Rallye Historik Vltava ovládl Latvala s Toyotou
Hned od úvodní rychlostní zkoušky se na náročných tratích 33. Šmucler Historic Vltava Klatovy odehrávají velké sportovní bitvy mezi domácími i zahraničními posádkami. Úvodní den vyzněl lépe pro hosty.
Roli největších favoritů v sobotní etapě téměř beze zbytku naplnila především finská dvojice Jari-Matti Latvala – Tuuka Shemeikka, jedoucí s vozem Toyota Celica GT-Four ST185. Trojnásobný vicemistr světa se svým spolujezdcem s přehledem ovládli sedm z osmi rychlostních zkoušek, pouze na poslední z nich kvůli technickým potížím a díky defektu přenechali dílčí prvenství úřadujícím evropským šampiónům Tiboru Érdimu a Istvánu Kerékovi.
Tato maďarská dvojice s vozem Ford Sierra RS Cosworth držela s přehledem v polovině druhou příčku s víc jak minutovou ztrátou na Finy, pro body za třetí příčku si zatím jedou Belgičané Pieter-Jan Maeyaert a Yves Dewulf s BMW M3. Až za nimi a za irským duem Kelly – Kennedy figurovali Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s Toyotou Celicou GT-Four ST165. Štajf s Havelkovou obhajují loňské prvenství, nicméně v průběhu soboty řešili potíže s diferenciálem, navíc si připsali penalizaci za nesprávný průjezd retardérem.
Přesto posádka japonského vozu vedla pořadí domácího šampionátu historických vozidel, kde druhá příčka po první etapě patřila dvojici Martin Knížek – Petr Šlegl (BMW 318iS), třetí byli Jiří Kašpar a Pavel Adámek (Škoda 130LR). Výtečně si vedlo i slovensko-české duo Martin Koči – Tomáš Klíma, jedoucí v rámci speciální třídy P2 s mírně modernějším strojem Mitsubishi Lancer Evo III. Jejich časy jsou třetí nejrychlejší mezi všemi jezdci s historickou technikou.
Čtyři rychlostní zkoušky druhého dne nijak neotřásly cestou finské posádky Jari-Matti Latvala – Tuuka Shemeikka za prvenstvím. Sobotní technické potíže se jejich týmu podařilo vyřešit a v neděli se díky tomu černá Toyota Celica GT-Four ST185 už opět proháněla po tratích v plném tempu. Finové nakonec ovládli soutěž s téměř čtyřminutovým náskokem před druhými v pořadí, kterými byli Maďaři Tibor Érdi a István Kerék s vozem Ford Sierra RS Cosworth. V dramatickém finiši vybojovali třetí příčku nejlepší závodníci českého šampionátu Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s Toyotou Celicou GT-Four ST165, kteří v nedělní etapě přeskočili v pořadí irskou dvojici Donagh Kelly – Rory Kennedy (BMW M3).
Ještě po deváté zkoušce držel třetí příčku Martin Koči, ale pěkný výkon ukončila v následující zkoušce technická závada.
Také v českém šampionátu historických vozů se pořadí v průběhu druhé etapy často měnilo, stříbrnou příčku v něm nakonec obsadili Miroslav Janota a Petr Novák s vozem Opel Ascona 400, díky zdařilému finiši si pro třetí místo dojeli do cíle velezkušení Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel s Fordem Escort RS1600.
PR + JL 29.4.2025
Foto Daniel Folprecht
Tato maďarská dvojice s vozem Ford Sierra RS Cosworth držela s přehledem v polovině druhou příčku s víc jak minutovou ztrátou na Finy, pro body za třetí příčku si zatím jedou Belgičané Pieter-Jan Maeyaert a Yves Dewulf s BMW M3. Až za nimi a za irským duem Kelly – Kennedy figurovali Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s Toyotou Celicou GT-Four ST165. Štajf s Havelkovou obhajují loňské prvenství, nicméně v průběhu soboty řešili potíže s diferenciálem, navíc si připsali penalizaci za nesprávný průjezd retardérem.
Přesto posádka japonského vozu vedla pořadí domácího šampionátu historických vozidel, kde druhá příčka po první etapě patřila dvojici Martin Knížek – Petr Šlegl (BMW 318iS), třetí byli Jiří Kašpar a Pavel Adámek (Škoda 130LR). Výtečně si vedlo i slovensko-české duo Martin Koči – Tomáš Klíma, jedoucí v rámci speciální třídy P2 s mírně modernějším strojem Mitsubishi Lancer Evo III. Jejich časy jsou třetí nejrychlejší mezi všemi jezdci s historickou technikou.
Čtyři rychlostní zkoušky druhého dne nijak neotřásly cestou finské posádky Jari-Matti Latvala – Tuuka Shemeikka za prvenstvím. Sobotní technické potíže se jejich týmu podařilo vyřešit a v neděli se díky tomu černá Toyota Celica GT-Four ST185 už opět proháněla po tratích v plném tempu. Finové nakonec ovládli soutěž s téměř čtyřminutovým náskokem před druhými v pořadí, kterými byli Maďaři Tibor Érdi a István Kerék s vozem Ford Sierra RS Cosworth. V dramatickém finiši vybojovali třetí příčku nejlepší závodníci českého šampionátu Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s Toyotou Celicou GT-Four ST165, kteří v nedělní etapě přeskočili v pořadí irskou dvojici Donagh Kelly – Rory Kennedy (BMW M3).
Ještě po deváté zkoušce držel třetí příčku Martin Koči, ale pěkný výkon ukončila v následující zkoušce technická závada.
Také v českém šampionátu historických vozů se pořadí v průběhu druhé etapy často měnilo, stříbrnou příčku v něm nakonec obsadili Miroslav Janota a Petr Novák s vozem Opel Ascona 400, díky zdařilému finiši si pro třetí místo dojeli do cíle velezkušení Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel s Fordem Escort RS1600.
1.Latvala – Shemeikka | Toyota Celica GT Four | 01:19:30.0 |
2. Érdi - Kerék | Ford Sierra Cosworth | +00:03:44.6 |
3. Štajf – Havelková | Toyota Celica GT Four | +00:05:19.5 |
4. Kelly – Kennedy | BMW M3 | +00:05:26.8 |
5.Graham W. - Graham K. | BMW M3 | +00:08:06.7 |
6.Ferreiro – Anido | Ford Escort RS 1800 | +00:08:45.9 |
7.Silvasti - PietiläinenLancia 037 Rally | +00:09:35.8 | |
8.Brazzoli – Musiari | Porsche 911 RS | +00:10:03.2 |
9.Metivier – Garin | Ford Escort RS 1600 | +00:10:43.5 |
10.Janota – Novák | Opel Ascona 400 | +00:11:21.9 |
11.Štolfa – Hawel | Ford Escort RS 1600 | +00:11:36.9 |
12.Knížek – Šlegl | BMW 318 | +00:11:38.4 |
13.Kašpar – Adámek | Škoda 130 LR | +00:11:44.9 |
PR + JL 29.4.2025
Foto Daniel Folprecht
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout