Veteránské rojení se vším všudy
Když před devíti lety vymysleli členové Czech Classic Clubu společně s Tomášem Pavlíkem název Veteránské rojení, tak nemohli ani zdaleka tušit, co tím vlastně způsobí. Kdo se přijel letos podívat do Lobče a pohyboval se po okolních silnicích, tak mu muselo být jasné, že se zde veterány opravdu rojí.
Pořadatelé totiž už vloni vymysleli, že automobily budou jezdit sice po stejné trase, ale proti sobě, takže se neustále střetávaly, míjely, ale společně také často bloudily. Všem se tenhle nápad líbil a pochvalovali si ho.
Zámecký dvůr se tak jako každoročně zaplnil takřka do posledního místečka nejrůznějšími automobily, přičemž největší plochu zaplnily anglické značky, kterých se sešlo opět požehnaně. Asi nikde jinde neuvidíte tak velkou koncentraci vozů MG a Triumph, ale přijely i dva skvostné kabriolety Jaguar E-Type a jeden S-Type.
Sympatické je, že jsou hned po příjezdu automobily rovnány, pokud to jen trochu jde, tematicky – nejstarší, britské, Mini, italské sportovní, škodovky, felicie, Ford Capri, vozy bývalého socialistické tábora apod.
Asi největším skvostem byl šestiválcový Jaguar SS 2,5 z roku 1937 nebo sportovní model SS, i když pěkných automobilů se sjelo opravdu hodně. Nechyběly ani rarity jako třeba tříkolka Reliant Scimitare GTE (1979) nebo Aero 662 SS s netypickou karosérií Voříšek z roku 1932. Ani Austin 1100 Princess Vanden Plas se čtyřválcem 1,1 litru z roku 1966 nebývá u nás prakticky k vidění. Jediným vozem v České republice by měl být také AMC Eagle SX/4, který se vyráběl pouhé tři roky, v letech 1981 až 1983. Jde o evropskou verzi 4R s pohonem všech kol a redukční převodovkou. V tomto případě se však ještě nejedná o historické vozidlo (omezení rokem 1980), ale proč jej divákům neukázat.
K dobré pohodě celý den vyhrával Jazz kvintet z Turnova, chvílemi možná až příliš hlučně, až nebylo slyšet vlastního slova. Zato jste si mohli dát chutnou kávu v dvoupatrovém autobuse Leyland. Tady jsme litovali, že nejde o vyhlídkovou verzi s otevřenou střechou. Bohužel ve druhém patře chyběly i stolečky, abyste si měli kávu, kam postavit.
Veteránské rojení v Lobči oslaví v příštím roce desáté výročí, a už přemýšlejí co vymyslet, aby se akce stala ještě atraktivnější. I když už dnes se řadí mezi nejlepší u nás, které jsme kdy navštívili.
J.Lasík, 14.6.2010
Zámecký dvůr se tak jako každoročně zaplnil takřka do posledního místečka nejrůznějšími automobily, přičemž největší plochu zaplnily anglické značky, kterých se sešlo opět požehnaně. Asi nikde jinde neuvidíte tak velkou koncentraci vozů MG a Triumph, ale přijely i dva skvostné kabriolety Jaguar E-Type a jeden S-Type.
Sympatické je, že jsou hned po příjezdu automobily rovnány, pokud to jen trochu jde, tematicky – nejstarší, britské, Mini, italské sportovní, škodovky, felicie, Ford Capri, vozy bývalého socialistické tábora apod.
Asi největším skvostem byl šestiválcový Jaguar SS 2,5 z roku 1937 nebo sportovní model SS, i když pěkných automobilů se sjelo opravdu hodně. Nechyběly ani rarity jako třeba tříkolka Reliant Scimitare GTE (1979) nebo Aero 662 SS s netypickou karosérií Voříšek z roku 1932. Ani Austin 1100 Princess Vanden Plas se čtyřválcem 1,1 litru z roku 1966 nebývá u nás prakticky k vidění. Jediným vozem v České republice by měl být také AMC Eagle SX/4, který se vyráběl pouhé tři roky, v letech 1981 až 1983. Jde o evropskou verzi 4R s pohonem všech kol a redukční převodovkou. V tomto případě se však ještě nejedná o historické vozidlo (omezení rokem 1980), ale proč jej divákům neukázat.
K dobré pohodě celý den vyhrával Jazz kvintet z Turnova, chvílemi možná až příliš hlučně, až nebylo slyšet vlastního slova. Zato jste si mohli dát chutnou kávu v dvoupatrovém autobuse Leyland. Tady jsme litovali, že nejde o vyhlídkovou verzi s otevřenou střechou. Bohužel ve druhém patře chyběly i stolečky, abyste si měli kávu, kam postavit.
Veteránské rojení v Lobči oslaví v příštím roce desáté výročí, a už přemýšlejí co vymyslet, aby se akce stala ještě atraktivnější. I když už dnes se řadí mezi nejlepší u nás, které jsme kdy navštívili.
J.Lasík, 14.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout