Ceny Jihočeského poháru historických vozidel předány
Po dvouleté přestávce, vynucené pandemií koronaviru, se Jihočeský pohár historických vozidel vrátil svým sedmým ročníkem v nové síle. Od prvního jarního zastavení až do poslední říjnové soutěže se majitelé historických motocyklů a automobilů mohli na jihu Čech přihlásit k účasti v osmi veteránských akcích a sbírat body v jednotlivých vypsaných kategoriích.
Novinkou ale nebyl jen rekordní počet zařazených soutěží, neboť pořadatelé poháru nově na úplný závěr sezóny nachystali slavnostní galavečer, na němž byly předány ceny trojici nejlepších v každé kategorii a současně byl vyhlášen absolutní vítěz pro rok 2022.
Pro uspořádání galavečera bylo vybráno důstojné prostředí táborského divadla Oskara Nedbala, jehož malý historický sál ve středu 9. listopadu zaplnilo na devět desítek pozvaných hostů a oceňovaných účastníků poháru. Již příchod do foyer divadla navozoval příjemně slavnostní atmosféru. Každý z návštěvníků galavečera dostal na uvítanou welcome drink a v čase zbývajícím do zahájení programu si mohl prohlédnout výstavu s veteránskou tématikou s názvem Svět motorů je náš svět, sestavenou z fotografií tří táborských dokumentaristů.
Program večera měl několik stěžejních okamžiků, doplněných o krátké filmové dokumenty. Představeny byly jubilující akce z předchozí sezóny. Na pódium tak vystoupili organizátoři významných veteránských soutěží z ČK motosportu Pavel Kacerovský a Karel Mach, pořádající klasické setinové rallye Spring Classic a South Bohemia Classic, dále bylo připomenuto 50 let od konání prvního ročníku Rallye Český Krumlov (1971), která probíhá rovněž v jejich režii.
Dalším slavným padesátníkem se v minulém roce stala Rallye Křivonoska, kterou zastupovalo hned několik členů VCC České Budějovice, Ondřej Kouba, Jiří Vlach a Petr Hošťálek. Připomenuty byly také další soutěže, O 106 Jihočeským krajem aneb 200 mil jihočeských, motokrosový Strmý vrch v Chýnově nebo 20. ročník akce s názvem Veteráni Čelkovice, jejíž pořadatelé ze SPŠ strojní a stavební Tábor a sdružení Asfaltado se zásadní měrou zasloužili o uspořádání tohoto galavečera.
S největším napětím bylo ovšem očekáváno předávání cen nejúspěšnějším účastníkům Jihočeského poháru historických vozidel. Alespoň jeden bod za umístění do desátého místa ve své kategorii se v průběhu roku podařilo získat celkem 248 účastníkům, rozdělených do tří automobilových tříd
A1 – automobily s datem výroby do roku 1945
A2 – automobily z období 1946 až 1970
A3 – automobily z období 1971 až 1992
a do tří motocyklových tříd obdobně členěny na M1, M2 a M3).
Na pódiu převzali poháry vždy tři nejlepší v každé z těchto kategorií. Vrcholným momentem dvouhodinové akce se v jejím závěru stalo vyhlášení Rostislava Vrábka absolutním vítězem, který převzal putovní pohár z rukou velké české naděje v motocyklovém freestylu Dominika Vaňka.
KONEČNÉ VÝSLEDKY JIHOČESKÉHO POHÁRU HISTORICKÝCH VOZIDEL
Kategorie M1 (motocykly vyrobené do 31. 12. 1945) - 31 bodujících účastníků:
1.Miroslav Popelka (Victoria Kr20en Lux, 1939)
2.Petr Hanzal (ČZ 175 Standard 22B, 1938
3. Karel Nováček (DKW 125 RT,1944)
Kategorie A1 (automobily vyrobené do 31. 12. 1945) - 24 bodujících účastníků:
1. Petr Sojka (Riley 9, 1929)
2. Pavel Šmic (Citroën 7 CV Avant Traction, 1939
3. Petr Mičan (Praga Piccolo 1128, 1938)
Kategorie M2 (motocykly vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970) - 48 bodujících účastníků:
1. Josef Fridrichovský (Jawa 250 typ 559 panelka,1962 / ČZ 150, 1951)
2. Bohuslav Kovařík (Jawa 350 a sidecar, 1966 / Jawa 250 typ 353, 1960)
3. Jitka Kovaříková (Jawa 250 typ 11, 1949)
Kategorie A2 (automobily vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970) - 50 bodujících účastníků:
1. Milada Dvořáková (Škoda Felicia Roadster, 1961)
2. Miroslav Slavata (Citroën 2CV AZAM, 1965)
3.Tomáš Legner (Volha 21 GAZ, 1963)
a Jiří Kučera (Škoda Felicia, 1963)
Kategorie M3 (motocykly vyrobené po 1.1. 1971, minimálně 30 let staré) - 40 bodujících účastníků:
1. Rostislav Vrábek (Jawa 250 Californian, 1973)
2. Jan Pehe (Honda GL1, 1976)
3. Miroslav Pejša (Jawa 250 Californian, 1974 a ČZ 250, 1980)
Kategorie A3 (automobily vyrobené po 1. 1. 1971, minimálně 30 let staré) - 56 bodujících účastníků:
1. Robin Matouš (Škoda 130 Rapid, 1984)
2. František Kos (Škoda 105 GL, 1981)
3. Mirka Nováková (VAZ 2101, 1974)
Absolutní vítěz 2022:
Rostislav Vrábek (Jawa 250 Californian, 1973)
za pořadatelský tým
Marcel Gause 21.11.2022
foto David Peltán
Pro uspořádání galavečera bylo vybráno důstojné prostředí táborského divadla Oskara Nedbala, jehož malý historický sál ve středu 9. listopadu zaplnilo na devět desítek pozvaných hostů a oceňovaných účastníků poháru. Již příchod do foyer divadla navozoval příjemně slavnostní atmosféru. Každý z návštěvníků galavečera dostal na uvítanou welcome drink a v čase zbývajícím do zahájení programu si mohl prohlédnout výstavu s veteránskou tématikou s názvem Svět motorů je náš svět, sestavenou z fotografií tří táborských dokumentaristů.
Program večera měl několik stěžejních okamžiků, doplněných o krátké filmové dokumenty. Představeny byly jubilující akce z předchozí sezóny. Na pódium tak vystoupili organizátoři významných veteránských soutěží z ČK motosportu Pavel Kacerovský a Karel Mach, pořádající klasické setinové rallye Spring Classic a South Bohemia Classic, dále bylo připomenuto 50 let od konání prvního ročníku Rallye Český Krumlov (1971), která probíhá rovněž v jejich režii.
Dalším slavným padesátníkem se v minulém roce stala Rallye Křivonoska, kterou zastupovalo hned několik členů VCC České Budějovice, Ondřej Kouba, Jiří Vlach a Petr Hošťálek. Připomenuty byly také další soutěže, O 106 Jihočeským krajem aneb 200 mil jihočeských, motokrosový Strmý vrch v Chýnově nebo 20. ročník akce s názvem Veteráni Čelkovice, jejíž pořadatelé ze SPŠ strojní a stavební Tábor a sdružení Asfaltado se zásadní měrou zasloužili o uspořádání tohoto galavečera.
S největším napětím bylo ovšem očekáváno předávání cen nejúspěšnějším účastníkům Jihočeského poháru historických vozidel. Alespoň jeden bod za umístění do desátého místa ve své kategorii se v průběhu roku podařilo získat celkem 248 účastníkům, rozdělených do tří automobilových tříd
A1 – automobily s datem výroby do roku 1945
A2 – automobily z období 1946 až 1970
A3 – automobily z období 1971 až 1992
a do tří motocyklových tříd obdobně členěny na M1, M2 a M3).
Na pódiu převzali poháry vždy tři nejlepší v každé z těchto kategorií. Vrcholným momentem dvouhodinové akce se v jejím závěru stalo vyhlášení Rostislava Vrábka absolutním vítězem, který převzal putovní pohár z rukou velké české naděje v motocyklovém freestylu Dominika Vaňka.
KONEČNÉ VÝSLEDKY JIHOČESKÉHO POHÁRU HISTORICKÝCH VOZIDEL
Kategorie M1 (motocykly vyrobené do 31. 12. 1945) - 31 bodujících účastníků:
1.Miroslav Popelka (Victoria Kr20en Lux, 1939)
2.Petr Hanzal (ČZ 175 Standard 22B, 1938
3. Karel Nováček (DKW 125 RT,1944)
Kategorie A1 (automobily vyrobené do 31. 12. 1945) - 24 bodujících účastníků:
1. Petr Sojka (Riley 9, 1929)
2. Pavel Šmic (Citroën 7 CV Avant Traction, 1939
3. Petr Mičan (Praga Piccolo 1128, 1938)
Kategorie M2 (motocykly vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970) - 48 bodujících účastníků:
1. Josef Fridrichovský (Jawa 250 typ 559 panelka,1962 / ČZ 150, 1951)
2. Bohuslav Kovařík (Jawa 350 a sidecar, 1966 / Jawa 250 typ 353, 1960)
3. Jitka Kovaříková (Jawa 250 typ 11, 1949)
Kategorie A2 (automobily vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970) - 50 bodujících účastníků:
1. Milada Dvořáková (Škoda Felicia Roadster, 1961)
2. Miroslav Slavata (Citroën 2CV AZAM, 1965)
3.Tomáš Legner (Volha 21 GAZ, 1963)
a Jiří Kučera (Škoda Felicia, 1963)
Kategorie M3 (motocykly vyrobené po 1.1. 1971, minimálně 30 let staré) - 40 bodujících účastníků:
1. Rostislav Vrábek (Jawa 250 Californian, 1973)
2. Jan Pehe (Honda GL1, 1976)
3. Miroslav Pejša (Jawa 250 Californian, 1974 a ČZ 250, 1980)
Kategorie A3 (automobily vyrobené po 1. 1. 1971, minimálně 30 let staré) - 56 bodujících účastníků:
1. Robin Matouš (Škoda 130 Rapid, 1984)
2. František Kos (Škoda 105 GL, 1981)
3. Mirka Nováková (VAZ 2101, 1974)
Absolutní vítěz 2022:
Rostislav Vrábek (Jawa 250 Californian, 1973)
za pořadatelský tým
Marcel Gause 21.11.2022
foto David Peltán
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout