Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Planai Classic 2008 - dobrodružství v Alpách

Veteránské akce už nejsou pouze výsadou jarních a letních měsíců, ale stále větší obliby se těší soutěže na sněhu a ledu. Zatímco loni byla zima na sníh skoupá, letos to bylo už o něco lepší. A tak se můžete těšit na reportáže z Planai Classic a také Historic Ice Trophy.

Malé rakouské městečko Gröbming je už patnáct let centrem nejen populární červencové Ennstal Classic, ale po dvanáct let také zimní Planai Classic. V údolí to sice vypadlo pomalu jako na jaře, ale na horské zkoušce Planai si padesátka startujících užila sněhu dost a dost. Celá soutěž je rozdělená vlastně do tří částí – jízda po dostihové dráze, noční etapa a dvě jízdy do vrchu od prostřední stanice lanovky k vrcholu Planai.
Právě tento šestikilometrový úsek patří vždy k nejzajímavějším na celé soutěži. Potom už následuje pouze večerní výstava ve Schladmingu a obří slalom lyžařských hvězd minulých let, který letos okořenili svojí účastí mj. Franz Klammer nebo Hans Knaus.
Pořadatelům se každoročně podaří přilákat na start i několik atraktivních účastníků. Letos si přijeli do Rakouska zavzpomínat na svá nejlepší léta Švéd Björn Waldegaard s Porsche 911 nebo Fin Rauno Aaltonen s Mini Cooperem. Oba sedlali typy automobilů, s nimiž dosahovali v dobách největší slávy největších úspěchů. Na Porsche 911 vyhrál Waldegaard dvakrát Rallye Monte Carlo v letech 1969 až 70 a kromě mnoha dalších vavřínů zvítězil také v Safari rallye, to už bylo ovšem v roce 1977 a s Fordem Escort. Navíc jej navigoval Hans Sylvan, bývalý spolujezdec dalšího skvělého jezdce Stig Blomqvista.
Rauno Aaltonen, který na Planai Classic oslavil sedmdesátiny zase kraloval na slavném Monte Carlo v roce 1967.
Jim sekundovali nám dobře známý Armin Schwarz s atraktivním roadsterem Colani GT nebo evropský šampion v rallye historických vozidel Michael Stoschek s Porsche 911.
Planai Classic je pochopitelně soutěž pravidelnosti, kde rozhoduje dodržení jízdního průměru 40 km/h. Přesto někteří na sněhu neodolali a pořádně šlapali na plyn.
Ve startovním poli převládaly vozy Porsche 911 a 356, ale k vidění byly vedle vozů BMW 2002, Volvo 122 a 544, VW Brouk, Alfa Romeo, Renault 8 Gordini, Ford Escort i zajímavé automobily jako Abarth Zagato 750, Jaguar MK II, Fiat 124 Abarth Coupé nebo klasika v podobě MG L Type Magna z roku 1933. Největším hrdinou byl bezpochyby Jens Wendland, který se svým vozem Aston Martin (1934) přijel po ose ze Slovenska a celou soutěž absolvoval bez spolujezdce. Nejstarším kouskem byl kompresorový Mercedes Benz 630 K s datem výroby 1927. Ale nejšťastnější byli v cíli otec a syn Haberlové, kteří se Planai Classic zúčastnili už pětkrát. Ovšem teprve letos jim podařilo zvítězit, když s Porsche 356 SC Cabrio prokázali největší cit pro přesnost. Od ideálního času se odchýlili o 1,69 sekundy.

Jindřich Lasík, 14.1.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar