Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Outback 2.5 s převodovkou Lineartronic

Společně s pátou generací Legacy přišla koncem loňského roku, ruku v ruce na svět také čtvrtá generace Outbacku, který díky pohonu všech kol a vyšší světlosti 200 mm můžeme zařadit do kategorie SUV, délkou 4,7 metru zase mezi kombi.

Na rozdíl od Legacy kombi, z něhož vychází, nemá v nabídce zážehový dvoulitr, naopak přibyl šestiválec 3.6. Jinak zbylé pohonné jednotky – zážehový 2.5 a vznětový 2.0 D zůstávají stejné.
Dost často slýcháváme – Subaru to už není to Subaru jako dřív. Co k tomu dodat. Někteří si pořád nemohou zvyknout na Imprezu v hatchbacku nebo Forestera se zaoblenými tvary a připomínky mají také k Outbacku, který byl dříve vlastně jediným kombi střední třídy s pohonem všech kol. Na druhou stranu je pochopitelné, že také Subaru jde se současným trendem a rozhodně mu nelze upřít jistou dávku elegance, podle nás větší než v minulých modelech. Ostatně přednosti Subaru, oproti jiným automobilů, zůstávají ukryty pod kapotou. Máme na mysli motor s protilehlými písty (boxer) a symetrický pohon všech kol. Tím je také společný s Legacy, ale přidává zvýšený podvozek.
Oproti třetí generaci je současný Outback větší ve všech směrech – délka + 45 mm, šířka + 50 mm, výška + 70 mm (rozvor + 75 mm) , čímž se stává zvenku mohutnější a uvnitř zase prostornější. Tak třeba cestující vzadu mají teď pro kolena o 65 mm více místa, pro hlavu 40 mm, a to je už znát. Tudíž pohoda na cesty pro všechny.
Interiér potěší kvalitními materiály, atraktivními analogovými přístroji s příjemným podsvícením, pohodlnými tuhými sedadly a ani k dílenskému zpracování nemáme připomínek. Jen ten kolíček ovládání palubního počítače u rychloměru považujeme za archaismus.
Výkon 167 k i točivý moment 229 při 4000/min benzinového čtyřválce boxer 2.5 jsou zcela dostačující, jak ostatně dokazuje zrychlení lehce nad deset sekund nebo největší rychlost atakující hranici 200 km/h.
Pro test jsme zvolili verzi s bezestupňovou převodovkou Lineartronic (viz Novinky), která se dodává právě pouze k motoru 2.5. Novinka na nás udělala velice dobrý dojem už při krátké testovací jízda během prezentace, a tak jsme si ji chtěli teď pořádně vyzkoušet. Subaru, než přijde s něčím novým, tak to chvíli trvá, ale výsledek stojí za to, což platí také pro variátorovou převodovku Lineartronic. Pracuje s ocelovým řetězem místo obvyklého článkového řemene. Tím nedochází k žádnému prokluzu. Jízda je plynulejší, komfortní, prakticky s minimálním náznakem přeřazení.
Variátorový převod umožní držet motor v nejvýhodnějších otáčkách, a nezáleží jak rychle jedete. Při zrychlení naopak můžeme využít výkon hodně efektivně. Výhodou je velký rozsah převodů, který snižuje otáčky při vyšší rychlosti. Při svižné jízdě se otáčky pohybovaly tak v rozmezí mezi 2000 až 2500 za minutu. Kdo má rád rychlejší jízdu, ten může řadit sekvenčně páčkami pod volantem.
Ačkoliv má převodovka přispět ke snížení spotřeby, tak jsme v průměru jezdili kolem deseti litrů benzinu na sto kilometrů. Přestože jsme nedosáhli výrobcem uváděné spotřeby 8,4 litru, tak ji vzhledem k robustnosti považujeme za slušnou.
Subaru Outback v kombinaci 2.5 a Lineartronic se vyznačuje ještě jednou zajímavostí. Tou je aktivní systém Active Torque Split, který pomocí čidel sleduje provozní podmínky všech kol, točivý moment i údaje ze stabilizačního systému VDC. Podle aktuálního stavu pak rozděluje točivý moment mezi obě nápravy.
Kvalitní odpružení si pořadí dobře s nerovnostmi na silnici, v rychlých zatáčkách se sice více nakloní, ale nemusíte mít obavy, součástí základní výbavy je zmíněná stabilizace VDC. Díky světlé výšce 200 mm a symetrickému pohonu všech kol můžete bez obavy vyrazit i do terénu, kde se obejdete bez redukce. Do extrémního terénu se s Outbackem asi nikdo vydávat nebude. Ve výbavě najdeme i asistent rozjezdu do kopce.
Outback se zážehovým motorem 2.5 se dodává ve výbavě Active a Comfort, v níž bylo i testované provedení. Zahrnuje mj. systémy ABS, VDC, elektronického rozdělení brzdného tlaku EBD, brzdový asistent BA, kontrolu trakce vozu, Hill Holder, tempomat, xenonové světlomety HID, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, kožený volant i interiér, bezklíčkové zamykání i startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, DVd navigaci, parkovací kameru, atd.
Ceny Subaru Outback začínají na 840 000 Kč za 2.0 D Trend a 2.5 Active, testované provedení 2.5 s převodovkou Lineartronic přijde na jeden milion korun.
Subaru Outback 2.5 Comfort rozhodně nezklame, ostatně jako žádné jiné Subaru. Za převodovku Lineartronic si připlatíte jen dvacet tisíc korun, což se s ohledem na komfort určitě vyplatí.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2457 cm³
Výkon: 123 kW (167 k) při 5600/min
Točivý moment: 229 Nm při 4000/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 11,3/6,7/8,4 l/100 km
Rozměry: 4775 x 1820 x 1605 mm
Rozvor kol: 2745 mm
Objem za.prostoru: 526/1677 l
Světlá výška: 200 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 18,6/23 stupňů
Přechodový úhel: 20 stupňů
Cena: 1 030 000 Kč


J.Lasík, 26.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar