Zájem o Retro garáž byl obrovský
Pravidelné burzy náhradních dílů na veterány, výstavy klubů historických vozidel, renovační dílny s bohatým doprovodným programem se konají na výstavišti v Lysé nad Labem již od roku 2017. A každý rok je něco nového, hezkého. A tak na ploše víc jak 7500 m2 v krytých halách ale i na volném prostranství si každý najde to své. Skvělá akce.
V posledních letech jsou tahounem zejména aukce historických motocyklů a automobilů. A ne jinak tomu bylo i letos na podzimní Retro Garáži.
Trochu jsem byl v takovém tom zvláštním rozpoložení a očekávání, jak letošní aukce proběhne. Ona ta současná ekonomická situace ale i nálada ve společnosti je tak trochu- jak bych to řekl - napjatá. Všichni se starají, kolik stojí potraviny, pohonné hmoty, energie. Bude i v této době – dá se říci zbytečné věci jako jsou historická vozidla, vůbec zájem o aukci?
V osm hodin ráno se otevřely brány výstaviště a nebylo vůbec vidět že by o tuto „zábavu“ byl menší zájem než v minulosti. Davy návštěvníků okamžitě obsadily prodejce a vystavovatele jak na venkovních plochách, tak i ve třech krytých halách.
Ale co aukce? To víte, koupit si zboží za „pár drobných“ není takový problém. Ale vydat se z peněz ve větší míře za zboží, které vlastně nepotřebujete? Za pouhou radost z historického dopravního prostředku? To už můžete na to pohlížet trochu jinak.
Musím říci, že vrchní „Retro Garážník“ Pavel Kočí (na snímku) nenechává nic pouhé náhodě. Má velkou snahu, aby se akce dostala do podvědomí široké veřejnosti. A to se mu daří. Tak jako i výběr dražených motocyklů a automobilů. A co bylo letos na prodej?
Již tradičně se začalo s malými motocykly, neboli Pionýry, Jawetou, skútrem ČZ, Bizonem… Vše se prodalo a za slušné peníze. A to jak pro majitele dražených motocyklů. tak i pro kupující.
Druhý blok byl již s většími motocykly neboli „velkými“ Jawami 500 a končil s krásnými předválečnými pragovkami. Ne že by byl zájem malý, ale přeci jen dát částku kolem jednoho milionu nebo i více není již tak jednoduché. I zde se skoro všechny stroje prodaly, ale v tomto případě byli asi spokojenější kupující. Ne že by to byl propadák, ale myslím si, že prodávající čekali o nějakou tu korunku více. Hlavně u motocyklů Praga. Neprodala se jen Jawa 500 typ 01. Můj názor je, že za to mohla trochu netradiční bílá barva.
A jako poslední přišly na řadu automobily. Domnívám se, že velmi spokojený může být majitel Škody Rapid z roku 1938 v původním stavu, která se prodala za 680 tisíc Kč. A velmi spokojený může být i nový majitel, který získal automobil s nádhernou historií.
Rovněž Praga Piccolo s karoserií Kellner byly velmi hezká a dá se říci, že byli spokojeni oba dva - jak prodávající, tak i kupující. Automobily s karoserií by Kellner jsou vždy velmi zajímavé a ceněné. No a co zbylo? Velmi spokojen může být i nový majitel automobilu Wikov 7/28 sanitka. Tato značka vozidel se prodává za částky podstatně vyšší. A tak částka 850 tisíc Kč je víc než fantastická. Ale jednalo se o užitkový automobil a tem má vždy své specifické zákazníky.
Neprodala se Tatra 700 z roku 1996. I tento automobil vyžaduje „své“ zákazníky a tito se na aukci neobjevili. A aukční rezerva, která byla při aukci odtajněna ve výši přes tři miliony Kč byla na účastníky aukce hodně vysoká. Rovněž nebyla prodána Praga Lady z roku 1937. Krásný automobil s dvoudvéřovou karoserií po kompletní velmi hezké profesionální renovaci. Když uvážíme, že jen renovace vyšla majitele přes milionu korun, byla vyvolávací cena 990 tisíc Kč velmi příznivá. Tak snad příště.
Jarní garáž proběhne 27. dubna 2023
M.Kotlařík 14.11.2023
Trochu jsem byl v takovém tom zvláštním rozpoložení a očekávání, jak letošní aukce proběhne. Ona ta současná ekonomická situace ale i nálada ve společnosti je tak trochu- jak bych to řekl - napjatá. Všichni se starají, kolik stojí potraviny, pohonné hmoty, energie. Bude i v této době – dá se říci zbytečné věci jako jsou historická vozidla, vůbec zájem o aukci?
V osm hodin ráno se otevřely brány výstaviště a nebylo vůbec vidět že by o tuto „zábavu“ byl menší zájem než v minulosti. Davy návštěvníků okamžitě obsadily prodejce a vystavovatele jak na venkovních plochách, tak i ve třech krytých halách.
Ale co aukce? To víte, koupit si zboží za „pár drobných“ není takový problém. Ale vydat se z peněz ve větší míře za zboží, které vlastně nepotřebujete? Za pouhou radost z historického dopravního prostředku? To už můžete na to pohlížet trochu jinak.
Musím říci, že vrchní „Retro Garážník“ Pavel Kočí (na snímku) nenechává nic pouhé náhodě. Má velkou snahu, aby se akce dostala do podvědomí široké veřejnosti. A to se mu daří. Tak jako i výběr dražených motocyklů a automobilů. A co bylo letos na prodej?
Již tradičně se začalo s malými motocykly, neboli Pionýry, Jawetou, skútrem ČZ, Bizonem… Vše se prodalo a za slušné peníze. A to jak pro majitele dražených motocyklů. tak i pro kupující.
Druhý blok byl již s většími motocykly neboli „velkými“ Jawami 500 a končil s krásnými předválečnými pragovkami. Ne že by byl zájem malý, ale přeci jen dát částku kolem jednoho milionu nebo i více není již tak jednoduché. I zde se skoro všechny stroje prodaly, ale v tomto případě byli asi spokojenější kupující. Ne že by to byl propadák, ale myslím si, že prodávající čekali o nějakou tu korunku více. Hlavně u motocyklů Praga. Neprodala se jen Jawa 500 typ 01. Můj názor je, že za to mohla trochu netradiční bílá barva.
A jako poslední přišly na řadu automobily. Domnívám se, že velmi spokojený může být majitel Škody Rapid z roku 1938 v původním stavu, která se prodala za 680 tisíc Kč. A velmi spokojený může být i nový majitel, který získal automobil s nádhernou historií.
Rovněž Praga Piccolo s karoserií Kellner byly velmi hezká a dá se říci, že byli spokojeni oba dva - jak prodávající, tak i kupující. Automobily s karoserií by Kellner jsou vždy velmi zajímavé a ceněné. No a co zbylo? Velmi spokojen může být i nový majitel automobilu Wikov 7/28 sanitka. Tato značka vozidel se prodává za částky podstatně vyšší. A tak částka 850 tisíc Kč je víc než fantastická. Ale jednalo se o užitkový automobil a tem má vždy své specifické zákazníky.
Neprodala se Tatra 700 z roku 1996. I tento automobil vyžaduje „své“ zákazníky a tito se na aukci neobjevili. A aukční rezerva, která byla při aukci odtajněna ve výši přes tři miliony Kč byla na účastníky aukce hodně vysoká. Rovněž nebyla prodána Praga Lady z roku 1937. Krásný automobil s dvoudvéřovou karoserií po kompletní velmi hezké profesionální renovaci. Když uvážíme, že jen renovace vyšla majitele přes milionu korun, byla vyvolávací cena 990 tisíc Kč velmi příznivá. Tak snad příště.
Jawa 50/20 | 31 000 Kč |
Jawa 500 OHC 15/02 | 750 000 Kč |
Jawa 50/550 Pařez | 63 000 Kč |
Praga 350 BCS | 1 050 000 Kč |
Jawetta 50/551 Sport | 91 500 Kč |
Praga 500 BDS | 1 150 000 Kč |
Jawa 50/555 New Pionýr | 101 000 Kč |
Škoda 105 S | 250 000 Kč |
Čezeta 175/501 Prim | 147 000 Kč |
Škoda Felicia 994 | 571 000 Kč |
Jawa 250/623 Bizon | 195 000 Kč |
Škoda Rapid | 680 000 Kč |
Kawasaki KZ 1000 Police | 129 000 Kč |
Praga Picollo | 950 000 Kč |
Jawa 175 Special | 250 000 Kč |
Praga Lady Tudor | nevydražila se |
Jawa 500 OHC 15/00 šnek | 1 070 000 Kč |
Wikov 7/28 sanitka | 850 000 Kč |
Jawa 500 OHC 15/01 | nevydražila se |
Tatra 700 | nevydražila se |
Jarní garáž proběhne 27. dubna 2023
M.Kotlařík 14.11.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout