South Bohemia v šumavských hvozdech
Největší česká setinová rallye South Bohemia Classic má za sebou už patnáctý ročník, o kterém musíme prohlásit, stejně jako o minulých – neměl prostě chybu. Krásná auta, nádherná příroda, úžasná trať, super počasí, rodinná atmosféra a skvělí pořadatelé.
Koncept soutěže zůstává po léta stejný, v pátek v 16.30 hodin start v Českých Budějovicích, po 178 kilometrech cíl v Dolní Vltavici na Lipně. V sobotu start v 8 hodin a v 16 hodin cíl, tentokrát po 290 kilometrech opět na Lipně. Páteční část vedla nejdříve východně od Českých Budějovic a po krátké pause na kávu na Hluboké se přesunula na západ, přičemž nechyběla už tradiční místa jako Holašovice, Křemže, Chvalšiny nebo průjezd setmělým Českým Krumlovem.
Druhá etapa směřovala letos na Šumavu a její místa jako Kašperské hory, Srní, Modrava, Kvilda, Churáňov, Borová Lada, České Žleby. Projeli jsme ji skoro celou a zdejší silničky museli nadchnout každého řidiče. Nahoru, dolů, ze zatáčky do zatáčky, k tomu úžasné výhledy po podhůří Šumavy i na samotnou Šumavu. Dokonce se jelo po trati rychlostní zkoušky světové rally, kterou vloni okusili jezdci jako Ogier, Neuville, Tänak, Rovanperä, Evans, a další.
Na start se postavilo 154 posádek včetně třiceti zahraničních, včetně dvaceti z Rakouska. Je vidět, že si pomalu nacházejí cestu i na South Bohemia. Snad to řeknou i dalším, a za rok jich bude ještě víc. Takovou atmosféru totiž doma nezažijí. U nás celou trať lemují diváci ve dne i v noci i v těch nejzapadlejších místech. Informovanost diváků je bezpochy na nejvyšší úrovni u nás.
Lahůdkou byly první tři automobily – MG C-type (1931), Lagonda Le Mans 45 (1936) a Bentley 3/8 Racer (1948). A za volanty těchto báječných vozů báječní lidé a hrdinové South Bohemia – Curtis Liposcak z USA, Manfred Feyer a André Diehl, oba z Německa. Ve startovní listině jste ale našli i další skvostné značky, jako MG, Austin Healey, Porsche, Mercedes Benz, Jaguar E-Type, Ford Mustang, ale třeba i rarity jako De Lorean, De Tomaso Pantera, Maserati Indy, Lancia Beta, Citroën SM atd.
O výsledku rozhodují hlavně speciální testy, kterých bylo dvanáct a v nichž rozhoduje souhra posádky a přesnost spolujezdce. O první místo bojovali především dvě posádky Albert Pance a Martina Fau s Jaguarem E-Type a Němci Gerd Lambert a Michale Loerke s Porsche 911 SC Targa, kteří vyhráli předchozí dva ročníky. Nakonec byla úspěšnější česká dvojce o 31 tisícin sekundy a zároveň byli první v kategorii mechanických stopek.
JL 9.9. 2024
Druhá etapa směřovala letos na Šumavu a její místa jako Kašperské hory, Srní, Modrava, Kvilda, Churáňov, Borová Lada, České Žleby. Projeli jsme ji skoro celou a zdejší silničky museli nadchnout každého řidiče. Nahoru, dolů, ze zatáčky do zatáčky, k tomu úžasné výhledy po podhůří Šumavy i na samotnou Šumavu. Dokonce se jelo po trati rychlostní zkoušky světové rally, kterou vloni okusili jezdci jako Ogier, Neuville, Tänak, Rovanperä, Evans, a další.
Na start se postavilo 154 posádek včetně třiceti zahraničních, včetně dvaceti z Rakouska. Je vidět, že si pomalu nacházejí cestu i na South Bohemia. Snad to řeknou i dalším, a za rok jich bude ještě víc. Takovou atmosféru totiž doma nezažijí. U nás celou trať lemují diváci ve dne i v noci i v těch nejzapadlejších místech. Informovanost diváků je bezpochy na nejvyšší úrovni u nás.
Lahůdkou byly první tři automobily – MG C-type (1931), Lagonda Le Mans 45 (1936) a Bentley 3/8 Racer (1948). A za volanty těchto báječných vozů báječní lidé a hrdinové South Bohemia – Curtis Liposcak z USA, Manfred Feyer a André Diehl, oba z Německa. Ve startovní listině jste ale našli i další skvostné značky, jako MG, Austin Healey, Porsche, Mercedes Benz, Jaguar E-Type, Ford Mustang, ale třeba i rarity jako De Lorean, De Tomaso Pantera, Maserati Indy, Lancia Beta, Citroën SM atd.
O výsledku rozhodují hlavně speciální testy, kterých bylo dvanáct a v nichž rozhoduje souhra posádky a přesnost spolujezdce. O první místo bojovali především dvě posádky Albert Pance a Martina Fau s Jaguarem E-Type a Němci Gerd Lambert a Michale Loerke s Porsche 911 SC Targa, kteří vyhráli předchozí dva ročníky. Nakonec byla úspěšnější česká dvojce o 31 tisícin sekundy a zároveň byli první v kategorii mechanických stopek.
1.Pance – Fau | Jaguar E-Type | 685,26 |
2.Lambert – Loerke | Porsche 911 Taega | 685,57 |
3.Adamů T. – Adamů K. | Ford Capri | 977,45 |
4.Kašpar – Janák | Mini 1275 GT | 1114,12 |
5.Stumpf – Riedl | Lancia Beta | 1254,75 |
JL 9.9. 2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout