Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider

Plánovanou řadu modelů Alfy Romeo uzavírají modely 159 Sportwagon a Spider, které se představí veřejnosti ve světové premiéře na jarním autosalonu v Ženevě.

Po sedanu 159 přichází Alfa Romeo s přepracovanou variantou, respektive s verzí kombi. Délka obou vozů zůstává však stejná – 4,66 metru, ale aby sportovně střižená 159 mohla přepavit více zavazadel, byla záď kombíku zvětšena. Ztvárnění přídě zůstalo zachováno, stejně jako horizontální umístění zadních svítilen. Hladké linie dlouhé střechy vzbuzují dojem kupé, navíc umocněné ještě decentím střešním spoilerem.

Alfa 159 Sportwagon představuje směs italského stylu, výkonu a jízdních vlastností sportovního vozu v kombinaci s mnohostraným užitím a prostorem, jaký můžeme očekávat od kombi vyšší třídy. Nabízen bude ve 2 nebo 3 verzích, podle jednotlivých trhů, a se šesti pohonnými jednotkami – třemi benzinovými s přímým vstřikem paliva a třemi dieselovým se vstřikem common-rail.

Zážehové motory JTS
3.2 V6 / 260 k
2.2 / 185 k
1.9 / 160 k

Turbodieselové Multijet
2.4 / 200 k
1.9 16V / 150 k
1.9 8V / 120 k

Všechny jsou vybaveny novými šestistupňovými převodovkami, některé nabízejí automatické převodovky včetně šestistupňové robotizované Selespeed.

Alfa Romeo Spider
Ještě se sportovní Brera na trhu pořádně ani neohřála a už je tady další novinka – Alfa Romeo Spider, která v sobě rozhodně

nezapře geny Brery. Komplexní, sofistikované dílo navazuje na slavnou tradici Alfy Romeo v segmentu otevřených automobilů, reprezentovaný například Giulitettou Spider. Zároveň přináší převratná řešení z pohledu mechanických specifikací a motorů.
Dvoumístný Spider o rozměrech 4396 x 1830 x 1367 mm charakterizují prodloužené zadní světlomety a čtyři koncovky výfuku, podtrhující žhavý temperament. Sportovní a luxusní interiér je podle zvolené verze vybaven kvalitními materiály a hodnotnými doplňky, mezi něž můžeme zahrnout třeba kožené čalounění, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multifunkční volant nebo tempomat. Sportovně založení řidiči sáhnou po benzinovém šestiválci 3.2 JTS /260 k, osttaní se spokojí se čtyřválcem 2.2 JTS / 185 k.
Díky novému zavěšení kol – předu na dvojitých lichoběžníkových ramenech s vysokou těhlicí a vzadu na nápravě Multilink, nabízejí oba vozy dynamické jízdní vlastnosti odpovídající charakteru Alfy Romeo. Nejsilnější šestiválce lze kombinovat s pohonem všech čtyř kol Q4.

JL

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar