Před sto lety rozsvítil Citroën Eiffelovku
V sobotu 4. července 1925 večer se na Eiffelovce objevilo jméno Citroën vytvořené ze světelných písmen. André Citroën souhlasil s bláznivým projektem inženýra Fernanda Jacopozziho - osvětlit nejslavnější z památek francouzského hlavního města. André Citroën okamžitě pochopil odvážnost technické výzvy a obrovský reklamní potenciál.
Měl totiž mimořádnou schopnost překvapovat, inovovat a posouvat hranice v mnoha oblastech, jako byla výroba, technologie, styl, prodejní a poprodejní procesy, řízení lidských zdrojů a komunikace. Byl napevno spjatý s okolní společností, a jeho ambicí proto bylo usnadňovat motoristické zážitky pro větší svobodu pohybu a nezávislost.
André Citroën zelektrizoval Paříž
Během několika týdnů bylo na Eiffelovku nainstalováno 250 000 žárovek šesti různých barev, propojených 6 000 metry elektrických kabelů. Když se 4. července 1925 světla rozsvítila, objevila se série devíti světelných obrazů, které se střídaly během 40 sekund: arabesky, déšť hvězd, komety… a nakonec se objevilo sedm písmen C.I.T.R.O.Ë.N. a dvojitý šíp. Potom se představení před fascinovanými Pařížany opakovalo.
André Citroën byl pánem světel Eiffelovy věže až do roku 1934, každý rok svou instalaci obnovoval, věrný dodnes platnému principu značky Citroën: využívat technologické inovace ve prospěch každodenního života. V roce 1928 například dva světelné ciferníky o průměru 20 metrů ukazovaly Pařížanům čas. V roce 1934 obří teploměr vysoký 160 metrů informoval o teplotě ve městě.
Tato ambice poháněla, a i po více než 100 let stále pohání Citroën ve všech aspektechFilozofií Citroënu je, že inovace musí být elektrická a propojená, aby nabídla mobilitu, která je zodpovědná a zároveň cenově dostupná.
Citroën 28.4.2025
André Citroën zelektrizoval Paříž
Během několika týdnů bylo na Eiffelovku nainstalováno 250 000 žárovek šesti různých barev, propojených 6 000 metry elektrických kabelů. Když se 4. července 1925 světla rozsvítila, objevila se série devíti světelných obrazů, které se střídaly během 40 sekund: arabesky, déšť hvězd, komety… a nakonec se objevilo sedm písmen C.I.T.R.O.Ë.N. a dvojitý šíp. Potom se představení před fascinovanými Pařížany opakovalo.
André Citroën byl pánem světel Eiffelovy věže až do roku 1934, každý rok svou instalaci obnovoval, věrný dodnes platnému principu značky Citroën: využívat technologické inovace ve prospěch každodenního života. V roce 1928 například dva světelné ciferníky o průměru 20 metrů ukazovaly Pařížanům čas. V roce 1934 obří teploměr vysoký 160 metrů informoval o teplotě ve městě.
Tato ambice poháněla, a i po více než 100 let stále pohání Citroën ve všech aspektechFilozofií Citroënu je, že inovace musí být elektrická a propojená, aby nabídla mobilitu, která je zodpovědná a zároveň cenově dostupná.
Citroën 28.4.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout