Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kangoo 1.5 dCi - variabilní a hospodárný

Renault Kangoo se na silnicích objevil už v roce 1997 a jeho třetí generace v roce 2021. K nám ale dorazila jak osobní, tak užitková verze teprve vloni v létě. Vzhledem k tomu, že například Peugeot Rifter, Citroën Berlingo jsou dodávána pouze v ryze elektrických verzích, tak má Kangoo velkou šanci uspět díky cenám i nabídce spalovacích motorů.

Můžeme totiž vybírat mezi zážehovými přeplňovanými čtyřválci TCe100 a TCe130 a také turbodiesely 1.5 dCi 95 a 115 k. Pro automobily typu Kangoo je podle nás ideální nejsilnější turbodiesel, zatímco užitkové verze vystačí spíš s benzinem.


Největšího výkonu 115 k dosahuje ve 3750 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 270 Nm potěší svojí pružností už od 1750/min. Při klidné jízdě jsme dokázali jezdit do šesti litrů nafty, což je spotřeba hodně dobrá, i přestože její cena teď vzrostla.


Podvozek je nastaven spíš komfortně, s nerovnostmi se dobře vypořádá, a i přes výšku skoro 1,9 metru je v zatáčkách Kangoo hodně stabilní.


Pětimístný interiér je prostorný, vzadu se pohodlně usadí tři osoby, a jestli chcete cestovat pouze ve dvou, potom můžete zadní sedadla sklopit do podlahy a vznikne takřka rovná plocha. Tím se také zvětší zavazadlový prostor z 775 l (po střechu 1100 l) až na 2800 litrů. Délka ložné plochy naroste na 1,8 metru. Výhodou je nízká nakládací hrana a pravidelný tvar zavazadelníku. Při otevření výklopné stěny musí osoby nad 1,85 metru dávat pozor na hlavu.


Od druhé výbavy Techno, která je zároveň nevyšší, už nejsou v zadních posuvných dveřích vyklápěcí okna, ale elektricky ovládaná.


Kangoo bylo vždy pověstné odkládacími přihrádkami, které prakticky všechny zůstaly včetně praktické poličky pod střechou nebo vyklápěcí v palubní desce před řidičem apod. Vůz si stále uchová klasické dobře čitelné analogové přístroje a barevný digitální přístroj počítače. Uprostřed palubní desky je osmipalcová obrazovka systému Easy Link.


Rezervu byste uvnitř hledali marně. Je totiž uložena vzadu pod autem. Klíč, zvedák a tažné oko jsou ve schránce pod nohama spolujezdce. Sice se při defektu trochu umažete, ale nemusíte nic vyndávat z kufru.


Pouze dvě nejslabší verze TCe 100 a 1.5 dCi 115 jsou nabízeny v základní výbavě Equilibre v ceně od 590 000 Kč, resp. 630 000 Kč.Za testované provedení s výbavou Techno zaplatíme velice přijatelných 655 000 Kč.


Renault Kangoo nezklamal kdysi a nezklamal nás ani dnes. Praktický automobil s variabilním interiérem a hospodárným provozem. Velká konkurence proti SUV.


Přehled výbav

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/kangoo-price.pdf.asset.pdf/75e4d48335.pdf


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3750/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,6 s
Kombin.spotřeba: 5,7 l/100 km
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rozměry: 4486 x 1860 x 1893 mm
Rozvor kol: 2716 mm)
Zavazadlový prostor:
Cena: 655 000 (1.5 dCi Techno)



JL 2.8.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar