Milan Zapadlo slaví životní jubileum
Dnes v pátek 10. června slaví 60. narozeniny Milan Zapadlo, bývalý tovární jezdec týmu Škoda, jehož kariéra je spjata hlavně s vozem Škoda 130 RS. V 70. letech patřil k absolutní naší špičce společně s Blahnou, Šedivým a Kvaizarem.
Největších úspěchů dosáhl v době, kdy automobilku Škoda vedl jeho otec. Za to si od některých příznivců vysloužil přezdívku „protekční“, ale už asi jen málokdo si uvědomoval, že za jeho éry automobilový sport v Mladé Boleslavi vzkvétal. Milan Zapadlo jel vždy hned od startu naplno, občas možná až příliš rychle, ale nikdy moc netaktizoval.
Poprvé se s jeho jménem seznámila veřejnost v první polovině sedmdesátých let, kdy startoval se Škodou 120 S, s níž absolvoval například i první československý rallycross Na Radouči v Mladé Boleslavi. Se stodvacítkou pokračoval také v továrním týmu, než se objevila legendární stotřicítka, kterou také dostal do rukou jako první.
Trénink na Rallye Košice ale nedopadl dvakrát nejlépe. Další náš jezdec Leo Pavlík jej požádal, jestli by mu novinku nepředvedl a nesvezl jej. Výsledkem byla rána, o níž si pamětníci ještě dnes na východním Slovensku povídají.
V roce 1976 vyhrál Rallye Sachsenring, dojel sedmý v Tatrách, a největší úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Do roku 1977 vstoupil famózně. Dojel patnáctý v Rallye Monte Catrlo, když v jedné rychlostní zkoušce zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Následovalo vítězství v Rallye Jugoslávie a Rallye Jeseníky a zisk titulu mistra Československa ve třídě A5. V následujícím roce na sebe upozornil devátou příčkou v těžké Rallye Akropolis, poté však jeho hvězda začala pomalu vyhasínat. Všechny úspěchy dosáhl se spolujezdcem Jiřím Motalem. V témže roce se objevil i v Mistrovství Evropy cestovních automobilů na okruzích společně s Josefem Michlem. Spolu také vybojovali první zlatý věnec v divizi I pro Škodu 130 RS a přispěli tak k celkové třetí příčce v ME.
Na soutěže po odchodu ze škodovky ale úplně nezanevřel, startoval s Miroslavem Lžíčařem na VW Scirocco nebo Renaultu 12 Gordini, později okusil i Škodu 130 L.
Ale i letos mohli diváci vidět Milana Zapadla se Škodou 110 R Coupe (po Jaroslavu Bobkovi) třeba v Rallye Legend Český Krumlov nebo v Rallye Praha Revival.
Milane, hodně zdraví a štěstí do dalších let Ti přeje
Redakce Autokaleidoskopu a Káťa
Poprvé se s jeho jménem seznámila veřejnost v první polovině sedmdesátých let, kdy startoval se Škodou 120 S, s níž absolvoval například i první československý rallycross Na Radouči v Mladé Boleslavi. Se stodvacítkou pokračoval také v továrním týmu, než se objevila legendární stotřicítka, kterou také dostal do rukou jako první.
Trénink na Rallye Košice ale nedopadl dvakrát nejlépe. Další náš jezdec Leo Pavlík jej požádal, jestli by mu novinku nepředvedl a nesvezl jej. Výsledkem byla rána, o níž si pamětníci ještě dnes na východním Slovensku povídají.
V roce 1976 vyhrál Rallye Sachsenring, dojel sedmý v Tatrách, a největší úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Do roku 1977 vstoupil famózně. Dojel patnáctý v Rallye Monte Catrlo, když v jedné rychlostní zkoušce zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Následovalo vítězství v Rallye Jugoslávie a Rallye Jeseníky a zisk titulu mistra Československa ve třídě A5. V následujícím roce na sebe upozornil devátou příčkou v těžké Rallye Akropolis, poté však jeho hvězda začala pomalu vyhasínat. Všechny úspěchy dosáhl se spolujezdcem Jiřím Motalem. V témže roce se objevil i v Mistrovství Evropy cestovních automobilů na okruzích společně s Josefem Michlem. Spolu také vybojovali první zlatý věnec v divizi I pro Škodu 130 RS a přispěli tak k celkové třetí příčce v ME.
Na soutěže po odchodu ze škodovky ale úplně nezanevřel, startoval s Miroslavem Lžíčařem na VW Scirocco nebo Renaultu 12 Gordini, později okusil i Škodu 130 L.
Ale i letos mohli diváci vidět Milana Zapadla se Škodou 110 R Coupe (po Jaroslavu Bobkovi) třeba v Rallye Legend Český Krumlov nebo v Rallye Praha Revival.
Milane, hodně zdraví a štěstí do dalších let Ti přeje
Redakce Autokaleidoskopu a Káťa
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout