Zájem o ameriky byl velký
O tom, že americké automobily převážně z 50. až 70. let mají u nás hodně příznivců nás přesvědčil šestý ročník American Days, jenž se uskutečnil jako každoročně v Luštěnicích u Mladé Boleslavi.
[87] Jestliže po ránu byly plochy prakticky prázdné, tak během dvou hodin se zaplnily více než 300 automobily. Protože jde o největší sraz amerických vozidel u nás, tak tomu odpovídala i návštěvnost několika tisíc lidí, takže kolem poledne už prakticky nebylo možné ani fotografovat nejzajímavější exponáty.
Bohužel ne každý majitel dokázal vyplnit popisek ke svému vozu, aby se i laik dozvěděl, jaký automobil si právě prohlíží, co se ukrývá pod kapotou a z jakého roku pochází. Ruka by snad nikomu neupadla. Pořadatelé se celou akci snažili okořenit o demonstrační jízdu opravdového amerického dragsteru o výkonu tisíc koní, ale vzhledem k velice omezené dráze se představení příliš nepovedlo a skončilo pískotem přihlížejících.
Sraz amerik to však nejsou pouze křižníky, ale přijelo i několik předválečných veteránů jako Ford T (1923), Whillys Overland (1925), Essex Super Six (1928), Chrysler Four 58 Coach (1925) nebo Chevrolet AC (1928). Pozornost poutaly rovněž poválečné vozy Chevrolet Bel Air De Luxe nebo Chrysler „Al Capone“ (1946).
Jedním z nejcharizmatičtějších Cadillaců jsou bezpochyby modely „De Ville“, ať jako sedan nebo kupé či kabriolet. Jako špičkové modely se vyráběly v době největšího rozkvětu slavné firmy. Série 60 z roku 1950 položila základ velkému a výkonnému vidlicovému osmiválci o objemu 6,3 litru a výkonu 325 k. V roce 1969, tedy rok před skončením produkce, měl osmiválec objem 7,7 litrů a výkon 375 k. Kupé s pevnou střechou charakterizovala pochromovaná maska chladiče, dlouhá kapota a vyčnívající mohutná křídla, vzhledově připomínající raketu. Za klasické Coupé de Ville je považována ovšem série 6200 z roku 1959. V tomto modelu dosáhla křídla největších rozměrů. Impozantní dojem doplňovalo naleštěné chromování, pestrobarevný interiér a přístrojová deska, které se přezdívalo hrací automat. Po roce 1960 se začala zadní křídla zmenšovat, o pět let později úplně zmizela. Čtyřdveřová bezsloupková limuzína nesla označení Sedan de Ville.
Jindřich Lasík, 5.9.2007
Bohužel ne každý majitel dokázal vyplnit popisek ke svému vozu, aby se i laik dozvěděl, jaký automobil si právě prohlíží, co se ukrývá pod kapotou a z jakého roku pochází. Ruka by snad nikomu neupadla. Pořadatelé se celou akci snažili okořenit o demonstrační jízdu opravdového amerického dragsteru o výkonu tisíc koní, ale vzhledem k velice omezené dráze se představení příliš nepovedlo a skončilo pískotem přihlížejících.
Sraz amerik to však nejsou pouze křižníky, ale přijelo i několik předválečných veteránů jako Ford T (1923), Whillys Overland (1925), Essex Super Six (1928), Chrysler Four 58 Coach (1925) nebo Chevrolet AC (1928). Pozornost poutaly rovněž poválečné vozy Chevrolet Bel Air De Luxe nebo Chrysler „Al Capone“ (1946).
Jedním z nejcharizmatičtějších Cadillaců jsou bezpochyby modely „De Ville“, ať jako sedan nebo kupé či kabriolet. Jako špičkové modely se vyráběly v době největšího rozkvětu slavné firmy. Série 60 z roku 1950 položila základ velkému a výkonnému vidlicovému osmiválci o objemu 6,3 litru a výkonu 325 k. V roce 1969, tedy rok před skončením produkce, měl osmiválec objem 7,7 litrů a výkon 375 k. Kupé s pevnou střechou charakterizovala pochromovaná maska chladiče, dlouhá kapota a vyčnívající mohutná křídla, vzhledově připomínající raketu. Za klasické Coupé de Ville je považována ovšem série 6200 z roku 1959. V tomto modelu dosáhla křídla největších rozměrů. Impozantní dojem doplňovalo naleštěné chromování, pestrobarevný interiér a přístrojová deska, které se přezdívalo hrací automat. Po roce 1960 se začala zadní křídla zmenšovat, o pět let později úplně zmizela. Čtyřdveřová bezsloupková limuzína nesla označení Sedan de Ville.
Jindřich Lasík, 5.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout