Dacia Dokker/Dokker Van pro rodiny a podnikatele
Verze Dokker je pětimístná osobní dodávka s kombinovaným využitím a nejlepším objemem zavazadlového prostoru a modularitou ve své kategorii. Dokker Van je dodávka s výbornými užitkovými vlastnostmi na trhu, které nadchnou řemeslníky i obchodníky.
Název „Dokker“ je odvozen od staženého anglického slova „dockworker“ označujícího pracovníky, kteří nakládají a vykládají lodě připlouvající do přístavu. Tím se zdůrazňuje velká nákladová kapacita obou vozidel.
[8*] S délkou 4,36 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,81 m vykazuje úctyhodné rozměry, které odhalují velký vnitřní prostor. Tento pocit ještě umocňují vertikální, hladké a jednoduché boky karoserie. Šířka bočních posuvných dveří a asymetrické zadní dveře vypovídají o snadném přístupu do kabiny.
Jednoduché zpracování vnějších částí vozidla, plné tvary a jednoduché linie vyjadřují kvalitu a robustnost.
Základ interiéru vozidla tvoří moderní a funkční palubní deska s četnými úložnými prostory. Dvoubarevné obložení palubní desky se podle povrchové úpravy vyskytuje také na dveřních panelech. Nový design přístrojové kapličky převzaté z Lodgy a zabudovaný multimediální systém Media Nav přinášejí na palubu moderní a technologické prostředí.
Dacia Dokker – osobní dodávka
Umožňuje přepravu 5 osob a přitom nabízí velký prostor pro jejich zavazadla s kapacitou 800 l a délkou 1,16 m. Standardně je vybavena jedním párem bočních posuvných prosklených dveří a na přání nebo sériově u vyšších segmentů lze přidat ještě druhé boční dveře. Šíře vstupu 703 mm usnadní přístup k zadním sedadlům.
Zadní lavice s dělením 2/3 – 1/3 umožňuje výběr z různých konfigurací. Každá část opěradla zadní lavice se samostatně sklápí na sedák pomocí páčky v horní části lavice. Zadní lavice se překlopí až k opěradlům předních sedadel, čímž tak vznikne plochá podlaha o délce 1,57 m a s objemem 3 m3.
Dacia Dokker Van
Díky rozměrům (délka 4,36 m, šířka 1,75 m a výška 1,81 m) nabízí objem nákladového prostoru 3,3 m3 a užitečnou délku nákladového prostoru 1,9 m. Maximální užitečné zatížení je 750 kg.
Vůz je standardně vybaven jedněmi širokými bočními posuvnými dveřmi. Zadní asymetrické křídlové dveře se otvírají v úhlu 90° a jsou blokovány zádržným systémem, který při nárazu větru zabraňuje jejich uzavření. Aretaci lze uvolnit páčkou uvnitř zadních dveří a dveře se tak mohou otevřít v úhlu 180°.
U užitkové verze je nabídka rozšířena mj. o dřevěný kryt podlahy, střešní galerie, mříže na prosklené zadní dveře, tažné zařízení atd.
Oba modely mají multimediální systém Media Nav, integrovaný do středového čelního panelu palubní desky a zahrnuje dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7 "). Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení v ptačí perspektivě (birdview).
Podobně jako u Lodgy jsou k dispozici podpůrné prvky řízení vozidla. Omezovač rychlosti umožňuje řidiči zvolit si maximální rychlost, kterou nechce překročit.
V nabídce najdeme zadní parkovací senzor, který snímači na zadním nárazníku informuje zvukovým signálem řidiče o vzdálenosti, která zbývá mezi vozidlem a překážkou. Funkce se aktivuje a deaktivuje ručně tlačítkem.
V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce zážehový čtyřválec 1.2 TCe 85 kW/115 k (jen pro osobní verzi), zážehový 1.6 60,5 kW/82 k a dieselový motor 1,5 dCi dostupný ve verzi 75 k a 90 k.
Přední náprava typu Pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem je z rodiny Dacia. Zadní náprava z Renaultu Kangoo má pružnou osu s programově deformovatelným profilem spojeným se šroubovitými pružinami. Světlá výška 189 mm umožní jízdu na všech typech silnic.
Aktivní bezpečnost
Modely sdílejí s Lodgy stejný brzdný systém. Obsahuje systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku a asistentem nouzového brzdění. Volitelně je k dispozici elektronický systém řízení jízdní stability (ESC) a blok Continental poslední generace, Continental Mark 100. Tento systém s Traction control, protiprokluzovým systémem a modulem proti převrácení vozidla umožňuje udržet směr vozidla v případě náročné situace při řízení.
Vozidlo je standardně vybaveno airbagem pro řidiče a spolujezdce, i bočními chránícími hlavu a hrudník (u osobní verze). Jsou koncipovány tak, aby poskytovaly dobrou bezpečnosti pro ochranu chodců. Tloušťka a tuhost předního nárazníku byly navrženy s cílem chránit spodní končetiny. Kapota a blatníky jsou vyvinuty tak, aby co nejúčinněji pohlcovaly a tlumily náraz chodce a pod kapotou nejsou v úrovni bodů dopadu hlavy žádné tvrdé součásti.
Stejně jako Lodgy jsou i nová vozidla vyráběna ve zcela nové továrně v Tangeru v Maroku. Její aktuální výrobní kapacita 170 000 vozidel ročně se zvýší na konečných 400 000 vozidel.
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen Dokker Van
Příklady cen Dokker
JL, 6.6.2013
[8*] S délkou 4,36 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,81 m vykazuje úctyhodné rozměry, které odhalují velký vnitřní prostor. Tento pocit ještě umocňují vertikální, hladké a jednoduché boky karoserie. Šířka bočních posuvných dveří a asymetrické zadní dveře vypovídají o snadném přístupu do kabiny.
Jednoduché zpracování vnějších částí vozidla, plné tvary a jednoduché linie vyjadřují kvalitu a robustnost.
Základ interiéru vozidla tvoří moderní a funkční palubní deska s četnými úložnými prostory. Dvoubarevné obložení palubní desky se podle povrchové úpravy vyskytuje také na dveřních panelech. Nový design přístrojové kapličky převzaté z Lodgy a zabudovaný multimediální systém Media Nav přinášejí na palubu moderní a technologické prostředí.
Dacia Dokker – osobní dodávka
Umožňuje přepravu 5 osob a přitom nabízí velký prostor pro jejich zavazadla s kapacitou 800 l a délkou 1,16 m. Standardně je vybavena jedním párem bočních posuvných prosklených dveří a na přání nebo sériově u vyšších segmentů lze přidat ještě druhé boční dveře. Šíře vstupu 703 mm usnadní přístup k zadním sedadlům.
Zadní lavice s dělením 2/3 – 1/3 umožňuje výběr z různých konfigurací. Každá část opěradla zadní lavice se samostatně sklápí na sedák pomocí páčky v horní části lavice. Zadní lavice se překlopí až k opěradlům předních sedadel, čímž tak vznikne plochá podlaha o délce 1,57 m a s objemem 3 m3.
Dacia Dokker Van
Díky rozměrům (délka 4,36 m, šířka 1,75 m a výška 1,81 m) nabízí objem nákladového prostoru 3,3 m3 a užitečnou délku nákladového prostoru 1,9 m. Maximální užitečné zatížení je 750 kg.
Vůz je standardně vybaven jedněmi širokými bočními posuvnými dveřmi. Zadní asymetrické křídlové dveře se otvírají v úhlu 90° a jsou blokovány zádržným systémem, který při nárazu větru zabraňuje jejich uzavření. Aretaci lze uvolnit páčkou uvnitř zadních dveří a dveře se tak mohou otevřít v úhlu 180°.
U užitkové verze je nabídka rozšířena mj. o dřevěný kryt podlahy, střešní galerie, mříže na prosklené zadní dveře, tažné zařízení atd.
Oba modely mají multimediální systém Media Nav, integrovaný do středového čelního panelu palubní desky a zahrnuje dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7 "). Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení v ptačí perspektivě (birdview).
Podobně jako u Lodgy jsou k dispozici podpůrné prvky řízení vozidla. Omezovač rychlosti umožňuje řidiči zvolit si maximální rychlost, kterou nechce překročit.
V nabídce najdeme zadní parkovací senzor, který snímači na zadním nárazníku informuje zvukovým signálem řidiče o vzdálenosti, která zbývá mezi vozidlem a překážkou. Funkce se aktivuje a deaktivuje ručně tlačítkem.
V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce zážehový čtyřválec 1.2 TCe 85 kW/115 k (jen pro osobní verzi), zážehový 1.6 60,5 kW/82 k a dieselový motor 1,5 dCi dostupný ve verzi 75 k a 90 k.
Přední náprava typu Pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem je z rodiny Dacia. Zadní náprava z Renaultu Kangoo má pružnou osu s programově deformovatelným profilem spojeným se šroubovitými pružinami. Světlá výška 189 mm umožní jízdu na všech typech silnic.
Aktivní bezpečnost
Modely sdílejí s Lodgy stejný brzdný systém. Obsahuje systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku a asistentem nouzového brzdění. Volitelně je k dispozici elektronický systém řízení jízdní stability (ESC) a blok Continental poslední generace, Continental Mark 100. Tento systém s Traction control, protiprokluzovým systémem a modulem proti převrácení vozidla umožňuje udržet směr vozidla v případě náročné situace při řízení.
Vozidlo je standardně vybaveno airbagem pro řidiče a spolujezdce, i bočními chránícími hlavu a hrudník (u osobní verze). Jsou koncipovány tak, aby poskytovaly dobrou bezpečnosti pro ochranu chodců. Tloušťka a tuhost předního nárazníku byly navrženy s cílem chránit spodní končetiny. Kapota a blatníky jsou vyvinuty tak, aby co nejúčinněji pohlcovaly a tlumily náraz chodce a pod kapotou nejsou v úrovni bodů dopadu hlavy žádné tvrdé součásti.
Stejně jako Lodgy jsou i nová vozidla vyráběna ve zcela nové továrně v Tangeru v Maroku. Její aktuální výrobní kapacita 170 000 vozidel ročně se zvýší na konečných 400 000 vozidel.
Motor | 1.2 TCe | 1.6 | 1.5dCi 75 | 1.5 dCi 90 |
Objem | 1198 | 1598 | 1461 | 1461 |
Výkon | 85(115)/4500 | 60(82)/5000 | 55(75)/3750 | 66(90)/4000 |
Toč.moment | 190/2000 | 134/2800 | 180/1750 | 200/1750 |
Rychlost | 175 | 159 | 150 | 162 |
Zrychlení | 10,7 | 14,3 | 15,9 | 13,9 |
Spotřeba | 7,2/5,4/6,1 | 9,9/6,2/7,5 | 5,2/4,1/4,5 | 5,2/4,1/4,5 |
Rozměry | 4363 x 1751 x 1814 mm | |||
Rozvor | 2810 mm | |||
Objem zav.prostoru | 800/3000 l |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen Dokker Van
Access | 1.6 | 159 900 Kč bez DPH |
Access | 1.5 dCi 75 | 194 900 Kč bez DPH |
Ambiance | 1.6 | 184 900 Kč bez DPH |
Ambiance | 1.5 dCi 90 | 234 900 Kč bez DPH |
Příklady cen Dokker
Access | 1.6 | 199 900 Kč |
Ambinace | 1.6 | 219 900 Kč |
Ambiance | 1.5 dCi 75 | 264 900 Kč |
Arctica | 1.6 | 244 900 Kč |
Arctica 1.2 TCe | 279 900 Kč | |
Arctica | 1.5 dCi 90 | 304 900 Kč |
JL, 6.6.2013
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout