Zážehový V6 Pentastar pro Cherokee
V nadcházející generaci Jeepu Grand Cherokee 2011 se objeví pod kapotou nový zážehový vidlicový šestiválec Pentastar se zdvihovým objemem 3,6 litru, který vyvinuli inženýři společnosti Chrysler Group Powertrain.
S vícebodovým vstřikováním paliva dosahuje výkonu 216 kW (290 k) při 6350/min a točivého momentu 353 Nm při 4300/min představuje nárůst výkonu o 38 procent a točivého momentu o 11 procent v porovnání s jeho předchůdcem. Také spotřeba má klesnout zhruba o 11 procent.
Motor Pentastar V-6 je vybaven dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců s hydraulickými zdvihátky (DOHC) a hliníkovým blokem válců s úhlem 60 stupňů. Mezi další prvky patří výfukové potrubí v hlavě válců, sací a výfukové kanály s vysokým průtokem. Tyto prvky s dvojitým nezávislým nastavováním vačkových hřídelí poskytuje optimální objemovou účinnost a spalování v celém rozsahu otáček i zatížení. Výsledkem je plochá křivka točivého momentu společně s vysokým měrným výkonem. Více než devadesát procent točivého momentu je k dispozici v pásmu od 1800 do 6350/min.
Nový systém olejového filtru minimalizuje možnost vytečení oleje a obsahuje spalitelnou filtrační vložku, což zaručuje efektivnější likvidaci než v případě běžných olejových filtrů. Použití zapalovacích svíček s dlouhou životností a vysoce výkonného systému jednojiskrového zapalování pomáhá snížit náklady na údržbu. Motor Pentastar V-6 je zkonstruován tak, aby běžel na 91 oktanový benzín, což představuje přibližně destiprocentní úsporu nákladů na palivo. Motor spaluje benzín 91 oktanů nebo etanol E85, což představuje přibližně destiprocentní úsporu nákladů na palivo.
JL, 30.3.2010
Motor Pentastar V-6 je vybaven dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců s hydraulickými zdvihátky (DOHC) a hliníkovým blokem válců s úhlem 60 stupňů. Mezi další prvky patří výfukové potrubí v hlavě válců, sací a výfukové kanály s vysokým průtokem. Tyto prvky s dvojitým nezávislým nastavováním vačkových hřídelí poskytuje optimální objemovou účinnost a spalování v celém rozsahu otáček i zatížení. Výsledkem je plochá křivka točivého momentu společně s vysokým měrným výkonem. Více než devadesát procent točivého momentu je k dispozici v pásmu od 1800 do 6350/min.
Nový systém olejového filtru minimalizuje možnost vytečení oleje a obsahuje spalitelnou filtrační vložku, což zaručuje efektivnější likvidaci než v případě běžných olejových filtrů. Použití zapalovacích svíček s dlouhou životností a vysoce výkonného systému jednojiskrového zapalování pomáhá snížit náklady na údržbu. Motor Pentastar V-6 je zkonstruován tak, aby běžel na 91 oktanový benzín, což představuje přibližně destiprocentní úsporu nákladů na palivo. Motor spaluje benzín 91 oktanů nebo etanol E85, což představuje přibližně destiprocentní úsporu nákladů na palivo.
JL, 30.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout