100 let Audi na Donauringu
Jedinečné okamžiky připravilo Audi Tradition pro fanoušky motoristického sportu při oslavách 100. jubilea značky. Na bývalém závodním okruhu v historické staré části Ingolstadtu se představily téměř všichni svědci dějin motoristického sportu v barvách Audi.
V deštivém počasí byly k vidění vozy od Auto Unionu Typ A z roku 1934 po aktuální bolidy R15 z okruhu Le Mans. „Je to náš dárek pro příznivce značky Audi z Ingolstadtu a okolí ke stoletému výročí Audi. Něco takového se dlouho nebude opakovat,“ řekl vedoucí Audi Tradition Thomas Frank.
Celkem patnáct vynikajících sportovních ikon z historie značky Audi.
Nejzajímavějším závodním vozem, který okouzloval přítomné bylo Auto Union Typ A z roku 1934. Tento první ze slavných „Stříbrných šípů“ Auto Union existuje už jen v jediném exempláři na světě – a i tento vůz je pouze věrnou replikou originálu. Šestnáctiválcový závodní automobil dorazil z Belgie, kde jej vlastní místním importér Audi D´Ieteren. Vedle něj se představil poslední vývojový stupeň závodního speciálu ze Zwickau – Auto Union Typ D s dvěma kompresory, který na Donauringu oslavil německou premiéru.
Nově postavený dvanáctiválcový automobil debutoval v roce 2008 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii. V Auto Unionu Typ D vyhrál Tazio Nuvolari poslední Velkou cenu před 2. světovou válkou v Bělehradu, H. P. Müller pak v roce 1939 Velkou cenu Francie. Pro opravdové nadšence se v této souvislosti objevil na historickém okruhu Donauring něco skutečně speciálního – a sice jeden z kamionů z továrny Büssing, které ve 30. letech 20. století vozily „Stříbrné šípy“ Auto Union na závody až do severní Afriky.
V centru pozornosti návštěvníků byl pochopitelně Walter Röhrl. Nejlepší soutěžní jezdec všech dob a dvojnásobný mistr světa se představil se legendárním Audi Sport quattro S1 Pikes Peak, s nímž v roce 1987 svou „pekelnou jízdou“ zvítězil v nejslavnějším horském závodě v USA v rekordním čase.
Na start v Ingolstadtu se postavil také mistr světa v rallye Hannu Mikkola, v jehož rukou znovu oživly soutěžní vozy quattro – Audi Rallye Quattro A2 nebo S1. Nechyběl ani Harald Demuth, dvojnásobný německý mistr v rallye na Audi, stejně jako současní piloti Le Mans Allan McNish, Marco Werner a Lucas Luhr. Dvojnásobný vítěz Le Mans a bývalý pilot formule 1 Allan McNish řídil kromě závodního vozu z Le Mans také dvoukompresorový Auto Union Typ D. K jezdcům na Donauringu se přidal také bývalý šéf Audi Sportu Dieter Basche.
Nechyběly ani úspěšné okruhové speciály ze šampionátů cestovních vozů jako například Audi 90 quattro IMSA GTO, Audi 200 quattro TransAm, Audi V8 quattro DTM, Audi A4 STW nebo Audi A4 DTM ze sezony 2007.
V roce 2009 slaví značka Audi, kterou založil 16. července 1909 Agust Horch, 100 let od svého vzniku. Čtyři kruhy v logu Audi symbolizují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se v roce 1932 spojily pod názvem Auto Union. V roce 1969 došlo k fúzi Auto Union a NSU a vzniklá společnost začala rozhodujícím způsobem určovat vývoj automobilů. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala společnost AUDI AG. Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH pečuje již řadu let o bohatou a do celého světa rozšířenou historii Audi a stará se o její prezentaci.
Audi museum mobile v Audi Forum Ingolstadt (viz Historie) je otevřeno denně od pondělí do neděle od 9 do 18 hodin. Muzeum Augusta Horcha ve Zwickau (viz Historie) je otevřeno od úterý do neděle od 9.30 do 17 hodin.
JL, 20.7.2009
Celkem patnáct vynikajících sportovních ikon z historie značky Audi.
Nejzajímavějším závodním vozem, který okouzloval přítomné bylo Auto Union Typ A z roku 1934. Tento první ze slavných „Stříbrných šípů“ Auto Union existuje už jen v jediném exempláři na světě – a i tento vůz je pouze věrnou replikou originálu. Šestnáctiválcový závodní automobil dorazil z Belgie, kde jej vlastní místním importér Audi D´Ieteren. Vedle něj se představil poslední vývojový stupeň závodního speciálu ze Zwickau – Auto Union Typ D s dvěma kompresory, který na Donauringu oslavil německou premiéru.
Nově postavený dvanáctiválcový automobil debutoval v roce 2008 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii. V Auto Unionu Typ D vyhrál Tazio Nuvolari poslední Velkou cenu před 2. světovou válkou v Bělehradu, H. P. Müller pak v roce 1939 Velkou cenu Francie. Pro opravdové nadšence se v této souvislosti objevil na historickém okruhu Donauring něco skutečně speciálního – a sice jeden z kamionů z továrny Büssing, které ve 30. letech 20. století vozily „Stříbrné šípy“ Auto Union na závody až do severní Afriky.
V centru pozornosti návštěvníků byl pochopitelně Walter Röhrl. Nejlepší soutěžní jezdec všech dob a dvojnásobný mistr světa se představil se legendárním Audi Sport quattro S1 Pikes Peak, s nímž v roce 1987 svou „pekelnou jízdou“ zvítězil v nejslavnějším horském závodě v USA v rekordním čase.
Na start v Ingolstadtu se postavil také mistr světa v rallye Hannu Mikkola, v jehož rukou znovu oživly soutěžní vozy quattro – Audi Rallye Quattro A2 nebo S1. Nechyběl ani Harald Demuth, dvojnásobný německý mistr v rallye na Audi, stejně jako současní piloti Le Mans Allan McNish, Marco Werner a Lucas Luhr. Dvojnásobný vítěz Le Mans a bývalý pilot formule 1 Allan McNish řídil kromě závodního vozu z Le Mans také dvoukompresorový Auto Union Typ D. K jezdcům na Donauringu se přidal také bývalý šéf Audi Sportu Dieter Basche.
Nechyběly ani úspěšné okruhové speciály ze šampionátů cestovních vozů jako například Audi 90 quattro IMSA GTO, Audi 200 quattro TransAm, Audi V8 quattro DTM, Audi A4 STW nebo Audi A4 DTM ze sezony 2007.
V roce 2009 slaví značka Audi, kterou založil 16. července 1909 Agust Horch, 100 let od svého vzniku. Čtyři kruhy v logu Audi symbolizují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se v roce 1932 spojily pod názvem Auto Union. V roce 1969 došlo k fúzi Auto Union a NSU a vzniklá společnost začala rozhodujícím způsobem určovat vývoj automobilů. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala společnost AUDI AG. Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH pečuje již řadu let o bohatou a do celého světa rozšířenou historii Audi a stará se o její prezentaci.
Audi museum mobile v Audi Forum Ingolstadt (viz Historie) je otevřeno denně od pondělí do neděle od 9 do 18 hodin. Muzeum Augusta Horcha ve Zwickau (viz Historie) je otevřeno od úterý do neděle od 9.30 do 17 hodin.
JL, 20.7.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout