Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AKTUALIZACE:Veteránské Rojení přilákalo rekordní účast

Druhou červnovou sobotu se už tradičně více než dvacet let pořádá Veteránské Rojení v Lobči, letos přesně 22. ročník. I když se ve stejný den scházejí veteránisté na dalších místech, dokonce i v nedalekém Bakově, tak na účasti se to nijak neprojevilo. Spíš naopak.

Přihlášeno bylo 142 historických vozidel, převážně automobilů, na trať jich vyjelo na sto dvacet, ostatní své miláčky jen vystavili. Už od osmi hodin ráno se začal plnit dvůr v Lobči automobily nejrůznějších značek a v poledne by se sem nevešel už ani „maluch“. A ještě, že nepřijel hasičský trambus Škoda 706, ale naopak přijel „erťák“ , který obstaral dopravu mezi Mšenem a Lobčí.


V letošním roce se pořadatelé Czech Classic car Clubu záměrně vyhnuli turisty a cyklisty přeplněnému Kokořínsku a nechali do něj účastníky jen krátce nakouknout, a to z Kaniny do Kokořínského dolu a dále do Nebužel. Odtud už vedla trasa po silničkách, kudy se Rojení ještě nikdy nejelo.



Zpestřením byla zastávka na zámku Liblice spojená s menším občerstvením a dále se pokračovalo loukami u Košátek a kolem kostela Stětí sv. Jana Křtitele s dřevěnou zvonicí v Krpech, dále s výhledem na Novogotický kostel zbudovaný v letech 1846-50 na místě staršího kostela svatého Štěpána z r. 1303 v Řepíně (zámek bohužel vidět nebyl) a zpátky do Lobče. Necelých osmdesát kilometrů.



Jízdu podle šipkového itineráře zvládli bez problémů prakticky všichni, třeba i osmnáctiletý Dan Kotlařík s Alfou Romeo, který s kamarádem jel podobnou soutěž poprvé a ani jednou nebloudili. Pravda byla v něm malinká chyba, ale kdo pozorně sledoval kilometry, tak ji ani nezaznamenal.



Letos se na Rojení objevilo poprvé několik zajímavých automobilů. Podle nás patřil mezi nejelegantnější Jaguar Mark IV z roku 1958. Patří mezi první vyrobené s číslem šasi P790002BV a byl prodaný na autosalonu v New Yorku. Pohání jej 3,7 litrový šestiválec a s automatickou převodovkou dosahuje výkonu 320 k. Úspěšně by mu sekundoval o šest let mladší Rolls Royce Silver Cloud III s vidlicovým osmiválcem 6,2 litru z roku 19634.Bylo vyrobenu pouze 2555 kusů a jedná se poslední rolls s karosérií na rámu.



Z americké produkce pocházely také Studebaker Commander pick-u z roku 1938 nebo Dodge Coronet s původním interiérem z roku 1949. Tento automobil také získal mezi návštěvníky nejvíce hlasů.




O dobrou náladu se po celý den start Duo BigBend, jen návštěvníci by pro příště přivítali přeci jen trochu ubrat na hlasitosti, aby se mohli všichni pobavit. Firma Laureta nabízela návštěvníkům možnost svezení s novými modely Škoda, FKHV poskytla dětem šlapací autíčka a kdo zrovna nejezdil, tak mohl barvit brouka. K tomu lahodná a špičková káva z double deckeru od Milady a Radima, bez kterých si nemůžeme Rojení představit a samozřejmě kulinářské zážitky šéfkuchaře Luďka Grumicha.



A nakonec patří díky hlavním organizátorům Zuzaně Pavlíkové Šimonkové a jejímu manželovi Tomášovi.
Letošní veteránské Rojení je za námi a už se připravují další ročník. Ale ještě před tím čeká v září Podzimní Sosnění.


Nejkrásnější AUTO:

Studebaker Commander pick up (1938), Otakar Krupka,

Nejkrásnější MOTO:

Jawa 350 OHV (1946) Robert Miřatský

Nejlepší dobová posádka:

Jaroslav Doležal, Praga Piccollo (1926, auto po rodičích, kteří v něm jeli na svatbu..)



CENA POŘADATELE:
Radim Tomek a Milada Pražáková s autobusem Doubledecker za jejich neúnavnou účast již 15. rokem na ROJENÍ a jejic hskvělou kávu „Cofee in the Bus“



CENA KLUBOVÁ – Czech Classic Cars Club:
Michal Svoboda se svou partnerkou, VW Karmann Ghia (1971) – za jejich odvahu do první veteránské soutěže a jako motivace, účastnit se dalších akcí se svým vozem.




AUTO:

1.Vojtěch Novotný, VAZ 2101 (1979)
2. Veronika Šmejcká, Škoda 110R (1979)
3. Jiří Kratochvíl, Škoda Octavia 985 (1960, nerenovováno, původní stav)



MOTO:

1.Tomáš Pávek, Jawa 250 + cidecar velorex (1957, velmi originální a původní stav, jeden z několika účastníků, všech 22 ročníků)
2. Luděk Rampas, ČZ 175/540 (1961)
3. Ivo Drahorád, Jawa 250 Sport (1968)




JL 10.6.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar