Autobusem po Grand Veteran
Návštěvníci, kteří v sobotu 27. dubna dorazí na výstavu Grand Veteran do Psychiatrické nemocnice Bohnice v Praze 8, se budou moci svézt autobusem Škoda 706 RTO.
Škoda 706 RO vznikla v roce 1946 jako první poválečný nový typ autobusu. Jeho konstrukce byla vypracována ve Škodě Mladá Boleslav. Oficiálně byla výroba zahájena v roce 1947 a ukončena v roce 1958. Zásadní novinkou autobusu Š 706 RO bylo bezkapotové (trambusové) řešení kabiny řidiče. Motor o zdvihovém objemu 11 781 cm3 dával výkon 99,4 kW (135 k).
Od roku 1949 bylo do výroby zavedeno dvoudveřové městské provedení s celkovou obsaditelností 80 osob, která mohla být ve špičkových obdobích zvýšena až na 100 osob. Dvoudveřové provedení umožňovalo zavést v MHD vyzkoušený a efektivní usměrněný pohyb cestujících – stanoviště průvodčího bylo umístěno u zadních vstupních dveří, výstup byl dveřmi předními.
Elektropneumaticky dálkově ovládané dveře byly standardně montovány ve třech provedeních – čtyřkřídlém skládacím otevíraném vně, později dovnitř a nakonec dvoukřídlém, otevíraném dovnitř. Dopravní podnik hlavního města Prahy obdržel v letech 1951 až 1958 pravděpodobně 71 ks autobusů řady Š 706 RO.
JL 6.3.2019
Od roku 1949 bylo do výroby zavedeno dvoudveřové městské provedení s celkovou obsaditelností 80 osob, která mohla být ve špičkových obdobích zvýšena až na 100 osob. Dvoudveřové provedení umožňovalo zavést v MHD vyzkoušený a efektivní usměrněný pohyb cestujících – stanoviště průvodčího bylo umístěno u zadních vstupních dveří, výstup byl dveřmi předními.
Elektropneumaticky dálkově ovládané dveře byly standardně montovány ve třech provedeních – čtyřkřídlém skládacím otevíraném vně, později dovnitř a nakonec dvoukřídlém, otevíraném dovnitř. Dopravní podnik hlavního města Prahy obdržel v letech 1951 až 1958 pravděpodobně 71 ks autobusů řady Š 706 RO.
JL 6.3.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout