Veteráni Čelkovice - loučení se sezonou na 1
Prakticky celý život, od svých šestnácti let, se věnuji novinařině a motorismu. Za tu dobu jsem navštívil stovky, možná víc než tisíc nejrůznějších motoristických podniků (škoda, že si nevedu statistiku). Na některé akce jezdím pravidelně, ale najdou se i takové, kde jsem poprvé. A právě takovou jsem navštívil teď v pondělí a úterý v Táboře.
S panem Marcelem Gausem, ředitelem SPŠ strojní v Táboře a motoristickým publicistou, se známe hodně dlouho. Při Spring Classic mě pozval do Tábora na veteránskou akci, respektive hned dvě. Neodmítl jsem a udělal dobře.
První akcí byla pondělní Večerní jízda Táborem pro automobily a motocykly vyrobené do druhé světové války. Na ni pak navázal devatenáctý ročník Veteráni Čelkovice po silničkách v okolí Tábora.
Historie veteránů v Čelkovicích sahá do roku 1976, kdy několik nadšenců uspořádalo jízdu do vrchu Čelkovickou serpentýnou. Dva ze zakládajících členů se zúčastnili i letošních Čelkovic. Byli to Rudolf Smažík se šestimístnou Tatrou 52 z roku 1932 a Vlastimil Samec s Mercedesem Benz 170 V z roku 1938. Po třech ročnících jízdy pravidelnosti nastala pausa až do roku 2002. Tehdy slavila průmyslová škola strojní padesát let od založení a při té příležitosti se podařilo vzkřísit Čelkovice a dnes máme za sebou devatenáct ročníků.
Podvečerní, nebo spíše večerní jízdy tmavými uličkami starobylého Tábora se zúčastnilo dvanáct automobilů včetně nejstaršího Citroënu B 14 G pana Miroslava Hrobského. Vedle domácích automobilů jako Tatra 57, Praga Superpiccolo, Praga Baby, Tatra 57 sport, Aero 662 a 30 také dva britské vozy – Riley 9 Two Seater z roku 1929 a Daimler LQ z roku 1929.
Právě Pavel Novák s Daimlerem byl největším smolařem akce. Zatímco v pondělí vyhrál, tak druhý den musel bohužel krátce po startu vzdát. „Měl jsem technické problémy, po cca 350 kilometrech co jsem od konce srpna najezdil bez problémů se uvolnily nečistoty v nádrži a ucpávaly mě palivový filtr.
V úterý dopoledne jsem ho vyměnil, ale znovu se ucpával, tak jsem předčasně skončil, zřejmě protože jsem dostal startovní číslo na sobotu 13. V pátek jsem měl 15. Zkusím Daimlera během čtvrtka a pátka zprovoznit na sobotní Noblesu, musím vypustit cca 70 litrů benzínu a vyčistit palivovou cestu a vyčistit karburátor včetně plováku,“ vysvětlil důvod svého odstoupení.
Druhý den vedle už zmíněných předválečných automobilů budila pozornost ještě i krásná Škoda 430 z roku 1929. Druhou skupinu z více než stovky automobilů tvořily vozy novějšího data výroby. Ale i mezi nimi jsme viděli několik skvostů. Mezi ně patří Ferrari 208 GZ4 (1975), Fiat 124 Spider (1973), Matra Simca Bagheera (1979) nebo Matra Simca Murena (1981), Citroën DS20 Super (1974), Chevrolet Camaro (/1973), Jaguar XJS (1989), Ford Mustang (1967), Daimler 2.5 V8 (1968) atd. Na druhou stranu bychom měli malou výhradu k několika automobilům, které sice už patří mezi veterány, ale trošku snižují prestiž akce.
Na startu se objevily ještě tři desítky motocyklů, kterým vévodily dva Böhmerlandy – model 600 z roku 1928 a model 350, vyrobený o devět let později. Vedle českých značek, hlavně ČZ a Jawa se vyjímal i Indian Scout (1941).
Soutěž byla rozdělená do dvou etap – dopolední směrem na Malšice, Sudoměřice u Bechyně, Želeč, Soběslav a zpět do Tábora na oběd. Odpolední vedla přes Chýnov, Mladou Vožici a Sudoměřice u Tábora.
V příštím roce oslaví SPŠ strojní sedmdesát let od založení, dvacet let Čelkovic a Marcel Gause čtyřicet let působní ve škole. A to si zaslouží pořádnou akci, na kterou se bude dlouho vzpomínat. Už se těšíme.
Přehled vítězů
Motocykly do roku 1945 včetně
Motocykly vyrobené 1946 – 1970
Motocykly vyrobené1971-1991
Automobily do roku 1945 včetně
Automobily vyrobené 1946 – 1970
Automobily vyrobené 1971-1991
cena pro nejúspěšnějšího Václava
1.Václav Eliášek Ford Sierra XR4i 1983
pohár Škoda 120 let v motorsportu
1.Jozef Barinka Škoda Felicia 1960
JL 1.10.2021
První akcí byla pondělní Večerní jízda Táborem pro automobily a motocykly vyrobené do druhé světové války. Na ni pak navázal devatenáctý ročník Veteráni Čelkovice po silničkách v okolí Tábora.
Historie veteránů v Čelkovicích sahá do roku 1976, kdy několik nadšenců uspořádalo jízdu do vrchu Čelkovickou serpentýnou. Dva ze zakládajících členů se zúčastnili i letošních Čelkovic. Byli to Rudolf Smažík se šestimístnou Tatrou 52 z roku 1932 a Vlastimil Samec s Mercedesem Benz 170 V z roku 1938. Po třech ročnících jízdy pravidelnosti nastala pausa až do roku 2002. Tehdy slavila průmyslová škola strojní padesát let od založení a při té příležitosti se podařilo vzkřísit Čelkovice a dnes máme za sebou devatenáct ročníků.
Podvečerní, nebo spíše večerní jízdy tmavými uličkami starobylého Tábora se zúčastnilo dvanáct automobilů včetně nejstaršího Citroënu B 14 G pana Miroslava Hrobského. Vedle domácích automobilů jako Tatra 57, Praga Superpiccolo, Praga Baby, Tatra 57 sport, Aero 662 a 30 také dva britské vozy – Riley 9 Two Seater z roku 1929 a Daimler LQ z roku 1929.
Právě Pavel Novák s Daimlerem byl největším smolařem akce. Zatímco v pondělí vyhrál, tak druhý den musel bohužel krátce po startu vzdát. „Měl jsem technické problémy, po cca 350 kilometrech co jsem od konce srpna najezdil bez problémů se uvolnily nečistoty v nádrži a ucpávaly mě palivový filtr.
V úterý dopoledne jsem ho vyměnil, ale znovu se ucpával, tak jsem předčasně skončil, zřejmě protože jsem dostal startovní číslo na sobotu 13. V pátek jsem měl 15. Zkusím Daimlera během čtvrtka a pátka zprovoznit na sobotní Noblesu, musím vypustit cca 70 litrů benzínu a vyčistit palivovou cestu a vyčistit karburátor včetně plováku,“ vysvětlil důvod svého odstoupení.
Druhý den vedle už zmíněných předválečných automobilů budila pozornost ještě i krásná Škoda 430 z roku 1929. Druhou skupinu z více než stovky automobilů tvořily vozy novějšího data výroby. Ale i mezi nimi jsme viděli několik skvostů. Mezi ně patří Ferrari 208 GZ4 (1975), Fiat 124 Spider (1973), Matra Simca Bagheera (1979) nebo Matra Simca Murena (1981), Citroën DS20 Super (1974), Chevrolet Camaro (/1973), Jaguar XJS (1989), Ford Mustang (1967), Daimler 2.5 V8 (1968) atd. Na druhou stranu bychom měli malou výhradu k několika automobilům, které sice už patří mezi veterány, ale trošku snižují prestiž akce.
Na startu se objevily ještě tři desítky motocyklů, kterým vévodily dva Böhmerlandy – model 600 z roku 1928 a model 350, vyrobený o devět let později. Vedle českých značek, hlavně ČZ a Jawa se vyjímal i Indian Scout (1941).
Soutěž byla rozdělená do dvou etap – dopolední směrem na Malšice, Sudoměřice u Bechyně, Želeč, Soběslav a zpět do Tábora na oběd. Odpolední vedla přes Chýnov, Mladou Vožici a Sudoměřice u Tábora.
V příštím roce oslaví SPŠ strojní sedmdesát let od založení, dvacet let Čelkovic a Marcel Gause čtyřicet let působní ve škole. A to si zaslouží pořádnou akci, na kterou se bude dlouho vzpomínat. Už se těšíme.
Přehled vítězů
Motocykly do roku 1945 včetně
1.Miroslav Novák | ČZ 250 Sport | 1939 |
2.Jiří Lacina | Indian Scout | 1941 |
3.Matěj Koutek | Čechie 350 | 1937 |
Motocykly vyrobené 1946 – 1970
1.Petr Knapeš | ČZ 125 | 1949 |
2.Josef Fridrichovský | Jawa typ 559 | 1962 |
3.Milan Prokop | ČZ 150 C | 1950 |
Motocykly vyrobené1971-1991
1.Rostislav Vrábek | Jawa 350 Californian | 1971 |
2.Zdeněk Sedláček | IMZ Ural 750 | 1979 |
3.Karel Bezděk | Jawa 50 typ 23 | 1980 |
Automobily do roku 1945 včetně
1.Petr Buřič | Tatra 57 | 1934 |
2.Petr Sojka | Riley 9 Two Seater | 1929 |
3.Vlastimil Samec | Mercedes-Benz 170 V | 1938 |
Automobily vyrobené 1946 – 1970
1.Ondřej Jošt | Tatra 603-2 | 1967 |
2.Jozef Barinka | Škoda Felicia | 1960 |
3.Miroslav Slavata | Citroën 2CV | 1965 |
Automobily vyrobené 1971-1991
1.Jan Kodad | Chevrolet Camaro | 1973 |
2.Michal Kovač | Triumph Spitfire Mk IV | 1972 |
3.Ivan Janeček | Renault 6 TL | 1971 |
cena pro nejúspěšnějšího Václava
1.Václav Eliášek Ford Sierra XR4i 1983
pohár Škoda 120 let v motorsportu
1.Jozef Barinka Škoda Felicia 1960
JL 1.10.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout