Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Českobrodský okruh s bugatkou jako za dob Pohla

Před několika dny jsme psali o historii Českobrodského okruhu, dnes si přiblížíme letošní ročník, který proběhl 1.května. Už od časného ráno se plnilo náměstí v Českém Brodě a přilehlé ulice historickými automobily a motocykly vyrobenými do roku 1983.

Přehlídka byla opravdu bohatá, ale bohužel ne všichni se vydali na vlastní soutěžní jízdu. Pouze šedesát automobilů a dvacítka motocyklů. Tedy zhruba tak jedna třetina ze všech. A to je určitě škoda. Nějak nechápeme myšlení majitelů automobilů a motocyklů, že nemají zájem svézt se po nenáročné trati. A přispět nějakou tou symbolickou korunou do pokladny veterán klubu.


Jeden okruh, který vedl přes Klučov, Hořany, Poříčany, Chrást, Kersko, Přerov nad Labem, Kounice a zpět do Českého Brodu měřil čtyřicet kilometrů a účastníci jej absolvovali dvakrát za krásného slunečného počasí rozkvetou přírodou. Prostě akce na pohodu s minimálním provozem.


Pořadatele, ale i diváky jistě potěšila účast Wernera Gradische s třílitrovou Bugatti 42 z roku 1929. Vidět bugatku ve svižném tempu na silnici je vždy zážitek. Zároveň byla i nejstarším vozem na trati. Dodejme, že vozy Bugatti třikrát zvítězily na Českobrodském okruhu (Pohl 2x, Kubíček 1x)
Z dalších zajímavých předválečných automobilů stojí za zmínku třeba Daimler EL24 z roku 1937, MG TA (1936), Ford V8 (1935) atd. Z mladších pak třeba dva vozy Riley, ročník 1950 a 1953 nebo i pěkný mikrobus Barkas (1973).


Startovní listina předválečných motocyklů byla rovněž ochuzena, ale kdo byl u trati, tak viděl třeba BMW Sahara side, několik strojů BSA včetně paní Libušky Šulcové, dále Royal Enfield, Peugeot R108, Norton nebo Nimbus. Naopak poválečná kategorie byla více méně směsicí ČZ, Jawa a BMW.
Na Českobrodský okruh jsme zavítali po delší době a byli jsme naprosto spokojeni až na menší počet vozidel na trati. Snad příště.


Auto do 1945

1.Pavel Bacílek, Škoda Populár,16 bodů
2 Ivan Rejmon, Tatra 57B, 26
3.Ondřej Nachtigall, Tatra 54/30, 26


Auto po roce 1945

1. Ladislav Šedivý, Škoda Octavia,15
2.Richard Havránek, Škoda 110L,15
3.Vlastimil Bacílek, Škoda Octavia,17


Moto BSA + OHC

1.Luboš Bubeníček, BSA S27, 69
2.Daniel Šulc, BSA M35, 83
3.Jan Kalivoda, BSA A10, 159


Moto do roku výroby 1945

1 52 Jiří Blažek BMW R75-WH Sahara+side, 55
2 54 Vladimír Šitych Automoto A16, 90
3 78 Luboš Dlouhý Harley Davidson WLA, 94


Moto po roce 1945

1. Jan Hrouda, Jawa-ČZ 250, 28
2.Pavel Brož, ČZ 175/502-Skůtr, 33
3.Jan Hybeš, ČZ 125T,36



JL 6.5.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar