Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A6 Avant - technická revoluce pokračuje

Sedmá generace modelové řady A6 Avant má díky lehké karoserii a mnoha různým inovacím nejlepší předpoklady k tomu, aby zapsala další kapitolu do úspěšné historie elegantních manažerských kombi se čtyřmi kruhy ve znaku.

Audi A6 Avant zanechává již na první pohled dojem velmi dynamického automobilu. Přispívají k tomu mimo jiné sportovní proporce s nízkou střechou, která plynule přechází do skloněných střešních sloupků D. Rozvor byl prodloužen na 2,91 m a vnější rozměry jsou nyní 4,93 x 1,87 x 1,46 m. Jako vizuálně i technicky fascinující prvek nabízí Audi přední a zadní světlomety LED.
Nový Avant stanovuje měřítka svou nízkou hmotností. Přibližně 20 procent karoserie je z hliníku. Provozní hmotnost byla v porovnání s předchozí generací snížena až o 70 kg. Například A6 Avant 2.0 TDI má provozní hmotnost pouhých 1640 kg.
Základní objem zavazadlového prostoru 565 l lze zvětšit na 1680 l sklopením opěradel zadních sedadel. Audi nabízí zákazníkům na přání celou řadu elegantních řešení. Na vrcholu dlouhého seznamu stojí automatické otvírání zadního výklopného víka na pokyn daný definovaným pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Praktický systém se dodává v kombinaci s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru a komfortním elektronickým klíčkem. Za Audi A6 Avant lze připojit přívěs o hmotnosti až 2100 kg.
Audi nabízí šest motorů s přímým vstřikováním paliva. Dva zážehové a čtyři vznětové TDI. Výkon v rozpětí od 130 kW (177 k) do 230 kW (313 k) se snoubí s nevídanou hospodárností. Verze 2.0 TDI spotřebuje 5,0 l/100 km.
Naprostou novinkou pod kapotou je šestiválec 3.0 TDI s postupným přeplňováním dvěma turbodmychadly. Maximální plnicí tlak 320 kPa umožnil dosáhnout výkonu 230 kW (313 k). Z O na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,4 s (předběžná hodnota), zatímco rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Podle motoru vyjíždějí nové modely se šestistupňovou mechanickou převodovkou, sportovní sedmistupňovou převodovkou S tronic, plynulou převodovkou multitronic nebo s osmistupňovou tiptronic. Vedle pohonu předních kol je k dispozici nejnovější generace trvalého pohonu všech kol quattro. Na přání dodávaný sportovní diferenciál mění podle potřeby rozdělení hnací síly mezi zadní kola.
Podvozek kombinuje sportovní dynamiku s excelentním komfortem. Systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select je součástí standardní výbavy a nové elektromechanické řízení s posilovačem pracuje s maximální účinností. Elektronický stabilizační systém ESP je v modelech s pohonem předních kol doplněn funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, která přispívá k ještě preciznějšímu chování vozu při změnách směru jízdy. Z prvků výbavy na přání stojí v souvislosti s podvozkem za zmínku především adaptivní vzduchové odpružení a dynamické řízení, které doplní nabídku o něco později.
Interiér nabízí elegantní a přehledný design, nekompromisní kvalitu řemeslného zpracování, velkorysou výbavu a příkladnou ergonomii. Mezi highendové prvky výbavy na přání patří head-up displej, adaptivní světlomety s variabilní regulací rozložení světla a výšky paprsku, přední sedadla s ventilačními a masážními funkcemi a celá řada informačních a zábavních systémů, na jejichž vrcholu se nalézá navigační systém MMI navigation plus s pevným diskem a vyspělá zvuková aparatura Bang & Olufsen.
Systém Audi connect umožňuje plnohodnotné připojení k internetu, které ve spolupráci se společností Google přináší do automobilu za jízdy online služby včetně vyhledávání speciálních cílů podle hlasových pokynů. Hotspot Wi-Fi umožňuje cestujícím za jízdy surfovat po internetu a vyřizovat elektronickou poštu. Online dopravní informační služba Audi informuje řidiče v reálném čase o hustotě dopravy na zvolené trase.
Vůz může být vybaven veškerými asistenčními a bezpečnostními systémy, přičemž některé spolupracují s navigačním systémem MMI navigation plus, jehož data posunují schopnosti příslušných systémů na novou úroveň sofistikovanosti. Parkovací systém plus se zobrazováním okolí vozu v rozsahu 360° je novinkou mezi asistenčními systémy Audi a bude k dispozici o něco později. U tohoto systému snímají bezprostřední okolí vozidla čtyři malé kamery, zatímco rychlý software spojuje jejich obrazy dohromady a zobrazuje je na velkém palubním displeji jako pohledy z různých perspektiv.
Nové modely Audi A6 Avant budou uvedeny na český trh ve druhé polovině roku 2011. Jejich cena nebyla dosud stanovena.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar