Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Karoq 2.0 TDi 2WD - spolehlivá a úsporná

Škoda Auto nabízí dnes tři SUV – Kodiaq, Karoq a Kamiq. Během dob jsme měli možnost vyzkoušet všechny s různými motory, ale nejvíce nás asi zaujala zlatá střední cesta – Karoq. Tentokrát jsme zvolili verzi Sport Line

Modernizovaný Karoq přináší výraznější vzhled, protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má robustnější vzhled. Na masku chladiče navazují přední světlomety, které jsou užší než u předchůdce. Dynamický vzhled podtrhují nová dvoudílná světla pro denní svícení. Na přání jsou nabízeny Matrix-LED přední světlomety se dvěma LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou.


Testovanou verzi Sportline charakterizují černě lakované doplňky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, rámeček s maskou chladiče nebo prvky ve spodní části předního nárazníku.
Palubní desce dominuje dvojice přehledných displejů. V rámci klasické kapličky je umístěn plně digitální a bohatě dimenzovaný virtuální kokpit (standardně dodávaný a s úhlopříčkou až 10,25″), střední části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu elegantně integrovaný mezi dvojici výdechů klimatizace.


Sportovní sedadla mají integrované opěrky hlavy a dostatečné boční vedení. Sportline je dále vybaven karbonovým dekorem ve výplních dveří a sportovní charakter dále zdůrazňuje také černá stropnice.


Cestující chrání v případě nehody až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s Proaktivní ochranou cestujících v rámci paketu ochrana cestujících.


Testovaný poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0, kombinován s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohánějící pouze přední kola. Pokud byste chtěli 4x4, potom musíte zvolit převodovku DSG. Jednalo so o výkonnější verzi 110 kW (existuje ještě 85 kW) s točivým momentem 340 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 3300 otáček za minutu. Je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Jeho předností je spotřeba, která se pohybovala mezi pěti až šesti litry nafty na sto kilometr. S nádrží na padesát litrů tak máte zajištěný dojezd blížící se k hranici tisíce kilometrů.


Karoq Sportline byl ybaven příplatkovým adaptivním podvozkem DCC, jehož tuhost je odvislá od zvoleného jízdního režimu (Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual). Nejvíce jsme ale využívali Normal. Podvozek je kompromisem mezi tvrdším a měkčím, řekli bychom tak akorát pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním.


Velikost zavazadlového prostoru se základním objemem 521 litrů můžeme díky zadní posuvné lavici systému VarioFlex (za příplatek 8600 Kč) změnit na 1810 litrů, ale po sklopení opěradel nám vznikne malý schod. Za rezervu, kterou rozhodně doporučujeme, si připlatíte.
Ceny Škody Karoq se pohybují od 699 900 Kč za výbavu Fresh, a ta jak 1.5 TSi, tak 2.0 TDI 85 kW s pohonem jedné nápravy a šestistupňovou převodovkou.



S Karoqem jsme najezdili přes tisíc kilometrů, především v rakouských kopcích a neshledali jsme jediný problém nebo nedostatek. Ideální automobil na cestování.




Záklední technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3250 – 4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600 – 3000/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Pohon: přední kola
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Kombin.spotřeba: 4,8, l/100 km
Rozměry: 4390 x 1841 x 1603 mm
Rozvor kol: 2638 mm
Zav.prostor: 521/1630 litrů (bez rezervy
Cena: 923 900 Kč (2.0 TD 110 kW Sport Line)



JL 11.8.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar