Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Prachov Revival - setkání pamětníků nezklamalo

Druhý ročník ceny Prachovských skal Revival měl být přehlídkou historických závodních automobilů a motocyklů, které na přírodním okruhu kolem Jinolických rybníků závodily v letech 1952 až 1970, přičemž zúčastnit se mohly na doplnění i předválečné automobily.

Z.Křivohlavý

Z.Křivohlavý

J.Hron-Pony BMW

J.Hron-Pony BMW

M.Ledr-Gbelec

M.Ledr-Gbelec

Delfin 65 a II

Delfin 65 a II

S.Profeld

S.Profeld

B. Klein/ J.Rambousek

B. Klein/ J.Rambousek

V.Kubíček - Š 1100

V.Kubíček - Š 1100

Kdo přišel vloni s nápadem, jestli pan Michal Velebný, ředitel závodu nebo členové Autoklubu Jičín je vcelku jedno. V každém případě šlo o záslužný čin, který se setkal s více než slušným ohlasem. Proto jsme i letos zavítali na Prachov. Původně se přihlásilo na pětadvacet automobilů, což slibovalo už předem pěkné pokoukání, byť se nezávodí na čas ani na pravidelnost. Smyslem je předvést tyto krásné stroje na části tratě dnes už zapomenutého závodu, který se svým významem řadil hned za Velkou cenu Brna. Bohužel se nakonec deset majitelů vzácných automobilů omluvilo z nejrůznějších důvodů, což je určitě škoda.
Za chladného počasí, které co chvíli hrozilo deštěm nakonec dorazily do Jičína tři motocykly a patnáct automobilů, jejichž jezdci se vzhledem k malému počtu startujících svezli během dne celkem šestkrát, místo čtyř jízd. Přijel i Zdeněk Křivohlavý, který na Prachově startoval v šedesátých letech celkem osmkrát. Se slzou v oku vzpomínal, jaké to tenkrát bývaly závody. V jednom roce přišlo od středy do neděli také sto tisíc diváků. Ještě připomeňme, že v nabité konkurenci dojel v roce 1970 na vynikajícím čtvrtém místě. Také tentokrát předvedl ve svých neuvěřitelných 77 letech, stejně jako kdysi monopost s názvem Chelik Wartburg F3 z roku 1964 a pěkně ho prohnal.
Druhý jezdcem, který se zde svezl v dobách největší slávy okruhu byl Rudolf Böhm s monopostem Čermák Wartburg F3 (1967). Nechyběl ani Stanislav Profeld a Magdou Wartburg známého konstruktéra a jezdce v jedné osobě Vlčka. jenž ještě v sobotu byl na veteránském veletrhu v Rakousku. Dokonce měl možnost jet na burzu do Anglie, ale protože by Prachov nestihl, tak raději zůstal doma. Jen mimochodem manželé Profeldovi patří k velkým veteránským nadšencům a pomalu není víkend, aby se někde neobjevili alespoň s jedním automobilem. Díky takovým nadšencům můžeme pak v akci vídat zajímavé stroje, které by jinak skončily někde v propadlišti motoristických dějin.
Kromě formulí stojí za zmínku určitě stroj Gbelec Wartburg Sport (1960) nebo Škoda 1100 sport (1954). Premiéru měl naopak Ponny BMW postavený v roce 1952 hradeckým Jiřím Bulíčkem, a zrenovovaný Janem Hronem těsně před Prachovem. Na jízdu se také dnes dvaaosmdesátiletý konstruktér přijel osobně podívat, dokonce se svezl s formulí Zdeňka Křivohlavého. Zpestřením byla určitě účast JUDr. Bohuslava Kleina s Jirkou Rambouskem s Bugatti T 35B Pur Sang, rok výroby 1928/2009. Škoda jen, že museli opravovat mazací trubku, ale i to k závodění veteránů prostě už patří. Ale pro Jirku zvaného Hoboje nic není problém.
I přes menší počet účastníků se akce vydařila a přejme pořadatelům, aby si příští roky našlo na Prachov cestu ještě více majitelů historických závodních automobilů. Tradice by se měla dodržovat.


J.Lasík, 17.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar