Subaru Legacy Combi 2.0D - povedlo se!
Každé svezení se Subaru je pro nás svátkem a vůbec už nezáleží s jakým modelem. Subaru má vždy svoje kouzlo, protože je něčím zvláštním, a to nejen plochou konstrukcí motoru typu boxer nebo symetrickým pohonem všech kol.
Pokud se mě někdo zeptá, jaké auto bych si vybral, potom bych asi odpověděl Subaru s dieselovým motorem, a upřednostnil bych možná Imprezu před Legacy, i když rozhodování by rozhodně nebylo jednoduché. Tím nechci v žádném případě shazovat ostatní značky, každý model má „své“, ale Subaru je svým pojetím přeci jen zvláštní. Koupě vozu však nehrozí, a tak se vždy snažím „hračku“ s názvem Subaru náležitě využít.
Nutno dodat, že Legacy Combi jsme si opravdu vychutnali, zvláště když české silnice zasypaly přívaly sněhu. Právě na něm se Subaru cítí jako ryba ve vodě.
Když jsme vyráželi do Rakouska na veteránskou Historic Ice Trophy do Altenmarktu, tak jsme si na suchých, nejvýše mokrých silnicích, říkali, že si čtyřkolku asi moc neužijeme. Jenže zpáteční cesta nám vše vynahradila. Noční jízda z rakouského Freistadtu až do Prahy, to znamená dvě stovky kilometrů v husté vánici a po notně zasypaných silnicích. Ten večer jsme silničáře potkali pouze u Českých Budějovic a pak až na Cukráku. Sněhu bylo tolik, že jsme chvílemi nevěděli, jestli jedeme ještě po silnici nebo už po poli. Subaru se však v těchto podmínkách chovalo předvídavě a se sněhem si pohon 4WD poradil bezchybně. Nikam jsme nepospíchali, prvořadným úkolem bylo auto vrátit celé bez škrábnutí, ale na druhou stranu jsme vlastně udávali tempo. Za celou cestu nás předjelo pouze několik jedinců (jeden záhy doloval vůz z příkopu) a těsně před Prahou dva kamiony. V Subaru jsme se cítili bezpečně, k tomu přispíval mj. také systém ESP, i když v některých chvílích je skoro lepší jej deaktivovat. Ovšem méně zkušenému řidiči pomůže spolehlivě. V následujících dnech jsme ocenili pohon všech kol také v pražských ulicích.
Subaru Legacy páté generaci (viz Novinky), ať jako sedan nebo kombi, rozhodně udělalo velký pokrok – rozměry narostly, vůz dostal komfortnější podvozek i bohatší výbavu a v neposlední řadě úsporný turbodiesel, pochopitelně boxer. Pro příznivce benzinu jsou v nabídce ještě čtyřválce 2.0i a 2.5 i a šestiválec 3.6.
My jsme zvolili vznětový přeplňovaný boxer, který ostatně považujeme za jeden z nejvydařenějších dieselů, které jsou právě na trhu. Vzhledem k tomu, že jsme už věděli do čeho jdeme, tak nám žádné velké překvapení nepřipravil. Ani tentokrát nezklamal. Spotřebuje nejen málo nafty, ale chová se hodně kultivovaně a je také tichý, někomu se může zdát 150 k výkonu a 350 Nm točivého momentu nic moc, ale obě hodnoty jsou dostačující, zvláště, když jsme se přesvědčili, jakým způsobem je šestistupňová přímo řazená převodovka dokáže přenést na vozovku. Na trojku můžete jet třeba i na tisíc otáček, čtyřka si nechá líbit i nějakých 1200/min.
Při obsazení dvěma osobami jsme jezdili v průměru za šest litrů nafty na sto kilometrů. Aniž bychom se snad loudali. To ostatně se Subaru ani nejde.
V minulosti býval Subaru vyčítán malý vnitřní prostor. To už je minulostí. Vzhledem k tomu, že se délka kombi prodloužila o 95 mm (rozvor o 80 mm) a hlavně i šířka o 50mm, tak je nyní dost místa na všech pěti sedadlech. Vzadu se pohodlně usadí tři osoby, aniž by je nějak omezoval prostor nad hlavami nebo v kolenou. Přední sedadla jsou příjemně tuhá a komfortní. Velký úhel otevření dveří ulehčuje nastupování i vystupování. Místo rezervy je pod podlahou zavazadlového prostoru vyjímatelný polystyrenový výlisek na drobnosti
Výškově i podélně nastavitelný volant s tlustým věncem se drží dobře, ovladače jsou seskupeny logicky, vlevo pod volantem je tlačítko elektronické parkovací brzdy, která se po nastartování a sešlápnutí brzdového pedálu sama odblokuje.
Zepředu působí Legacy Combi robustně, z boku zaujme bohatým prosklením a vzadu zasahují široké výklopné dveře hluboko do nárazníku. Nové tvary rozhodně dynamiku nepostrádají.
Subaru Legacy Combi lze získat ve výbavě Trend (pouze 2.0 i od 715 000 Kč dále Active (2.0 D od 855 000 Kč, 2.0i od 795 000 Kč), Comfort nebo Sport. Testovaná verze Comfort zahrnuje prakticky všechno nač si vzpomenete a víc už ani nepotřebujete – xenony, mlhovky, elektricky sklopná vnější zrcátka, kožený volant i sedadla, elektrické nastavení sedadla řidiče s pamětí, vyhřívání předních sedadel, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónovou klimatizaci, el.vyhřívání vnějších zrcátek, DVD navigaci, parkovací kameru, LCD displej, ukazatel zařazené rychlosti, tempomat, kontrolu stability VDC, systémy ABS, EBD, BA, TCS hill holder (oproti jiným přidrží vůz ve svahu dokud nesešlápnete plynový pedál a nikoliv pouze tři sekundy), přední, boční a hlavové airbagy atd. Ve vyšší výbavě Sport jsou navíc prakticky už jen designové doplňky exteriéru i interiéru.
Rodinné kombi Subaru Legacy Combi můžeme zařadit na vrchol střední třídy, zvláště když k výše uvedenému přiřadíme ještě prvotřídní kvalitu i použité materiály. Po najetí zhruba patnácti set kilometrů nám nezbývá nic jiného, než prohlásit – povedlo se.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3600/min
Točivý moment: 350 Nm při 1800-2400/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4775 x 1780 x 1535 mm
Rozvor: 2750 mm
Objem zav.prostoru: 526/1726 l
Cena: 1 005 000 Kč (2.0D Comfort)
Jindřich Lasík, 20.1.2010
Nutno dodat, že Legacy Combi jsme si opravdu vychutnali, zvláště když české silnice zasypaly přívaly sněhu. Právě na něm se Subaru cítí jako ryba ve vodě.
Když jsme vyráželi do Rakouska na veteránskou Historic Ice Trophy do Altenmarktu, tak jsme si na suchých, nejvýše mokrých silnicích, říkali, že si čtyřkolku asi moc neužijeme. Jenže zpáteční cesta nám vše vynahradila. Noční jízda z rakouského Freistadtu až do Prahy, to znamená dvě stovky kilometrů v husté vánici a po notně zasypaných silnicích. Ten večer jsme silničáře potkali pouze u Českých Budějovic a pak až na Cukráku. Sněhu bylo tolik, že jsme chvílemi nevěděli, jestli jedeme ještě po silnici nebo už po poli. Subaru se však v těchto podmínkách chovalo předvídavě a se sněhem si pohon 4WD poradil bezchybně. Nikam jsme nepospíchali, prvořadným úkolem bylo auto vrátit celé bez škrábnutí, ale na druhou stranu jsme vlastně udávali tempo. Za celou cestu nás předjelo pouze několik jedinců (jeden záhy doloval vůz z příkopu) a těsně před Prahou dva kamiony. V Subaru jsme se cítili bezpečně, k tomu přispíval mj. také systém ESP, i když v některých chvílích je skoro lepší jej deaktivovat. Ovšem méně zkušenému řidiči pomůže spolehlivě. V následujících dnech jsme ocenili pohon všech kol také v pražských ulicích.
Subaru Legacy páté generaci (viz Novinky), ať jako sedan nebo kombi, rozhodně udělalo velký pokrok – rozměry narostly, vůz dostal komfortnější podvozek i bohatší výbavu a v neposlední řadě úsporný turbodiesel, pochopitelně boxer. Pro příznivce benzinu jsou v nabídce ještě čtyřválce 2.0i a 2.5 i a šestiválec 3.6.
My jsme zvolili vznětový přeplňovaný boxer, který ostatně považujeme za jeden z nejvydařenějších dieselů, které jsou právě na trhu. Vzhledem k tomu, že jsme už věděli do čeho jdeme, tak nám žádné velké překvapení nepřipravil. Ani tentokrát nezklamal. Spotřebuje nejen málo nafty, ale chová se hodně kultivovaně a je také tichý, někomu se může zdát 150 k výkonu a 350 Nm točivého momentu nic moc, ale obě hodnoty jsou dostačující, zvláště, když jsme se přesvědčili, jakým způsobem je šestistupňová přímo řazená převodovka dokáže přenést na vozovku. Na trojku můžete jet třeba i na tisíc otáček, čtyřka si nechá líbit i nějakých 1200/min.
Při obsazení dvěma osobami jsme jezdili v průměru za šest litrů nafty na sto kilometrů. Aniž bychom se snad loudali. To ostatně se Subaru ani nejde.
V minulosti býval Subaru vyčítán malý vnitřní prostor. To už je minulostí. Vzhledem k tomu, že se délka kombi prodloužila o 95 mm (rozvor o 80 mm) a hlavně i šířka o 50mm, tak je nyní dost místa na všech pěti sedadlech. Vzadu se pohodlně usadí tři osoby, aniž by je nějak omezoval prostor nad hlavami nebo v kolenou. Přední sedadla jsou příjemně tuhá a komfortní. Velký úhel otevření dveří ulehčuje nastupování i vystupování. Místo rezervy je pod podlahou zavazadlového prostoru vyjímatelný polystyrenový výlisek na drobnosti
Výškově i podélně nastavitelný volant s tlustým věncem se drží dobře, ovladače jsou seskupeny logicky, vlevo pod volantem je tlačítko elektronické parkovací brzdy, která se po nastartování a sešlápnutí brzdového pedálu sama odblokuje.
Zepředu působí Legacy Combi robustně, z boku zaujme bohatým prosklením a vzadu zasahují široké výklopné dveře hluboko do nárazníku. Nové tvary rozhodně dynamiku nepostrádají.
Subaru Legacy Combi lze získat ve výbavě Trend (pouze 2.0 i od 715 000 Kč dále Active (2.0 D od 855 000 Kč, 2.0i od 795 000 Kč), Comfort nebo Sport. Testovaná verze Comfort zahrnuje prakticky všechno nač si vzpomenete a víc už ani nepotřebujete – xenony, mlhovky, elektricky sklopná vnější zrcátka, kožený volant i sedadla, elektrické nastavení sedadla řidiče s pamětí, vyhřívání předních sedadel, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónovou klimatizaci, el.vyhřívání vnějších zrcátek, DVD navigaci, parkovací kameru, LCD displej, ukazatel zařazené rychlosti, tempomat, kontrolu stability VDC, systémy ABS, EBD, BA, TCS hill holder (oproti jiným přidrží vůz ve svahu dokud nesešlápnete plynový pedál a nikoliv pouze tři sekundy), přední, boční a hlavové airbagy atd. Ve vyšší výbavě Sport jsou navíc prakticky už jen designové doplňky exteriéru i interiéru.
Rodinné kombi Subaru Legacy Combi můžeme zařadit na vrchol střední třídy, zvláště když k výše uvedenému přiřadíme ještě prvotřídní kvalitu i použité materiály. Po najetí zhruba patnácti set kilometrů nám nezbývá nic jiného, než prohlásit – povedlo se.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3600/min
Točivý moment: 350 Nm při 1800-2400/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4775 x 1780 x 1535 mm
Rozvor: 2750 mm
Objem zav.prostoru: 526/1726 l
Cena: 1 005 000 Kč (2.0D Comfort)
Jindřich Lasík, 20.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout