Českobrodský okruh pokračuje v tradici
Jestliže Soutěž elegance v Roztokách u Prahy má pevné datum 8. května, tak od třetího ročníku v roce 2004 se koná obnovený Českobrodský okruh pravidelně na 1.května. Současná veteránská akce navazuje na pět ročníků Českobrodského okruhu z let 1934 až 1938.
První ročník, ještě jako tzv.jízda spolehlivosti se konal v roce 1934 na třicet kilometrů dlouhém okruhu z Českého Brodu přes Tismice, Vrátkov, Kostelec nad Černými lesy, Krupou, Liblice do Českého Brodu se stanoveným průměrem 50 km/h.
Od dalšího ročníku již na trati závodily automobily i motocykly řízené věhlasnými jezdci jako byli například Jiří Pohl, Zdeněk Pohl, Oto Nimshaus, Jan Kubíček, Antonín Vitvar (ten vyhrál v roce 1936 s automobilem Jawa, o rok později s motocyklem jawa), František Juhan a mnoho dalších. Zájem diváků byl rovněž velký, není divu, když za program v ceně 2 Kč jste mohli vyhrát motocykl Ogar za 5300 Kč. V letech 1935 a 36 byla trať zkrácena na 26,3 kilometru a v posledních dvou letech na 7,6 kilometru. Není bez zajímavosti, že v roce 1935 dosáhl Jan Kubíček s Bugatti na rovince za Kostelcem rychlosti 155 km/h.
Po válce se bohužel závod již nepodařilo obnovit, až v roce 2002 parta nadšenců uspořádala veteránský podnik, jehož historie sahá až do současnosti. Trať více méně kopírovala druhý a třetí ročník předválečných okruhů: Č. Brod, Tismice, Mrzky, Doubravčice, Kostelec, Krupá, Přistoupim, Tuchoraz, Č. Brod. Pouze ve dvou úsecích nebylo možné sledovat trasu původní: přes obec Vrátkov to nedovolovala úzká silnice ve špatném stavu a v závěrečné části okruhu bylo z bezpečnostních důvodů zvoleno mimoúrovňové křížení "Českobrodské silnice".
Ačkoliv předpověď počasí nevěstila letos nic hezkého, tak kromě jedné dvou dopoledních přeháněk, si automobilisté a motocyklisté užívali při odpolední jízdě sluníčka. Trať vedla do kraje Slavností sněženek, tedy přes Kersko a měřila zhruba čtyřicet kilometrů, a jela se dvakrát. To byl od pořadatelů určitě velice dobrý nápad.
Nejstaršími ze 64 startujících automobilů na českobrodském náměstí byl Dodge Brothets z roku 1924, dále Wolseley 21-60, z roku 1929, tedy stejného data jako hasičská Praha AN nebo Alfa Romeo 6C. Rok 1914 měl ve výrobním listě zapsán řemenový motocykl Auto Moto, druhým nejstarším byl BSA 350 OHV z roku 1924 a side BSA E28 paní Libušky Šulcové.
Pokud by se udělovala cena elegance, tak by ji podle nás získal elegantní Borgward Isabelle Coupe vyrobený v roce 1961.
V pořadí už 23. ročník Českobrodského okruhu se opět těšil zájmu diváků, a to nejen na náměstí, ale po celé trati, někteří při sledování historických automobilů a motocyklů i obědvali. Příští soutěž se pojede opět 1.května.
XXIII. ročník českobrodského okruhu
Memoriál Otakara Jeníka
Absolutní vítěz závodu
David Matůšek - Škoda Felicia rok 1961
Motocykly do roku 1945
1.Vladimír Šitych - Auto Moto rok 1933
2. Petr Šitych - Auto Moto rok 1914
3. Jaroslav Valeš - Royal rok 1944
Motocykly po roce 1945
1.Pavel Brož - ČZ skůtr rok 1962
2. Petr Hybeš - ČZ 125T rok 1948
3.Aleš Huml - Jawa 250 pérák rok 1950
Automobily do roku 1945
1.Pavel Bacílek - Škoda Popular rok 1938
2. Tomáš Zvelebil - Praga Piccolo rok 1932
3.Jiří Němec - Tatra 57 A rok 1933
Automobily po roce 1945
1.David Matůšek - Škoda Felicia rok 1961
2. Eva Štundlová - MG B rok 1969
3. Ladislav Šedivý - Škoda Octavia rok 1960
Motocykly BSA
1.Petr Sojka - BSA B24 rok 1937
2. Milan Vocílka - BSA WM20 rok 1943
3.Libuše Šulcová - BSA E28 rok 1928
J.Lasík 9.5.2019
Od dalšího ročníku již na trati závodily automobily i motocykly řízené věhlasnými jezdci jako byli například Jiří Pohl, Zdeněk Pohl, Oto Nimshaus, Jan Kubíček, Antonín Vitvar (ten vyhrál v roce 1936 s automobilem Jawa, o rok později s motocyklem jawa), František Juhan a mnoho dalších. Zájem diváků byl rovněž velký, není divu, když za program v ceně 2 Kč jste mohli vyhrát motocykl Ogar za 5300 Kč. V letech 1935 a 36 byla trať zkrácena na 26,3 kilometru a v posledních dvou letech na 7,6 kilometru. Není bez zajímavosti, že v roce 1935 dosáhl Jan Kubíček s Bugatti na rovince za Kostelcem rychlosti 155 km/h.
Po válce se bohužel závod již nepodařilo obnovit, až v roce 2002 parta nadšenců uspořádala veteránský podnik, jehož historie sahá až do současnosti. Trať více méně kopírovala druhý a třetí ročník předválečných okruhů: Č. Brod, Tismice, Mrzky, Doubravčice, Kostelec, Krupá, Přistoupim, Tuchoraz, Č. Brod. Pouze ve dvou úsecích nebylo možné sledovat trasu původní: přes obec Vrátkov to nedovolovala úzká silnice ve špatném stavu a v závěrečné části okruhu bylo z bezpečnostních důvodů zvoleno mimoúrovňové křížení "Českobrodské silnice".
Ačkoliv předpověď počasí nevěstila letos nic hezkého, tak kromě jedné dvou dopoledních přeháněk, si automobilisté a motocyklisté užívali při odpolední jízdě sluníčka. Trať vedla do kraje Slavností sněženek, tedy přes Kersko a měřila zhruba čtyřicet kilometrů, a jela se dvakrát. To byl od pořadatelů určitě velice dobrý nápad.
Nejstaršími ze 64 startujících automobilů na českobrodském náměstí byl Dodge Brothets z roku 1924, dále Wolseley 21-60, z roku 1929, tedy stejného data jako hasičská Praha AN nebo Alfa Romeo 6C. Rok 1914 měl ve výrobním listě zapsán řemenový motocykl Auto Moto, druhým nejstarším byl BSA 350 OHV z roku 1924 a side BSA E28 paní Libušky Šulcové.
Pokud by se udělovala cena elegance, tak by ji podle nás získal elegantní Borgward Isabelle Coupe vyrobený v roce 1961.
V pořadí už 23. ročník Českobrodského okruhu se opět těšil zájmu diváků, a to nejen na náměstí, ale po celé trati, někteří při sledování historických automobilů a motocyklů i obědvali. Příští soutěž se pojede opět 1.května.
XXIII. ročník českobrodského okruhu
Memoriál Otakara Jeníka
Absolutní vítěz závodu
David Matůšek - Škoda Felicia rok 1961
Motocykly do roku 1945
1.Vladimír Šitych - Auto Moto rok 1933
2. Petr Šitych - Auto Moto rok 1914
3. Jaroslav Valeš - Royal rok 1944
Motocykly po roce 1945
1.Pavel Brož - ČZ skůtr rok 1962
2. Petr Hybeš - ČZ 125T rok 1948
3.Aleš Huml - Jawa 250 pérák rok 1950
Automobily do roku 1945
1.Pavel Bacílek - Škoda Popular rok 1938
2. Tomáš Zvelebil - Praga Piccolo rok 1932
3.Jiří Němec - Tatra 57 A rok 1933
Automobily po roce 1945
1.David Matůšek - Škoda Felicia rok 1961
2. Eva Štundlová - MG B rok 1969
3. Ladislav Šedivý - Škoda Octavia rok 1960
Motocykly BSA
1.Petr Sojka - BSA B24 rok 1937
2. Milan Vocílka - BSA WM20 rok 1943
3.Libuše Šulcová - BSA E28 rok 1928
J.Lasík 9.5.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout