Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG nezklamala a nadchla

Vloni na podzim dny vyrobila Škoda Octavia už čtyři miliony Octavií, přičemž přes 1 370 000 připadá na kombi, jehož třetí generace měla premiéru v Ženevě 2013. Asi neprozradíme nic nového, když řekneme, že předchozí model byl velký, ale ten stávající je ještě větší.

Nejlepším důkazem jsou rozměry. Délka narostla o 90 mm na 4659 mm, šířka o 45 mm na 1814 mm a v rozvoru dokonce o 108 mm na 2686 mm. Tím vznikl uvnitř přímo královský prostor, jakým se hned tak nemůže pochlubit žádný podobný automobil. A to jsme ještě nezmínili o největším objemu zavazadlového prostoru v segmentu – 610 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel se dostaneme na hodnotu 1740 litrů. Větší má jen nová Honda Civic– 624 l v základu, ale pak jen 1668 l. Pro zajímavost Volkswagen Golf Variant, s nímž Octavia Combi sdílí shodnou platformu, má objem 605/1620 litrů.
Praktickým doplňkem je rozhodně variabilní mezipodlaha, z jedné strany s omyvatelnou gumou, z druhé čalouněna kobercem. Za 1500 korun se určitě vyplatí. Škoda, že po sklopení sedadel (páčkou za zavazadlového prostoru se odjistí jen zámky) vznikne malý schod. Zadní stěna se vyklápí dostatečně vysoko, v testovaném modelu se zavírala elektricky, Dalším plusem je dobrá využitelnost kufru, který je dlouhý 107 až 185 mm, široký 101 mm a pod roletu vysoký 57 mm.
Vraťme se ještě do interiéru. Všechna sedadla poskytují dost místa, vzadu zbývají nad hlavami osob vysokých metr osmdesát ke stropu až čtyři centimetry. Přední sedadla jsou o něco širší a také měkčí. Pochvalovali jsme si dobrý výhled všemi směry i zadním oknem, takže máte dokonalý přehled o tom, co se kolem děje kolem vás.

Palubní desce vévodí dva velké analogové přístroje, bíle podsvícené a výborně čitelné. Mezi nimi je ukazatel palubního počítače. O ergonomickém rozmístění přístrojů a ovladačů není třeba se vůbec zmiňovat. Díky nové navigaci už nemají zloději šanci. V případě krádeže by si vzali maximálně displej, ostatní komponenty jsou rozmístěny na různých místech. Určitě potěšující zpráva.
Škodu Octavii Combi můžete mít se zážehovými motory 1.TSI - 63 kW a 77 kW, 1.4 TSI/103 kW a 1.8 TSI/132 kW. Ze vznětových přeplňovaných čtyřválců si můžete vybrat mezi 1.6 TDi – 66 kW a 77 kW (jen pro verzi GrenLine) a 2.0 TDI/110 kW.
My jsme si vyzkoušeli nejsilnější turbodiesel o výkonu 150 k ve spojení se samočinnou dvouspojkovou převodovkou se šesti stupni a systémem Start Stop. Točivý moment 320 Nm vrcholí od 1750 do 3000 otáček za minutu.
Dvoulitrový turbodiesel si s převodovkou DSG rozumí velmi dobře, stupně neřadí zbytečně a využívá velkého točivého momentu. Výkon plynule nastupuje po překonání hranice zhruba 1500 otáček, ale nejlépe se cítí od 2000 do 4000/min.V průměru jsme jezdili po silnicích při svižné jízdě kolem 4,5 litrů nafty na sto kilometrů, v průměru se spotřeba pohybovala podle palubního počítače do šesti litrů.

Tentokrát jsme si nechali nakonec design, který je velice vydařený a kombi si rozhodně nemůžete s ničím splést jako v případě Rapidu a liftbacku. Zvláště jednoduché ostré linky dodávají designu eleganci a nadčasovost. Rozhodně musíme říct, že se nové kombi hodně líbí po všech stránkách. Zatím jsme nezaslechli žádnou kritiku. Ani my jsme nenašli prakticky žádné nedostatky, které bychom mohli zkritizovat, už vůbec ne u zpracování, které zasluhuje velkou jedničku podtrženou.
Škoda Octavia se dodává ve třech výbavách, přičemž už základní Action zahrnuje například sedm airbagů, systémy ABS, ESP, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka (vyhřívaná). Druhý stupeň Ambition je bohatší o klimatizaci, tónovaná skla, mlhovky, litá kole, síťový program, bederní a loketní opěrku. A konečně v Eleganci, v níž byl náš automobil, máte ještě parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní LED diody, elektricky ovládaná zadní okna, samočinnou klimatizaci, bezklíčkové zamykání.
A za přípatek si můžete pořídit ještě multikolizní brzdu, systém rozpoznání únavy včetně kontroly jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo asistent dálkových světel.
A ceny? Nejlevnější Škodu Octavii Combi s motorem 1.2 TSI (63 kW) můžete pořídit za 364 900 Kč. Nejlevnější diesel 1.6 TDI je za 419 900 Kč a 2.0 TDI/110 kW s přímo řazenou převodovkou stojí ve výbavě Ambition 574 900 Kč. Testované provedení s DSG a výbavou Elegance stojí 674 900 Kč.
Nová Škoda Octavia Combi rozhodně udělala velký skok kupředu a řekli bychom, že také už překročila hranice nižší střední třídy o kousek výš. Zvláště designéři odvedli vynikající práci a není pochyb, že o kombi bude zájem.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,1/4,5 l/100 km
Rozměry: 4659 x 1814 x 1465 mm
Rozvor kol: 2680 mm
Zavazadlový prostor: 610/1740 l
Cena: 674 900 Kč ( 2.0 TDI DSG Elegance)



J.Lasík 2.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar