Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda na výstavě Rétromobile se16 exponáty

Automobilka Škoda si připomíná 130 let své existence ve velkém stylu. Na výstavišti Porte de Versailles v Paříži, kde se koná 49. ročník prestižní výstavy klasických vozů Rétromobile, Škoda zdvojnásobila svou výstavní plochu na 500 m2.

S počtem 16 vystavených vozů je zde vystaveno více vozů, než kdykoliv předtím a návštěvníci mají vzácnou příležitost prohlédnout si široký průřez vývojem společnosti.
Na výstavě Rétromobile mohou návštěvníci sledovat kořeny značky prostřednictvím repliky jízdního kola L&K Slavia z roku 1897, doplněné dvěma historickými motocykly: L&K BZ z roku 1903, který byl poháněn jednoválcovým motorem o objemu 331 cm3 a dosahoval maximální rychlosti až 60 km/h, zatímco dvouválcový závodní speciál L&K CCR z roku 1905 odráží další pokrok společnosti v oblasti motocyklové techniky.

K oslavě jubilea nesmí chybět ani první automobil značky Škoda: Vůz L&K Voiturette A, který se se představil 29. října 1905, byl vybaven dvouválcovým motorem o objemu 1 005 cm³ a výkonem 7 koní, což mu umožňovalo dosáhnout rychlosti až 40 km/h.


Zlatá éra: 20. a 40. léta 20. století

Vystavený vůz L&K Škoda 110 z roku 1929 je zástupcem období těsně po spojení automobilky Laurin & Klement s plzeňským koncernem Škoda v roce 1925, které vedlo k postupnému přejmenování jejích vozů. Dalším výrazným exponátem je Škoda Popular Sport Coupé z roku 1934, unikátní závodní automobil z limitované série pěti kusů, nedávno jej získalo Škoda Muzeum do své sbírky. Tuto část výstavy doplňuje Škoda Rapid OHV z roku 1940 a jeho sourozenecký model vůz Popular, s aerodynamickou karoserií a maximální rychlostí až 110 km/h.


Poválečná praktičnost

Čtveřice vozů z druhé poloviny 20. století nabízí rozmanitý pohled na vývoj značky Škoda. Škoda 1201 STW byla vyráběna v mnoha karosářských verzích – včetně sanitního provedení, na výstavě zastoupena v barvě služebního vozu z roku 1958. Škoda Felicia z roku 1961 s čtyřválcovým motorem 1089 cm3 a výkonem 50 kse stala ikonou elegance 60. let a dosahovala rychlosti až 130 km/h.
Dalším modelem je robustní užitkový vůz Škoda Trekka, vyráběný na Novém Zélandu v letech 1966-1973 s využitím mechanických komponentů z vozu Škoda Octavia Super. Výběr uzavírá jedinečný Škoda 110 Super Sport „Ferat“ z roku 1981, model vytvořený na zakázku speciálně pro kultovní český horor Upír z Feratu.


Moderní éra i elektrická budoucnosti

Modelová řada Škoda 21. století je reprezentována pěti modely. Škoda Octavia WRC (2003) zdůrazňuje dlouhodobé angažmá značky v motorsportu, zatímco Škoda Superb Tour de France z roku 2005 odráží její úzké vazby na profesionální cyklistiku. Škoda Yeti Extreme Concept představený v roce 2014, vznikl jako tuningový showcar. Současnou produkci české automobilky v Paříži zastupují elektromobily Škoda Enyaq a zcela nový Škoda Elroq.


Rétromobile: prvotřídní oslava automobilového dědictví

Výstava Rétromobile se koná na výstavišti Paris Expo Porte de Versailles ode dneška, středy 5. února, do neděle 9. února. Jako jedna z nejprestižnějších světových výstav klasických automobilů přitahuje přibližně 130 000 mezinárodních návštěvníků, mezi nimiž jsou jak nadšenci, tak profesionálové z oboru.



Škoda Auto 5,2,2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar