Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI - dobrá volba

Vloni na podzim měla na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem premiéru Škoda Rapid Spaceback, která společně s již dříve uvedeným liftbackem Rapid má za úkol zaplnit mezeru mezi Fabií a Octavií.

Vzhledem k tomu, že se modernizovaná Octavia posunula o kousek výš, tak Rapid tak trochu supluje předchozí generaci nejúspěšnější škodovky všech dob. Příchod Spacebacku byl tak trochu překvapením, ale jak se ukázalo záhy vítaným.
Na otázku, jestli je půvabnější liftback (na rozdíl od sedanu se vyklápí i zadní okno) nebo Spaceback, nechť si každý odpoví sám. Každý má své zastánce i odpůrce. I když bychom spíš řekli, že asi Spaceback získal elegantnější tvary a má navrch, přestože zaostává velikostí zavazadlového prostoru. Designeři zasluhují za tvary bezpochyby jedničku, neboť se jim podařilo „nakreslit“ automobil, který vůbec nevypadá jako odvozenina od liftbacku. Spíš jako by oba vznikaly najednou.
Spaceback je o 178 mm kratší než jeho sourozenec, byť rozvor 2,6 metru zůstal stejný, což se svým způsobem odrazilo na velikosti zavazadlového prostoru. Ten je o 135 litrů menší, ale podle nás i 415 litrů plně dostačuje. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1380 litrů. Potěší rozhodně o..níže umístěná nákladová hrana, to znamená 62 cm nad zemí. Pokud by někomu kufr nestačil, ten si musí koupit „penál“ na střechu nebo přehodnotit obsah zavazadel.
Praktickým a vítaným doplňkem, zvláště když převážíte drobnosti, je síťový program, který se dodává podle zvolené výbavy od 1000 do 1900 Kč.
Záměrně jsme přeskočili interiér, neboť je prakticky shodný s Rapidem i o Octavií. Plusem, který jej zvýrazňuje, jsou různobarevné dekory a kontrastní lišty. Vnitřní prostředí rozhodně osvěží a dodají luxusnější nádech. Zamlouval se nám i tříramenný volant z Octavie.

O přístrojích, řazení ani sedadlech není třeba se zmiňovat, vše jak má být a jak jsme si už u škodovky zvykli. Na zadních sedadlech je pro kolena dostatek místa, i když vpředu bude sedět osoba metr osmdesát i víc vysoká. Na šířku je to už horší, ale ve dvou se vzadu cestuje pohodlně. Dost prostoru je i nad hlavou, přestože se střecha svažuje. Dodejme, že Rapid Spaceback ještě nabízí největší panoramatickou střechu ze všech modelů Škoda.

Z nabídky zážehových pohonných jednotek 1.2 MPI/55 kW, 1.2 TSI/63 kW a 77 kW, 1.4 TSI/90 kW a vznětových 1.6 TDI/66 kW a 77 kW jsme zvolili verzi 1.2 TSI s výkonem 63 kW, která se nám zdá pro Rapid jako nejvhodnější. V širokém rozmezí otáček od 1500 až do 3500 dosahuje největšího točivého momentu 160 Nm. Výborně zrychluje na první tři rychlostní stupně, ale ještě na čtyřku si s můžete leccos dovolit. Převodovka je pětistupňová, zatímco u výkonnější 1.2 TSI už šestistupňová. Potěšitelná je i spotřeba kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů.
Oproti liftbacku se nám zdály i lepší jízdní vlastnosti, které má na svědomí mj. tužší karosérie a lepší tlumení nerovností.
Měli jsme možnost vyzkoušet si poměrně dost automobilů nejrůznějších kategorií, ale už poněkolikáté se nám potvrdilo, že vozy Škoda patří ve svém segmentu mezi nejkvalitnější, což ostatně potvrzují i celosvětové prodeje. Především kvalita zpracování a ergonomické a jednoduché uspořádání jsou na vysoké úrovni, což platí také o osvědčených pohonných jednotkách.

Škoda Rapid Spaceback je určitě vítanou nabídkou nejen v modelové řadě škodovek, ale i našeho trhu. Za přijatelný finanční obnos dostanete kvalitní automobil.S financováním Škoda Finance od ŠkoFIN lze získat Rapid Spaceback 1.2 TSI za 284 900 Kč, jinak v nejnižší výbavě Active stojí 302 900 Kč. V ceně je šest airbagů, systémy ESC včetně ABS, MSR, ASR, HBA, sada na opravu pneumatik, denní světla, elektricky ovládaná okna vpředu (zadní od výbavy Elegance), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka atd. Klimatice je ve výbavě od Ambition, Climatronic od Elegance.

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/rapid-spaceback-cenik.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 cm³
Výkon: 63 kW (86 k) při 4800/min
Točivý moment: 160 Nm při 1500-3500/min
Zrychlení 0-100 k6636--636669m/h:
Rychlost: 180 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Rozměry: 4304 x 1796 x 1459 mm
Rozvor: 2602 mm
Zav.prostor: 415/1380 l
Cena: 362 900 Kč (1.TSI/63 kW Elegance)



J.Lasík, 22.1.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar