Toyota Avensis - elegantnější a dynamičtější
Nový model staví na prostornosti, praktičnosti a hospodárnosti provozu, které charakterizují dosavadní model třetí generace. Typickými znaky nového Avensisu je propracovanější design exteriéru, stejně tak jako vylepšení interiéru.
Nový Avensis byl koncipován speciálně pro evropské trhy, o čemž vypovídá i výběr ze dvou typů karoserie, tří vznětových a tří zážehových motorů, trojice různých převodovek a čtyř stupňů výbavy. Přestože rozměry sedanu a kombi zůstaly beze změny, nový Avensis byl přepracován a nyní se může pochlubit elegantnějším a dynamičtějším zevnějškem.
Pod kapotou si lze všimnout nového designu masky chladiče, která je širší. Lemují ji užší a nápadnější světlomety, zdůrazňující štíhlé a elegantní proporce nového stylingu karoserie. Součástí přepracovaných světlometů jsou i světla pro denní svícení.
V zadní části zaujme nově tvarovaný zadní nárazník, v karosářské variantě sedan i se středovým spoilerem. Přepracování se dotklo i sdružených světel a mlhovek. Ocelová kola o průměru 16" mají nové ozdobné kryty. V případě stávajících litých kol Fuji 16 a 17" se změny dotkly barevného provedení a vnějšího designu. Nové, tmavší barevné provedení se týká i litých kol o průměru 17 a 18".
Interiér přináší vyšší úroveň vnímané kvality v rámci celé modelové řady, kvalitnější čalounění s výběrem nových barev, nebo systém Toyota Touch & Go Plus – ve střední třídě nejpokrokovější satelitní soustavu s dotykovou obrazovkou, nabízenou za přijatelnou cenu.
Zlepšil se celkový vzhled i povrchová kvalita materiálů použitých na přístrojové desce. Změna tvarování boků předních sedadel se projevila v lepším bočním vedení i vyšším pohodlí.
Nová modelová řada bude zahrnovat čtyři úrovně výbavy – Terra, Luna, Sol, Premium. Již základní stupeň nabízí vyšší protihodnotu za investované peníze díky bohatší nabídce standardně dodávaných prvků. Bohatá výbava současné generace byla rozšířena o světla pro denní svícení. Kvalita čalounění sedadel byla povýšena na dřívější úroveň výbavy Sol. Prvky výbavy na přání byly rozšířeny o přední mlhová světla, balíček výbavy Comfort Pack zahrnující tempomat, volant obšitý kůží a audio soustavu s 6 reproduktory, displejem, CD přehrávačem a připojením přes Bluetooth a USB.
Nový Avensis nabízí šest různých motorizací – tři zážehové a tři vznětové motory nabízejí dostatečný výkon a příkladnou hospodárnost díky osvědčené technologii Toyota Optimal Drive. Všechny technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek: prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky použitím velmi lehkých a kompaktních převodovek a komponent motoru; druhým je minimalizace třecích sil a mechanických ztrát díky snížení třecích sil v celé soustavě pohonu; a třetím jsou snahy o co nejvyšší účinnost spalování.
Přeplňovaný vznětový motor 2,0 l D-4D o výkonu 124 k doznal mnoha úprav. Jednotka má nové turbodmychadlo, přepracovanou spalovací komoru a vylepšené řízení doby žhavení. Výsledkem je lineárnější průběh křivky točivého momentu, nižší spotřeba paliva a snížení emisí.
Všechny motory pracují v součinnosti se šestistupňovou manuální převodovkou. V případě 2,2 D-4D DPNR o výkonu 150 k lze volit i šestistupňovou automatickou převodovku, přičemž zážehové motory 1,8 a 2,0 l lze kombinovat se samočinnou bezestupňovou převodovkou Multidrive S se sedmistupňovým manuálním módem a možností řazení pomocí páček pod volantem.
Avensis používá vzpěry McPherson vpředu a dvojité lichoběžníkové zavěšení na zadní nápravě. Vylepšení podlahové plošiny, podvozku a pohonné soustavy se však odrazilo ve vyšším jízdním pohodlí a lepší ovladatelnosti.
Toyota se zasazuje o poskytování nejvyšší úrovně aktivní i pasivní bezpečnosti, stejně tak jako bezpečnostních standardů na ochranu chodců. Toyota udává tón ve vývoji nových pokrokových technologií v oblasti bezpečnosti, jako je například systém pro předcházení kolizím (PCS), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW) nebo systém udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA).
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem ABS, elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdovým asistentem (BA), systémem řízení trakce (TRC) a inteligentním systémem řízení stability vozu (VSC+).
Avensis vybavený výbojkovými světlomety HID používá i inteligentní adaptivní nastavování (systém AFS). Na základě natočení volantu a rychlosti vozidla tento systém vypočítává, kde se vůz bude nacházet za tři sekundy, a podle toho natáčí potkávací světla v reakci na pokyny od volantu, čímž pomáhá k lepšímu osvětlení zatáčky, do které vůz vjíždí.
Systém AFS podporuje i funkci dynamického vyrovnávání výšky, čímž automaticky udržuje stálou výšku paprsku i během jízdy. Spojením těchto dvou funkcí je zajištěno optimální rozprostření světla za všech jízdních podmínek.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 21.10.2011
Pod kapotou si lze všimnout nového designu masky chladiče, která je širší. Lemují ji užší a nápadnější světlomety, zdůrazňující štíhlé a elegantní proporce nového stylingu karoserie. Součástí přepracovaných světlometů jsou i světla pro denní svícení.
V zadní části zaujme nově tvarovaný zadní nárazník, v karosářské variantě sedan i se středovým spoilerem. Přepracování se dotklo i sdružených světel a mlhovek. Ocelová kola o průměru 16" mají nové ozdobné kryty. V případě stávajících litých kol Fuji 16 a 17" se změny dotkly barevného provedení a vnějšího designu. Nové, tmavší barevné provedení se týká i litých kol o průměru 17 a 18".
Interiér přináší vyšší úroveň vnímané kvality v rámci celé modelové řady, kvalitnější čalounění s výběrem nových barev, nebo systém Toyota Touch & Go Plus – ve střední třídě nejpokrokovější satelitní soustavu s dotykovou obrazovkou, nabízenou za přijatelnou cenu.
Zlepšil se celkový vzhled i povrchová kvalita materiálů použitých na přístrojové desce. Změna tvarování boků předních sedadel se projevila v lepším bočním vedení i vyšším pohodlí.
Nová modelová řada bude zahrnovat čtyři úrovně výbavy – Terra, Luna, Sol, Premium. Již základní stupeň nabízí vyšší protihodnotu za investované peníze díky bohatší nabídce standardně dodávaných prvků. Bohatá výbava současné generace byla rozšířena o světla pro denní svícení. Kvalita čalounění sedadel byla povýšena na dřívější úroveň výbavy Sol. Prvky výbavy na přání byly rozšířeny o přední mlhová světla, balíček výbavy Comfort Pack zahrnující tempomat, volant obšitý kůží a audio soustavu s 6 reproduktory, displejem, CD přehrávačem a připojením přes Bluetooth a USB.
Nový Avensis nabízí šest různých motorizací – tři zážehové a tři vznětové motory nabízejí dostatečný výkon a příkladnou hospodárnost díky osvědčené technologii Toyota Optimal Drive. Všechny technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek: prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky použitím velmi lehkých a kompaktních převodovek a komponent motoru; druhým je minimalizace třecích sil a mechanických ztrát díky snížení třecích sil v celé soustavě pohonu; a třetím jsou snahy o co nejvyšší účinnost spalování.
Přeplňovaný vznětový motor 2,0 l D-4D o výkonu 124 k doznal mnoha úprav. Jednotka má nové turbodmychadlo, přepracovanou spalovací komoru a vylepšené řízení doby žhavení. Výsledkem je lineárnější průběh křivky točivého momentu, nižší spotřeba paliva a snížení emisí.
Všechny motory pracují v součinnosti se šestistupňovou manuální převodovkou. V případě 2,2 D-4D DPNR o výkonu 150 k lze volit i šestistupňovou automatickou převodovku, přičemž zážehové motory 1,8 a 2,0 l lze kombinovat se samočinnou bezestupňovou převodovkou Multidrive S se sedmistupňovým manuálním módem a možností řazení pomocí páček pod volantem.
Avensis používá vzpěry McPherson vpředu a dvojité lichoběžníkové zavěšení na zadní nápravě. Vylepšení podlahové plošiny, podvozku a pohonné soustavy se však odrazilo ve vyšším jízdním pohodlí a lepší ovladatelnosti.
Toyota se zasazuje o poskytování nejvyšší úrovně aktivní i pasivní bezpečnosti, stejně tak jako bezpečnostních standardů na ochranu chodců. Toyota udává tón ve vývoji nových pokrokových technologií v oblasti bezpečnosti, jako je například systém pro předcházení kolizím (PCS), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW) nebo systém udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA).
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem ABS, elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdovým asistentem (BA), systémem řízení trakce (TRC) a inteligentním systémem řízení stability vozu (VSC+).
Avensis vybavený výbojkovými světlomety HID používá i inteligentní adaptivní nastavování (systém AFS). Na základě natočení volantu a rychlosti vozidla tento systém vypočítává, kde se vůz bude nacházet za tři sekundy, a podle toho natáčí potkávací světla v reakci na pokyny od volantu, čímž pomáhá k lepšímu osvětlení zatáčky, do které vůz vjíždí.
Systém AFS podporuje i funkci dynamického vyrovnávání výšky, čímž automaticky udržuje stálou výšku paprsku i během jízdy. Spojením těchto dvou funkcí je zajištěno optimální rozprostření světla za všech jízdních podmínek.
Zážehové motory
Typ | 1.6 | 18. | 2.0 |
Objem | 1598 | 1798 | 1987 |
Výkon | 97(132)/6400 | 108(147)/6400 | 112(152)/6200 |
Toč.moment | 160/4400 | 180/4000 | 196/4000 |
Převodovka | 6MZ | 6MT | 6MT |
Rychlost | 200 | 100 | 205 |
Zrychlení | 10,4 | 9,4 | 9,0 |
Spotřeba | 8,3/5,4/6,5 | 8,5/5,4/6,5 | 9,1/5,6/6,9 |
Vznětové motory
Typ | 2.0 | 2.2/150 | 2.2/170 |
Objem | 1998 | 2231 | 2231 |
Výkon | 91(124)/3600 | 110(150)/3600 | 130(170)/3600 |
Toč.moment | 310/1600-2400 | 340/2000-2800 | 400/2000-2800 |
Převodovka | 6MT | 6MT | 6MT |
Rychlost | 200 | 210 | 220 |
Zrychlení | 9,8 | 8,9 | 8,5 |
Spotřeba | 5,6/3,9/4,5 | 7,0/4,7/5,5 | 7,4/5,0/5,0 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 21.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout