Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS N°8 - začátek nové elektrické éry s dojezdem přes 700 km (II)

DOKONČENÍ: DS N°8 je standardně vybaven systémem variabilního odpružení, který je propojen s kamerou umístěnou v horní části čelního skla. Za podpory snímačů polohy a 3 akcelerometrů analyzuje během několika milisekund povrch vozovky a předává své informace počítači, který působí na každé kolo.

Tento mechanismus aktivuje motorizovaný elektromagnetický ventil, který řídí průchod oleje ze spodní do horní komory tlumiče (nebo naopak podle toho, zda je třeba tlumič stlačit nebo uvolnit). Odpružení se dokonale a v reálném čase přizpůsobuje nerovnostem vozovky.


DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY

Díky výškovému nastavení na 1,29 m nad zemí má řidič optimální pozici pro řízení. Bude také moci využít head-up displej s rozšířenou realitou, který poskytuje relevantní a nerušivé informace, jako je rychlost nebo zvolená cesta a mapa.


DS NOČNÍ VIDĚNÍ

DS NIGHT VISION zlepšuje viditelnost v noci díky infračervené kameře umístěné v nárazníku. DS N°8 tak dokáže zpozorovat chodce a zvířata až 300 metrů před sebou. Systém zobrazí zprávu na digitálním přístrojovém displeji a pohybující se překážky se zobrazí nejprve žlutě a poté červeně pro upozornění řidiče. Systém DS NIGHT VISION funguje, jakmile se zapnou světlomety.


DIGITÁLNÍ ZADNÍ VIDĚNÍ

DS N°8 je vybaven digitálním zpětným zrcátkem s dvojitým výhledem. To funguje jako běžné zpětné zrcátko, ale obsahuje také digitální obrazovku, kterou napájí kamera umístěná v zadní části vozu. Řidič tak má k dispozici široké a zcela nerušené zorné pole bez zadních opěrek hlavy, sloupků karoserie a cestujících. Přepínání mezi oběma režimy se provádí jednoduchým sklopením zrcátka pomocí páčky umístěné pod jeho spodní hranou.

DS PIXELVISION

DS PIXELVISION využívá všechny nejmodernější technologie (adaptivní světla, natáčecí dálková světla, odbočovací světla, neoslňující dálková světla), které zajišťují nejlepší uživatelský komfort. Je výraznou součástí vnějšího designu, vyniká osmi "diamantovými hroty" umístěnými ve světlometech. Inteligentně čte vozovku, má dosah 400 metrů, detekuje ostatní účastníky silničního provozu, chápe jejich trajektorii a chrání je před jakýmkoli oslňujícím paprskem, přičemž nadále účinně osvětluje vozovku.

Pro blokování vysoce reflexních objektů, jako jsou dopravní značky, je DS N°8 vybaven funkcí "HIGH BEAM BOOST", která spočívá v intenzivnějším osvětlení uprostřed hlavního světelného paprsku. Tento režim se automaticky aktivuje, když rychlost na rovné silnici dosáhne 80 km/h. Za těchto podmínek se dosah osvětlení prodlouží na 520 m. Mezi rychlostmi 40 km/h a 70 km/h, v závislosti na úhlu natočení volantu, osvětluje boční stranu vozovky další světelný paprsek, který zlepšuje viditelnost.
Potkávací a dálková světla se přizpůsobují tak, aby osvětlovala vnitřní stranu zatáčky podle trajektorie vozu bez ohledu na jeho rychlost. Původní DS byl prvním sériovým vozem, který zavedl natáčecí světlomety, následovaný modelem SM. DS N°8 v této technologii pokračuje.
DS PIXELVISION pracuje v několika režimech, které se spouštějí automaticky a upravují světelný paprsek v závislosti na jízdních podmínkách (městský režim, režim mimo město, dálniční režim, režim za deště a mlhy).

DS DRIVE ASSIST 2.0

DS Drive Assist 2.0 je dalším krokem k částečně autonomnímu řízení. Poskytuje pokročilou poloautomatickou změnu jízdního pruhu, aniž by řidič musel manévr potvrdit. Je k dispozici v rychlostech od 70 do 140 km/h a aktivuje se automaticky, když řidič zapne směrovku. V tomto případě vůz zkontroluje, zda se v cílovém jízdním pruhu nenacházejí jiná vozidla, a pokud jsou splněny potřebné podmínky, zahájí změnu jízdního pruhu. Systém navede vozidlo do zamýšleného jízdního pruhu malými zásahy do volantu. Pokud manévr není bezpečný, zobrazí se čáry oranžové barvy, ozve se zvukový signál a vůz odmítne změnu jízdního pruhu.

Systém DS DRIVE ASSIST 2.0 je navíc obohacen o funkci ACC PREDICTIVE. Zachovává všechny funkce adaptivního tempomatu (ACC Stop&Go) a přidává možnost přizpůsobení rychlosti podle profilu vozovky a rychlostních omezení. Umožňuje uživateli využívat funkci adaptivního tempomatu ve větším počtu situací pro klidnější jízdu. Díky mapám eHorizon a kameře na čelním skle systém pozná typ silnice, na které se vůz nachází (dálnice, polní cesta...), rychlostní omezení a také zná poloměr následující zatáčky, aby podle toho přizpůsobil rychlost. DS N°8 před projetím zatáčky sám postupně zpomalí a poté opět zrychlí. Tato funkce je aktivní také na kruhových objezdech a křižovatkách.


Součástí systému DS DRIVE ASSIST 2.0 je také asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Identifikuje nechtěné vybočení a postupně řídí vozidlo zpět tak, aby se udrželo v jízdním pruhu. Přejetí pruhu bez předchozí aktivace směrového světla je považováno za nechtěné, což vyvolá zásah systému, který funguje v rychlostech od 70 do 180 km/h. Tato funkce je v Evropě vyžadována předpisy a lze ji vypnout na dotykovém displeji.


AKTIVNÍ ASISTENT ZMĚNY JÍZDNÍHO PRUHU

Aktivní asistent změny jízdního pruhu je nejnovější technologie detekce mrtvého úhlu. Využívá radar s dosahem 75 metrů namísto ultrazvukových senzorů, které mají dosah jen několik metrů. Tento systém varuje řidiče před vozidly blížícími se zezadu, rozsvítí LED diodu ve vnějším zrcátku na příslušné straně, a pokud se řidič přesto pokusí změnit jízdní pruh, je na volant kladen jemný odpor, který se snaží řidiče od provedení manévru odradit.


UPOZORNĚNÍ NA POZORNOST ŘIDIČE

Systém Driver Attention Alert se skládá ze dvou kamer a nepřetržitě sleduje oči a chování řidiče. Cílem je odhalit jakékoli známky únavy, rozptýlení nebo ospalosti. Infračervená kamera umístěná v horní části sloupku řízení sleduje obličej, kam se dívá, a oční víčka. Víceúčelová kamera umístěná v horní části čelního skla detekuje řidiče, který při rychlosti nad 65 km/h kličkuje mezi bílými čarami. Pokud dojde k závěru, že nedává pozor, je řidič upozorněn zvukovým signálem a výstražným hlášením na displeji přístroje.


PARKOVACÍ SENZORY A VISION 360

DS N°8 je vybaven 12 ultrazvukovými senzory, které monitorují jeho okolí. Ty jsou podporovány couvací kamerou VISIO PARK pro manévry při couvání. Systém VISION 360 doplňují další 3 kamery umístěné v zadním nárazníku, v mřížce chladiče a pod bočními zrcátky.


UPOZORNĚNÍ NA PROVOZ ZA VOZEM

Systém Rear Cross Traffic Alert je navržen tak, aby vám pomohl bezpečně couvat z míst, kde není vidět blížící se provoz (auto, chodec, cyklista). Zařízení k tomu využívá radar pro sledování couvání, sleduje dvě detekční zóny (až 40 m vpravo a vlevo) a funguje v rozsahu rychlostí 0 až 10 km/h.


PREVENCE ŠPATNÉHO SEŠLÁPNUTÍ PEDÁLU

Systém WPP (WRONG PEDAL PREVENTION) rozpozná, že řidič zaměnil pedály plynu a brzdy. Je aktivní - a užitečný - zejména v případě, kdy je místo brzdy silně sešlápnut plynový pedál. Pokud se v bezprostřední blízkosti vozu nachází překážka, sníží se akcelerace a řidič je informován vizuálním a zvukovým upozorněním. Systém "WPP" funguje při jízdě vpřed i vzad.


AKTIVNÍ SYSTÉM NOUZOVÉHO BRZDĚNÍ

Systém nouzového brzdění se aktivuje automaticky od rychlosti 7 km/h. Lze zapnout několik výstrah: vizuální na přístrojové desce, která upozorňuje na bezprostřední blízkost jiného vozidla, zvukovou a dokonce i vibrační (s mikrobrzděním) v případě hrozícího nebezpečí kolize. Pokud řidič nereaguje, systém automaticky zabrzdí vůz, aby zabránil nárazu nebo zmírnil jeho následky. Systém pracuje ve dne i v noci při maximální rychlosti 140 km/h, dokud vozidlo nezastaví, pokud je jeho rychlost nižší než 50 km/h. Rozpoznává také chodce a jízdní kola.


PŘI NÁRAZOVÉM BRZDĚNÍ

V případě nárazu a aktivace airbagů brzdový systém automaticky brzdí, aby zabránil případnému sekundárnímu střetu s překážkou na krajnici nebo způsobení další nehody. V takovém případě se automaticky rozsvítí výstražná světla.


MULTIMÉDIA A KONEKTIVNÍ SLUŽBY

DS N°8 je vybaven operačním systémem, jehož výkon byl desetinásobně zvýšen, a díky servisním balíčkům, které nabízejí větší jistotu, je o krok vpřed.


DS IRIS SYSTEM 2.0: konečky prstů a hlasem

Multimediální systém nové generace, který používá DS Automobiles, lze ovládat pomocí rozpoznávání řeči nebo z velkého 16palcového dotykového displeje. Jedná se o "all-in-one" rámec zahrnující audiosystém s 8 reproduktory (nebo 14 s Electra 3D by Focal Hi-fi), 4 zásuvky USB-C, připojení Bluetooth, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. DS IRIS SYSTEM 2.0 také odemyká přístup k mnoha konektivním službám.

DS IRIS SYSTEM 2.0 je výkonný, s velmi intuitivním rozhraním člověk-stroj v duchu chytrého telefonu. Inteligentní dotykový displej má dvě zóny. První, vlevo, je určena pro řidiče. Může si nakonfigurovat až 4 různé obrazovky, které se horizontálně posouvají a zobrazují požadované widgety. Vpravo se nachází oblast pro spolujezdce, kde se tentokrát různé informace posouvají vertikálně. Paměti flash a RAM systému DS IRIS SYSTEM 2.0 byly znásobeny 2x, respektive 1,5x. Zdvojnásobena byla také rychlost odezvy obrazovky. V praktické rovině se trvale zobrazuje lišta se všemi důležitými informacemi (venkovní teplota, připojení Bluetooth, stav nabití telefonu, čas atd...), stejně jako informace o ventilaci, které jsou vždy okamžitě dostupné. K dispozici je několik barev pozadí (odstíny modré, červené nebo zlaté), jejichž vzhled se mění v denním nebo nočním režimu. Tato pozadí jsou v souladu se značkou, stejně jako materiály, ozdobné prvky a specifikace kokpitu DS N°8.



DS 13.12.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar