Vojta Štajf hodnotí bronz na Vltavě historiků
Náročná soutěž s bronzovým finále Posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková obsadila v cíli 33. Šmucler Historic Vltava Rallye třetí místo v absolutním pořadí. Současně tak zvítězila mimo jiné v klasifikaci MČRHA a stala se rovněž nejúspěšnější smíšenou posádkou. Cílovou rampou projely také další dva historické soutěžní vozy připravované v dílnách Racing21.
Na startu 33. Šmucler Historic Vltava Rallye se o uplynulém víkendu sešlo téměř sedm desítek, přičemž necelá polovina z nich byla přihlášena do klasifikace FIA EHRC. Jednalo se totiž o druhý podnik tohoto evropského šampionátu. Již tradičně náročná trať dvoudenní soutěže v okolí Klatov byla tvořena celkem dvanácti rychlostními zkouškami s celkovou délkou 141 kilometrů. A zatímco páteční shakedown byl ovlivněn dešťovými přeháňkami, po oba víkendové dny si všichni účastníci i diváci na trati užívali převážně příjemného slunečného počasí.
Hlavní motivací Vojtěcha Štajfa pro letos ojedinělý start s historickou Toyotou Celica GT-Four ST165 byl loňský úspěch v podobě absolutního vítězství. Již před startem byly jeho myšlenky na obhajobu zlata spíše v teoretické rovině, a to zejména z důvodu silné konkurence na startu. Tu představovala favorizovaná finská posádka Jari-Matti Latvala – Tuukka Shemeikka, jedoucí také s vozem Toyota Celica GT-Four, avšak v „mladší“ specifikaci ST185.
Po slibném sobotním úvodu se však na voze Vojtěcha Štajfa začala projevovat závada na hydraulickém systému ovládání mezinápravového diferenciálu, což na třetím měřeném úseku vyústilo v jeho nedobrzdění do retardéru a následný lehký kontakt s bezpečnostní bariérou. Výsledkem této menší nehody bylo, kromě časové ztráty, přidělení 30sekundové penalizace a okamžitý propad z třetího na osmé místo celkové klasifikace. Na trati se však poté česká posádka vyvarovala větších chyb a posunula se v cíli prvního dne o dvě pozice výše, na místo šesté.
Do posledních čtyř nedělních měřených úseků nastoupil Štajf s cílem vrátit se na pódiové umístění, a o této snaze vypovídal mimo jiné i druhý nejrychlejší čas na RZ č. 10 za finským favoritem Latvalou. Závěrečný ostrý souboj s irskou posádkou Kelly – Kennedy dokázali Štajf s Havelkovou ustát s časovým odstupem 7,3 sekundy.
„Letošní Vltava byla pro nás s Veronikou velmi náročná. Zatímco na testu bylo vše v pořádku, v soutěži jsme měli s Celicou menší technické problémy. Vlivem špatně fungující hydrauliky mezinápravového diferenciálu jsem na třetí erzetě ztratil na chvíli koncentraci a levým předkem jsme trefili slaměný balík v retardéru. Nechali jsme tam dost času, a ještě dostali penalizaci 30 sekund, což bylo frustrující. Spadli jsme v pořadí o pět míst, ale nevzdali jsme to. V neděli se nám už jelo lépe, dobře jsme volili pneumatiky a tak jsme mohli na trati zrychlit, což nám přineslo v závěru soutěže tolik vytoužené pódium. Mám také obrovskou radost, že do cíle dorazily i další dva soutěžní vozy, které technicky připravujeme v naší dílně,“ řekl v cíli soutěže Vojtěch Štajf.
Zkušený Vladimír Zelinka, který se za volant soutěžního vozu vrátil po 30 letech, dovezl historický Opel Ascona A do cíle na 17. místě klasifikace MČRHA a čtvrtém místě ve třídě 2B. Premiéru v roli navigátorky si při soutěži užila Matylda Štajfová, dcera pražského jezdce. Ve stejné klasifikaci skončila na 15. místě a třetím ve své třídě posádka Zdeněk Ferko a Michal Pertl, kteří se zúčastnili soutěže s pronajatým vozem Opel Kadett C GT/E.
PR 29.4.25
Hlavní motivací Vojtěcha Štajfa pro letos ojedinělý start s historickou Toyotou Celica GT-Four ST165 byl loňský úspěch v podobě absolutního vítězství. Již před startem byly jeho myšlenky na obhajobu zlata spíše v teoretické rovině, a to zejména z důvodu silné konkurence na startu. Tu představovala favorizovaná finská posádka Jari-Matti Latvala – Tuukka Shemeikka, jedoucí také s vozem Toyota Celica GT-Four, avšak v „mladší“ specifikaci ST185.
Po slibném sobotním úvodu se však na voze Vojtěcha Štajfa začala projevovat závada na hydraulickém systému ovládání mezinápravového diferenciálu, což na třetím měřeném úseku vyústilo v jeho nedobrzdění do retardéru a následný lehký kontakt s bezpečnostní bariérou. Výsledkem této menší nehody bylo, kromě časové ztráty, přidělení 30sekundové penalizace a okamžitý propad z třetího na osmé místo celkové klasifikace. Na trati se však poté česká posádka vyvarovala větších chyb a posunula se v cíli prvního dne o dvě pozice výše, na místo šesté.
Do posledních čtyř nedělních měřených úseků nastoupil Štajf s cílem vrátit se na pódiové umístění, a o této snaze vypovídal mimo jiné i druhý nejrychlejší čas na RZ č. 10 za finským favoritem Latvalou. Závěrečný ostrý souboj s irskou posádkou Kelly – Kennedy dokázali Štajf s Havelkovou ustát s časovým odstupem 7,3 sekundy.
„Letošní Vltava byla pro nás s Veronikou velmi náročná. Zatímco na testu bylo vše v pořádku, v soutěži jsme měli s Celicou menší technické problémy. Vlivem špatně fungující hydrauliky mezinápravového diferenciálu jsem na třetí erzetě ztratil na chvíli koncentraci a levým předkem jsme trefili slaměný balík v retardéru. Nechali jsme tam dost času, a ještě dostali penalizaci 30 sekund, což bylo frustrující. Spadli jsme v pořadí o pět míst, ale nevzdali jsme to. V neděli se nám už jelo lépe, dobře jsme volili pneumatiky a tak jsme mohli na trati zrychlit, což nám přineslo v závěru soutěže tolik vytoužené pódium. Mám také obrovskou radost, že do cíle dorazily i další dva soutěžní vozy, které technicky připravujeme v naší dílně,“ řekl v cíli soutěže Vojtěch Štajf.
Zkušený Vladimír Zelinka, který se za volant soutěžního vozu vrátil po 30 letech, dovezl historický Opel Ascona A do cíle na 17. místě klasifikace MČRHA a čtvrtém místě ve třídě 2B. Premiéru v roli navigátorky si při soutěži užila Matylda Štajfová, dcera pražského jezdce. Ve stejné klasifikaci skončila na 15. místě a třetím ve své třídě posádka Zdeněk Ferko a Michal Pertl, kteří se zúčastnili soutěže s pronajatým vozem Opel Kadett C GT/E.
PR 29.4.25
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout