Dvacítka bugatek na Zbraslavi
Takřka dvě desítky automobilů slavné značky Bugatti mohli vidět návštěvníci, kteří v sobotu zavítali na jízdu pravidelnosti do vrchu Zbraslav – Jíloviště, a hned dodejme, že tolik se jich tady ještě nikdy nesešlo. Důvodů, proč se taková akce zdařila, je hned několik.
Asi největší zásluhu mají manželé Markéta a Standa Profeldovi, kteří letos „vzali do rukou“ pořádání této akce a potom jejich známosti s ostatními majiteli vozů Bugatti, včetně Ladislava Samohýla. Ten také přivezl na Zbraslav několik automobilů. Týden před tím se ve Zlíně uskutečnila v rámci Barum rally už tradiční Bugatti Grand Prix, a tak přijeli i rakouští účastníci Helge Hauk a Walter Gradisch. Jen je škoda, že ne všechny bugatky absolvovaly trať závodu, ale i tak si přišlo oko veteránisty na své.
Nejstarší Bugatti 13 z roku 1911, byla svěřena Prof.Mudr.Janu Pirkovi, který si také jízdu právem užíval. Dlouhá léta byl tento model v majetku českobudějovické rodiny Ernestů a dnes ji vlastní právě Ladislav Samohýl. Se sportovnější verzí T13, respektive více než zdařilou replikou s patřičnou patinou (originál pochází z roku 1922), jel její autor Jakub Stauch z nedaleké Líšnice. „Provětrat“ své stroje přijel i MUDr. Jiří Koťátko s typem Bugatti 43/44 nebo Jitka Masojídková s Bugatti 37 A, kterou vlastnil a zrenovoval kdysi do současného stavu kdysi její otec Jiří Šilha, na kterého všichni pochopitelně zavzpomínali.
Jeden automobil – Bugatti T37 La Mouche se svými tvary jaksi vymykal tradici slavné značky z Molsheimu, a dokonce jsme „v davu“ zaslechli k tomu exempláři nejrůznější hlásky. Třeba, že jde o lidovou tvořivost ve stylu hot rod a podobně. Nic takového, hned vysvětlíme.
Bugatti T 37 La Mouche je již čtvrtým rokem ozdobou sbírky veteránů pana Ladislava Samohýla, kde se nachází i největší kolekce vozů Bugatti v Čechách a na Moravě. Automobil byl zakoupen v nepojízdném stavu, ale s kompletní karosérií. Renovace vozu se však chýlí ke konci a v příštím roce by mělvůz už „zavrčet“. Karoserie vozu, pro mnohé známá jako „ Cage la Mouche“(v překladu Moucha) skýtá jen malé pohodlí, protože je postavena na Grand Prix podvozku, identickém s osmiválcovým Grand Prix modelem Bugatti 35.
Tyto vozy s označením 37 byly osazeny pouze určeném jen pro závodění. Tím však vůz získal na tehdejší dobu velký výkon a rychlost oproti jiným běžně vyráběným vozům. Hliníková karoserie má svou patinu. Zajímavostí je odnímatelný díl střechy, který se uloží za sedadla a tím vznikne „polokabriolet“. Více se o něm dozvíte zítra.
Automobily Bugatti byly rozhodně ozdobou letošního ročníku Zbraslav – Jíloviště, a přejme si jen, aby se v této tradici pokračovalo, a za rok jsme se s nimi opět setkali, třeba ještě ve větším počtu. Markéto a Stando, díky. Dokázali jste úžasnou věc.
J.Lasík 9.9.2015
Nejstarší Bugatti 13 z roku 1911, byla svěřena Prof.Mudr.Janu Pirkovi, který si také jízdu právem užíval. Dlouhá léta byl tento model v majetku českobudějovické rodiny Ernestů a dnes ji vlastní právě Ladislav Samohýl. Se sportovnější verzí T13, respektive více než zdařilou replikou s patřičnou patinou (originál pochází z roku 1922), jel její autor Jakub Stauch z nedaleké Líšnice. „Provětrat“ své stroje přijel i MUDr. Jiří Koťátko s typem Bugatti 43/44 nebo Jitka Masojídková s Bugatti 37 A, kterou vlastnil a zrenovoval kdysi do současného stavu kdysi její otec Jiří Šilha, na kterého všichni pochopitelně zavzpomínali.
Jeden automobil – Bugatti T37 La Mouche se svými tvary jaksi vymykal tradici slavné značky z Molsheimu, a dokonce jsme „v davu“ zaslechli k tomu exempláři nejrůznější hlásky. Třeba, že jde o lidovou tvořivost ve stylu hot rod a podobně. Nic takového, hned vysvětlíme.
Bugatti T 37 La Mouche je již čtvrtým rokem ozdobou sbírky veteránů pana Ladislava Samohýla, kde se nachází i největší kolekce vozů Bugatti v Čechách a na Moravě. Automobil byl zakoupen v nepojízdném stavu, ale s kompletní karosérií. Renovace vozu se však chýlí ke konci a v příštím roce by mělvůz už „zavrčet“. Karoserie vozu, pro mnohé známá jako „ Cage la Mouche“(v překladu Moucha) skýtá jen malé pohodlí, protože je postavena na Grand Prix podvozku, identickém s osmiválcovým Grand Prix modelem Bugatti 35.
Tyto vozy s označením 37 byly osazeny pouze určeném jen pro závodění. Tím však vůz získal na tehdejší dobu velký výkon a rychlost oproti jiným běžně vyráběným vozům. Hliníková karoserie má svou patinu. Zajímavostí je odnímatelný díl střechy, který se uloží za sedadla a tím vznikne „polokabriolet“. Více se o něm dozvíte zítra.
Automobily Bugatti byly rozhodně ozdobou letošního ročníku Zbraslav – Jíloviště, a přejme si jen, aby se v této tradici pokračovalo, a za rok jsme se s nimi opět setkali, třeba ještě ve větším počtu. Markéto a Stando, díky. Dokázali jste úžasnou věc.
J.Lasík 9.9.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout