Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Václavova podzimní jízda

Uplynulý prodloužený víkend se nesl ve znamení návštěvy papeže a svatováclavských oslav po celé republice. Jeden z největších svátků oslavil také Chouzavský spolek veteránistů, a to vlastně hned dvakrát.

Michal Pomahač

Michal Pomahač

Daněk, Zapadlík, Šercl

Daněk, Zapadlík, Šercl

Josef Holakovský

Josef Holakovský

Voisin - J.Čermák

Voisin - J.Čermák

Václav Šercl

Václav Šercl

Ivo Daněk

Ivo Daněk

Chouzavský spolek

Chouzavský spolek

Zleva Zapadlík, Čermák, Dušek, Daněk, Holakovský, Prokůpek, Šercl, Pomahač

Zleva Zapadlík, Čermák, Dušek, Daněk, Holakovský, Prokůpek, Šercl, Pomahač

Závěrečnou Spanilou jízdou ukončili letošní veteránskou sezonu v restauraci Na rovinách, kde zároveň slavili Václava, a to hned třikrát. Středem pozornosti byl pochopitelně Maestro Václav Zapadlík, ale blahopřálo se také Václavu Šerclovi a Václavu Přibylovi (bratr paní Zapadlíkové) a také Michalu Pomahačovi, jenž má svátek dneska, a tak mu touto cestou blahopřejme.
A že není v chouzavském spolku nouze o historické automobily, dokládá Spanilá jízda, která vedla přes Kytín, kolem kaple a přes Mníšek pod Brdy do Stříbrné Lhoty, kde byla malá přestávka. Místní hasiči zde totiž otevírali novou zbrojnici. Pak už se pokračovalo za krásného podzimního podvečera na Kytínskou louku k Dernerům, respektive do vyhlášené hospody Na rovinách, na skvělou svíčkovou z divočáka, zapíjené Granátem.
Kolonu vedl pochopitelně nejstarší automobil, nejen chouzavského spolku, ale dost možná v celých Čechách. Nádherný Renault IV (a) se čtyřválcem 4,4 litru, řízený Michalem Pomahačem. V krátkém sportovním provedení bylo v roce 1904 vyrobeno šest kusů, dochovaly se snad jen dva. Za ním následoval ing. Ivo Daněk s dalším Renaultem, valníčkem NN z roku 1923. Tento model je osazen karosérií Normandie s dřevěnou zadní části korby. Zatímco řidič sedí na tehdejší dobu v celkem pohodlném sedadle, tak spolujezdci, v tomto případě manželce Zorce, muselo stačit nouzové sklopné sedátko. Také třetím vozem, s nímž jel Mirek Prokůpek, byl Renault – malý svižný kabriolet 8 CV z roku 1933, čtvrtým vozem sice už nebyl Renault, ale pocházel také z Francie. Jde o Peugeot 202 UH Josefa Holakovského. Tento užitkový automobil s řadovým čtyřválcem 1,1 litru, vyrobený v roce 1947, můžete občas spatřit také ve filmech. Když jej Josef Holakovský přivezl z Francie, tak stačilo automobil pouze vyčistit, vyměnit pneumatiky, dále různé hadičky a namontovat akumulátor. A tak jezdí dodnes.
I pátý automobil se narodil ve Francii – velký osmiválcový Voisin C3L Jaroslava Čermáka má v technickém průkaze rok 1924 a patří mezi nejzajímavější automobily v naší republice. Tím výčet francouzských exemplářů končí. Český automobilový průmysl zastupoval speciální model Balilla, aneb Walter Junior Václava Zapadlíka. Původně se jednalo o dvoudveřový uzavřený model, ale podle návrhu Maestra mu při renovaci uříznuta střecha. Do jeho sbírky patří ještě VW Brouk, s nímž vyjela paní Jaroslava Zapadlíková, milovnice koní, psů a koček, které nikdo neřekne důvěrně jinak než Méřa. Vlastimil Dušek vyvětral naposledy červený automobil Auto 30 a druhý oslavenec Václav Šercl se shlédl ve vojenské klasice – Jeepu Willys z roku 1944.
Všechny tyto automobily budete moci opět příští rok vidět na nejrůznějších veteránských akcí po celé České republice. A možná přibude i nějaké překvapení.


JL, 29.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar