Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

South Bohemia v šumavských hvozdech

Největší česká setinová rallye South Bohemia Classic má za sebou už patnáctý ročník, o kterém musíme prohlásit, stejně jako o minulých – neměl prostě chybu. Krásná auta, nádherná příroda, úžasná trať, super počasí, rodinná atmosféra a skvělí pořadatelé.

Koncept soutěže zůstává po léta stejný, v pátek v 16.30 hodin start v Českých Budějovicích, po 178 kilometrech cíl v Dolní Vltavici na Lipně. V sobotu start v 8 hodin a v 16 hodin cíl, tentokrát po 290 kilometrech opět na Lipně. Páteční část vedla nejdříve východně od Českých Budějovic a po krátké pause na kávu na Hluboké se přesunula na západ, přičemž nechyběla už tradiční místa jako Holašovice, Křemže, Chvalšiny nebo průjezd setmělým Českým Krumlovem.



Druhá etapa směřovala letos na Šumavu a její místa jako Kašperské hory, Srní, Modrava, Kvilda, Churáňov, Borová Lada, České Žleby. Projeli jsme ji skoro celou a zdejší silničky museli nadchnout každého řidiče. Nahoru, dolů, ze zatáčky do zatáčky, k tomu úžasné výhledy po podhůří Šumavy i na samotnou Šumavu. Dokonce se jelo po trati rychlostní zkoušky světové rally, kterou vloni okusili jezdci jako Ogier, Neuville, Tänak, Rovanperä, Evans, a další.



Na start se postavilo 154 posádek včetně třiceti zahraničních, včetně dvaceti z Rakouska. Je vidět, že si pomalu nacházejí cestu i na South Bohemia. Snad to řeknou i dalším, a za rok jich bude ještě víc. Takovou atmosféru totiž doma nezažijí. U nás celou trať lemují diváci ve dne i v noci i v těch nejzapadlejších místech. Informovanost diváků je bezpochy na nejvyšší úrovni u nás.



Lahůdkou byly první tři automobily – MG C-type (1931), Lagonda Le Mans 45 (1936) a Bentley 3/8 Racer (1948). A za volanty těchto báječných vozů báječní lidé a hrdinové South Bohemia – Curtis Liposcak z USA, Manfred Feyer a André Diehl, oba z Německa. Ve startovní listině jste ale našli i další skvostné značky, jako MG, Austin Healey, Porsche, Mercedes Benz, Jaguar E-Type, Ford Mustang, ale třeba i rarity jako De Lorean, De Tomaso Pantera, Maserati Indy, Lancia Beta, Citroën SM atd.



O výsledku rozhodují hlavně speciální testy, kterých bylo dvanáct a v nichž rozhoduje souhra posádky a přesnost spolujezdce. O první místo bojovali především dvě posádky Albert Pance a Martina Fau s Jaguarem E-Type a Němci Gerd Lambert a Michale Loerke s Porsche 911 SC Targa, kteří vyhráli předchozí dva ročníky. Nakonec byla úspěšnější česká dvojce o 31 tisícin sekundy a zároveň byli první v kategorii mechanických stopek.



1.Pance – FauJaguar E-Type685,26
2.Lambert – LoerkePorsche 911 Taega685,57
3.Adamů T. – Adamů K.Ford Capri977,45
4.Kašpar – JanákMini 1275 GT1114,12
5.Stumpf – RiedlLancia Beta1254,75





JL 9.9. 2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar