Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jede se 1000 mil československých 2024

Od čtvrtka do soboty probíhá mezi Prahou, Brnem a Bratislavou a v okolí slovenského hlavního města, vzpomínkový závod 1000 mil československých. Letos se postavilo na start sto dvacet automobilů vyrobených do roku 1939.

Ve čtvrtek se jela etapa z Prahy přes Brno do Bratislavy s cílem u Dunaje pod hradem Děvín. Vzhledem k několika uzavírkám museli pořadatelé změnit trasu z Havlíčkova Brodu do Polné, ale musíme konstatovat, že k lepšímu. A to díky úseku ze Štok do Dobronína. Škoda, že po podobných silničkách nevedou celé míle, účastníci by si jistě libovali. A litují, že vypadla sobotní část z Brna do Přibyslavi přes krásnou Vysočinu a místo toho pojedou po hlavní silnici podél dálnice do Jihlavy. Tradice je sice jedna věc, ale je otázkou jestli se držet rok co rok co nejvíce původní trati.



Úvod startovního pole obstaraly vozy Jawa Minor a Aero 662, společně s vozy DKW. Tedy objemově nejslabší, pak se postupně objem vozů zvyšuje přes BMW, Citroën až po nejsilnější, kterými byly letos pětilitrový Horch 853 z roku 1936 a 5,2 litrový La Salle 50 Coupe, vyrobený v roce 1939.



Troufáme si, říct, že osmdesát procent posádek tvoří stála parta, jako Standa Profeld s Bugatti 37, Vladislav Novák s Bugatti 57 Ventoux, Tomáš Kalkus s Lagondou M45 Tourer. Poté, co ukončil funkci ředitel soutěže se s chutí svezl Mirek Krejsa s Lagondou Three Litre, Luboš Pešák z Veteran Areny „provětral“ Aston Martin Bertelli, jediný dochovaný automobil s touto karosérií. Byl vyroben v roce 1937 pro akcionáře firmy Aston Martin, který s ním startoval na RAC rally v roce 1938.




Manželé Jura a Jana Koníčkovi startovali poprvé s Bugatti 49, vyrobenou v roce 1932 a dodanou do karosárny Gangloff k osazení dvoudveřovou karosérií kabrio a s hliníkovými koly. Otec a syn Volfové nestihli doladit Walter P3 Suppersport, s nímž jeli míle vloni a na start se postavili vozem Walter 6B (1930).




Nejstarším automobily byly Praga Mignon (1916) Pavla Prcházky, dále Bugatti 123 Brescia (1922) Jakuba Staucha, který tentokrát vyměnil manželku za svého syna Dana. O rok mladší byl Vauxhall 23/60 holandského účastníka Juri Castricuma. Rok 1925 má v rodném listě zapsaný Chevrolet Superior Petra Dražana.



Dnešní etapa vede z Bratislavy na motokárovou trať Dlhá a na trať závodu do vrchu na pezinskou Babu. Zítra se 1000 mil vrací zpět do Prahy, kde jsou před technickým muzeem očekáváni kolem 17. hodiny.



Více na www.1000milčeskoslovenskych.cz




JL
14.6.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar