Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo 8C Competizione – italské belcanto

Jen pět set zájemců má šanci získat exkluzivní sportovní automobil Alfa Romeo 8C Competizione, který se začne vyrábět a prodávat na podzim příštího roku v době frankfurtského autosalonu. Tedy čtyři roky od představení studie právě na tomto veletrhu.

Při vývoji se vzájemně prolínaly nejlepší technické i  

výrobní prostředky firem Alfa Romeo a Maserati, divize sportovních vozů koncernu Fiat. Při kooperaci mezi oběma značkami došlo tak k integraci konstrukčních kapacit Alfa Romeo a výrobních 

kapacit Maserati. Alfa Romeo 8C Competizione je vlastně společným dílem mnoha firem , z nichž jmenujme například Vacari&Rossi (žebřinový rám), I.D.E.A. (karosérie z uhlíkových vláken) 

nebo Schedoni (kožené čalounění).

Vůz navazuje na bohatou historii Alfy Romeo a zároveň spojuje s pohledem na budoucí vývoj 

nových technologií, přičemž nezapomíná ani na patřičné emoce. Slavnou minulost odráží už název, který připomíná velkolepou tradici motoristického sportu. 



Zkratka 8C zdobila ve 30. a 40. letech závodní vozy vybavené silným osmiválcem proslulého konstruktéra Vittoria Jana. Označení Competizione  

(závodní) mělo mj. už sportovní kupé 6C 2500 z roku 1950, které se zúčastnilo závodu Le Mans. K historii těchto modelů se vrátíme samostatným článkem.

Alfa Romeo 8C Competizione uchvátí už samotným designem, který nepochází ani od Pininfariny ani od Giugiara, ale vznikl v Alfa Romeo Centro Stile. Právě atraktivními tvary, které si nezadají ani s Ferrari, navíc s originálním rudým lakováním Rosso 8C (lak mění odstín podle dopadu světla působí tento dvoumístný supersportovní vůz jako klenot mezi modely GT.

Nízká přední část, výrazně skloněné čelní sklo, pozvolna splývající záď dokládají dobrou aerodynamiku potřebnou k zajištění přítlaku ve vysokých rychlostech. Mohutné zadní blatníky ještě umocňují dojem síly a kompaktní rozměry zdůrazňují agresivitu vozidla, které má na silnici nabídnout výkony hodné závodním speciálům.

Inovační design poskytuje na jedné straně výhled na stylistické prvky a proporce budoucích modelů Alfa Romeo, na druhé straně žije z emocí a svědectví minulosti, respektive z modelu 33 Coupé Stradale, Giulia TZ a dalších automobilů, které psaly dějiny slavné automobilky.

Pulsujícím srdcem každé Alfy Romeo je pohonná jednotka, v tomto případě převrtaný vidlicový osmiválec Maserati s objemem 4,7 litru, uložená za přední nápravou.

Největší síly 470 N.m dosahuje ve 4750 otáčkách za minutu, největšího výkonu 450 k při 7000/min, přičemž omezovač zasahuje při 7500. Díky proměnnému časování ventilů a optimalizovanému tvaru spalovacích prostorů je 80 procent točivého momentu k dispozici už od 2000/min. Při hmotnosti 1400 kg tak vychází výkonová hmotnost 3,2 kg/k.

Alfa Romeo se také po dvaceti letech vrátila ke klasické koncepci – motor podélně vpředu, pohon zadních kol a převodovka i spojka vzadu. Toto upořádání podle principu transaxle zaručuje lepší rozdělení hmotnosti na obě nápravy, v tomto případě v poměru 50:50.

Sekvenční robotizující šestistupňová převodovka se ovládá páčkami pod volantem a může pracovat v režimech: manuální- normální, manuální-sportovní, automatický-normální, automatický-sportovní a led.

K výborným jízdním vlastnostem i trakci přispívá elektronicky řízený samosvorný diferenciál a kvalitní podvozek, při jehož konstrukci bylo využito poznatků z automobilového sportu. Velká 20“ kola (pneu vpředu 245/35, vzadu 285/35) jsou uchycena na dvojitých lichoběžníkových ramenech a odpružena plynovými tlumiči. Stabilitu podporuje ještě systém VDC.

Cena zatím ještě nebyla pevně stanovena, ale odhaduje se na 150 tisíc eur.



Základní technické údaje
Motor: zážehový vidlicový osmiválec
Objem: 4691 cm³
Výkon: 331 kW (450 k) při 7000/min
Toč.moment: 470 N.m při 4750/min
Rychlost: přes 300 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: ca 4,5 s
Rozměry: 4280 x 1900 x 1250 mm
Rozvor: 2595 mm


Jindřich Lasík, 24.11.2006






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar