Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tatra 75 se vzácnou karosérií Bohemia

Automobily Tatra 75 se vyráběly v letech 1934 až 1939 se třemi různými karosériemi – s uzavřenou čtyřmístnou, otevřenou dvoudveřovou a šěstimístnou na prodlouženém rozvoru. Ale existovaly i speciální karosérie.

Vůz na snímku byl dodán 25. září 1935 pod číslem 8331/35 českému papírenskému průmyslníkovi Isidoru Nettlovi do Červené Řečice. Speciální sportovní karosérii vyrobila, údajně pouze ve dvou kusech, českolipská firma Bohemia. Vozidlo bylo koncem osmdesátých let zrestaurování a v tomto stavu je dodnes. Při renovaci bylo také obnoveno originální zbarvení za pomoci acetylénového laku, který byl nanesen v deseti vrstvách.
Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec boxer o objemu 1689 cm³ a výkonu 30 k. Litinové válce, ve dvou dvojicích horizontálně skloněné o 180 stupňů proti sobě, byly uloženy v klikové skříni z hliníku a odlité vcelku. Odnímatelné hlavy se odlévaly ze siluminu. Vůz dosahoval rychlosti 90 až 100 km/h při spotřebě 12,5 litru benzinu na sto kilometrů.
Sílu přenášela suchá lamelová spojka a čtyrstupňová převodovka, za níž byla ještě vypínatelná volnoběžka, případně s rychloběhem.
Výrobce dodával pro potřeby specializovaných karosářských firem pouze samostatné šasi, k němuž patřila mj.kapota s předními blatníky, přední nárazník, náhradní kolo atd. Na šasi se nejčastěji montoval kabriolet s vypouklými blatníky a s dvoudveřovou čtyřmístnou karosérií.


JL, 2.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar