil, když jsme si uvnitř topili tak na přijatelných dvacet stupňů při největších mrazech. Při přepnutí na režim Eco máte k dobru navíc asi patnáct kilometr.


Zavazadlový prostor nepatrně má 434 litrů, výhodou je jeho pravidelný tvar a od druhého stupně výbavy Allure také dvojitá podlaha. Po sklopení zadních opěradel nám tak vznikne prostor velký 1467 litrů až po střechu. Předností je nízká nakládací hrana, jen 730 mm nad zemí. Bohužel zadní lavice není posuvná, ale s tím se lze vyrovnat.

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².


Ze zážehových motorů můžete mít PureTech 100 s manuální převodovkou v ceně od 465 000 Kč v základní výbavě Active nebo PureTech 130 pouze s osmistupňovým automatem od druhé výbavy za 555 000 Kč
Ceny elektrických verzí se pohybují od 895 000 Kč (Active) do 985 000 Kč (GT). Slabší verze 100 kW, která zůstala i nadále v nabídce, je o 30 000 Kč levnější.


https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/2008/2008-novy-2023/Peugeot-2008-novy-2023-cenik/?page=27



Základná technické údaje


Elektromotor: synchronní s perm.magnety
Výkon: 115 kW (156 k) při 4500-7000/min
Točivý moment: 260 Nm při 500-4060/min
Převodovka: automatická
Kapacita baterie: 54 kWh
Využitelná kapacita baterie: 51 kWh
Rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Dojezd: 406 km (WLTP)
Spotřeba: 15,3 kWh/100 km
Rozměry: 4304 x 1775 x 1550 mm
Rozvor: 2605 mm
Zav.prostor: 434/1547 l
Orientační doba nabíjení: Wallbox 11 kW: 3,2 h
Zásuvka 2,3 kW: 16 h
Rychlonabíjení 100 kW: 30 min
Cena: 985 000 Kč (GT)


JL 20.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar